Hoi allemaal, ik ben nieuw op bokt.nl, dus ik hoop dat ik mijn vraag in het goede forum heb neergezet. Een paar maanden geleden hebben wij all weather tuft als toplaag voor onze rijbak laten komen aangezien we een enorm mulle bodem bleven houden na aanleg door een loonwerker. Ook nadat de tuft was gelegd bleef de bodem slecht want, zo bleek later, de ondergrond had geen stabiliteit. We hebben er een ervaringsdeskundige bij gehaald die ons heeft geadviseerd om een aantal verschillende lagen aan te brengen. De loonwerker wil dit voor ons doen, maar nu wil ik eigenlijk een andere toplaag, want ik heb de tuft alleen genomen omdat ik zo'n waardeloze bodem had... Echter, de deskundige zegt dat de geleverde tuft er erg vreemd uit ziet. Er zit namelijk een laagje plastic op en er zijn ook veel stukken met schuim. Bovendien heb ik sommige enorme stukken, die allemaal bovenop blijven liggen. Ik heb degene van de all weather tuft gemaild maar heb nog niks gehoord...
Lang verhaal, maar mijn vraag is of iemand mij kan zeggen hoe all weather tuft eruit hoort te zien? Alleen kleine stukjes? Plastic erbij? Schuim eraan vast?
op stal hebben we het ook liggen, maar is echt alleen zand en tapijtsnippers alle nieuwe bodems zijn volledig bedekt er mee en lijken erg donker, maar ligt ook aan welke kleusoorten ze hebben gebruikt
Idd zitten wel stukjes schuim en soms plastic tussen. Maar voornamelijk oude automatten ed.
heb je de tuft gewoon op je bodem eroverheen gelegd. Of ook erdoor heen laten mengen? Mijn ervaring is na het laatste dat het een stuk stabieler word.
sylviavant
Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-14 12:51
hoi, ik wil een foto invoegen maar dat lukt ff niet. Daarop kun je het bruine schuim zien en de plastic laag die aan 1 kant van de snippers zit.
@ magic_lover: Ze hebben de eerste 5 cm er doorheen gemengd, dus dat klopt wel.
Ik begrijp uit de reacties dat er dus meerdere zijn die ook schuim en plastic hebben, dus misschien is het dan wel goed...
Ik wil het in elk geval eraf hebben dus we gaan het laten zeven en ik hoop dat degene van de all weather tuft iemand vindt die een bak wil laten aanleggen, zodat wij het daarheen kunnen brengen o.i.d.