joyce B schreef:Niet te dicht rond de ogen hoop ik? DEET is giftig en irriterend voor slijmvliezen (ogen, neus, mond en luchtwegen
Ik doe op mijn hand paar druppels DEED en dat wrijf ik inderdaad boven en rond de ogen en met name onder het traanbuis hoekje, op zo'n manier dat het slijmvlies en het traanbuisje niet geraakt wordt. Sinds ik dat doe zijn de paarden oog ontsteking vrij want zoveel vliegen als hier zitten, kennen we niet in NL en de paardjes zijn er heel erg blij mee, kunnen gewoon grazen etc.
Sinds we de emouchine hebben met dit hoeven de vlieg kappen niet meer op (scheelt een hoop sloopwerk en nieuwe aanschaf want ze schuurden als een gek langs de bomen met die dingen).
Wij hebben al drie jaar een bodempje in het flesje DEED over van onze reis naar Costa Rica en er zit nog steeds een bodempje in, zo zuinig zijn we er mee. Ik ben overtuigd dat als je dit soort agressieve spullen met zeer veel mate gebruikt het alleen maar winst is, want structureel oogontsteking is nu ook niet alles en het is het eerste jaar dat ik emouchine en DEED doe zonder de vliegkappen dat ze oog ontsteking vrij zijn. Erg fijn voor allemaal.