matten in de paddock

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaike2800

matten in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 14:46

In onze paddock gaat een mooie ruif gebouwd worden, nu willen wij ivm zand eten matten eronder leggen, welke raden jullie aan en wie heft hier ervaring mee?

Erin

Re: matten in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:09

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:38

Hier zat ik laatst toevallig aan te denken. Wij hebben rubberen matten in een deel van de stal liggen, die lijken me wel geschikt. Maar moeten wel in die boxen blijven liggen en waren al aanwezig voor wij er kwamen te staan. Dus ik ben benieuwd waar de bokkers de matten vandaan halen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:39

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:45

Rubber geeft een stukje mee, let dus op je ondergrond, want ik denk dat je met enkel zand (en dus modder) verzakkingen gaat krijgen. Zeker als er ook nog eens een trekker overheen moet. Stelconplaten op een goed zandbed zou mijn voorkeur hebben. Zowel goed voor de voeten als makkelijk schoon te vegen met bezem of zelfs machine.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 16:57

tamary, word dat niet enorm glad met Vorst? Het moet geschikt zijn voor paarden met en zonder ijzers, lijkt mij glad voor degene met ijzers en slijten de hoeven te hard voor degene zonder ijzer?

Voordeel van rubber is ook dat het vochtdoorlatend is, zodat eventuele urine niet op de tegels blijft staan.
De tegels of platen dat mag ook, komen in elk geval op zand te liggen. Verzakking zal denk ik meevallen, omdat er niet regelmatig met de trekker overheen gereden word. Er zal handmatig gemest worden.
Laatst bijgewerkt door maaike2800 op 30-06-14 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

TessaHa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:58

idd word dat niet glad?

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:30

rubber matten kan je beter niet op een niet vlakke onverharde ondergrond leggen. Voor jullie toepassing zijn er speciale kunststof platen die je direct op een goede vlakke zandondergrond kan leggen. We hebben goede ervaringen met de Hanit platen (http://www.cavalo.nl/paddock/paddockmat ... plaat.html). Deze platen kunnen op een goed vlak en stabiel zandbed gelegd worden. Zeker op kleigrond of veen adviseren we een ondergrond van gebroken puin. Recent krijgen we veel belangstelling voor de zwaardere Universele Paddockplaten Deze platen geven een zeer stabiele bodem op een simpel zandbed. ( http://www.cavalo.nl/paddock/paddockmat ... l-mat.html)

simooonnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:01

Rubbere matten zijn hier inderdaad niet heel handig, je zou wel kunnen kijken voor betonplaten, worden ook niet zo glad als die platen die tamary noemt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:06

Wij hebben in het gedeelte waar de pony's 's winters staan ook rubbermatten. Geen probleem met glad.
eronder ligt inderdaad puin en daarop goed aangereden zandbed.
Ik kan er even niet opkomen wat voor 'n matten het precies zijn, grote rol, super stevig.