jullie stal veilig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leroyy1993

jullie stal veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 17:25

Ik lees steeds vaker dat er meer paarden worden mishandeld. Nu vraag ik me af wat doen jullie als veiligheid op stal?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:34

Ze staan aan huis, dus als er mensen op het erf zijn gaan de lampen aan. Dit kan niet van een kat of een (roof)dier zijn, want dan gaat hij niet aan.
Verder denken ze ook midden in de nacht dat als er mensen op het erf lopen dat ze eten krijgen :'). Dus gaan ze lekker zeuren waardoor ze de buurt wakker maken..

leroyy1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 17:35

Ess_Ramona schreef:
Ze staan aan huis, dus als er mensen op het erf zijn gaan de lampen aan. Dit kan niet van een kat of een (roof)dier zijn, want dan gaat hij niet aan.
Verder denken ze ook midden in de nacht dat als er mensen op het erf lopen dat ze eten krijgen :'). Dus gaan ze lekker zeuren waardoor ze de buurt wakker maken..

haha handig ! Geen sloot waar mensen over heen kunnen?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:35

Hetzelfde als Ess_Ramona, automatische lampen & ze staan buiten het zicht.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:38

Paarden lopen hier aan huis, snachts gaan ze op stal. We hebben 3 mechelse herders dus ik verwacht niet dat iemand zo dapper is om hier een poging te doen. Maar mocht ik zo een gek treffen dan mogen ze hem wat mijn betreft opvreten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:40

leroyy1993 schreef:
Ess_Ramona schreef:

haha handig ! Geen sloot waar mensen over heen kunnen?

Nee, ze staan echt op het erf, dus ze moeten dan al langs een stuk of 4 lampen ofzo. En onze deuren en grendels zijn al wat ouder, dus maken een lekker geluidje als je ze open doet :+. En ze kunnen ook niet soepel open, dus dat hoor je wel.

_Micha_

Re: jullie stal veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:40

Voor mij nummer 1 reden om niet zomaar mijn pony ergens op een afgelegen weitje te stallen. Ik zou het altijd aan een huis willen hebben. Niet alleen voor mishandeling maar ook andere opdringerige mensen die zomaar bij je pony kunnen komen.

Pony staat 's nachts binnen op het erf van de pensionstal en overdag tegenover het huis.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:53

LZP -> VSW

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:28

Ik heb weleens bij een stal gekeken die de paarden naar de wei bracht die aan een doorgaande weg en fietspad lag. Dat vind ik zelfs overdag niet veilig genoeg. Gekken die hekken open doen, draden kapot maken, paarden iets aandoen of iets verkeerds voeren. Nee, niks voor mij.
Die van ons staan uit het zicht.

Maar als ik eerlijk ben weet ik zat stallen waar je zo een paard kunt inladen of een trailer/zadel etc kunt meenemen als je ze een beetje kent. Mensen zijn nog niet heel zuinig en bewust bezig.

Ik ben zelf een stadsmens dus 1 en ander gewend. Denk dat sommige stallen echt nog uitgaan van het goede van de mens en het rustige leven van het dorp als ze wat afgelegen zijn bijv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:33

Honden op het erf, om er te komen moet je recht langs het huis. Zware schuifdeuren die zeker gehoord worden en lampen die aangaan op beweging.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:54

Zowel de directe buren en wijzelf hebben honden, als er iets anders is dan normaal slaan zij zeker aan.
Verder is er vanuit de woning en de woningen van de buren toezicht op elkaar. En een vreemde auto in de straat valt op.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:59

Eumh eigenlijk hebben we alle veiligheidsmaatregelen :D
We hebben een hond, die zal wel blaffen en daarna in een hoekje kruipen ver weg van die mensen.
Zware schuifdeur die je hoort als hij open of toe gaat. Jammer genoeg ben ik een vaste slaper en hoor ze dus niet :')
De paarden beginnen wel te zeuren omdat ze eten willen, maar dat doen ze altijd wel dus daar heb je ook niks aan.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:11

die van ons voor huis, we hebben er bijna altijd het zicht wel op, en mijn moeder word overal van wakker. dus die zou snachts denk ik alles horen als er mensen op het erf zijn. maar voor de rest ben ik er niet heel bang voor dat er wat zou gebeuren. en mijn verzorgpaard, die staat in een kudde achter de camping dus die staan best veilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:17

Wij hebben op onze manege (eigenlijk stal, want zo groot is die niet) een alarm op de stal. Als er iemand de deur open doet gaat het alarm af, de eigenaresse heeft een 'afstandsbediening' aan haar sleutelbos en zo kan zij het alarm af zetten. Het alarm staat natuurlijk alleen aan als niemand thuis is. Verder hebben ze nu ook hekken voor de ingang, die gaan alleen handmatig open of door een sensor. Hek gaat alleen open als er een van hun auto's binnen komt, en verder kan er geen enkele auto erin. Hekken hebben ze niet alleen voor dat, maar ook voor de veiligheid als er een paard los breekt, dan staan die niet meteen buiten het erf.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:20

daar heb ik over na zitten denken hoe ik dat veiliger kan maken. Er hangen inmiddels wat camera's die smsen of iets als er beweging is buiten de weide. En er is licht die aan gaat.

Helemaal voorkomen denk ik niet dat ik dat doe hiermee..maar..het is iets...ze staan aan huis.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:12

Weide en stal liggen achter huis en hebben vanuit huis zicht op stal met paddock en wei.
paarden lopen 's nachts 10 tot max. 40 meter van ons slaapkamerraam dus ik hoor het als ze onrustig zijn (en ik wordt dus wel wakker en ga ook kijken :P) en stal ligt achter huis opgesloten tussen andere percelen met boomwallen en sloten of ons eigen hooiland. Erf heeft verlichting op sensor en poort en die gaat op slot.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:16

Ze staan aan huis en 's nachts op stal. In de stal heb ik een beeldbabyfoon hangen die aanslaat bij geluid. Eigenlijk vanwege de drachtige merries, maar gezien de mishandelingen hebben we hem nog niet weg gehaald.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:00

Waakhond, camera's, sloten op de hekken, grote poort met code.
En verder natuurlijk een hele gevaarlijke verzorger (ik) die iemands hoofd eraf bijt als ie te dichtbij komt!

simooonnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:05