goed werkende dazenspray

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blacksmurf

goed werkende dazenspray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 20:13

Gezocht goed werkende dazenspray voor paarden met gevoelige huid.

voor heen van alles geprobeerd waarbij atex daas toch wel beste was maar ook bij die kregen ze na 2 dagen huidschilfers. Gebruik nu equimin dat is alleen in Duitsland verkrijgbaar. Werkt goed bj vliegen is homeopathische en gelukkig geen uitslag echter voor dazen niet sterk genoeg. Paard heeft ook nog hekel aan spuitbus. Wie heeft de gouden tip.

salamaleque

Re: goed werkende dazenspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:20

Ultrashield ex van Absorbine zou erg lang moeten werken en is zweet/water bestendig. Tot op heden erg tevreden maar heb het pas een week in gebruik. Spuit fijn en ruikt naar citronella.

RashjaShanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:24

Ik vind die van BeFix wel fijn werken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:26

Ik heb veerust, dat werkt vrij goed vind ik.
Of gewoon zebrastrepen schilderen :D

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:33

Zelf maken ? Dan ben zeker dat er niets "vies" in zit;

De mijne: water koken (1l) en "thee" maken van:
munt (veel)
lavendel (enkele takjes)
knoflook (gepeld en in kleine stukjes)

Als het afgekoeld is 2 eetlepels Lemongrass en eventueel een scheut azijn. (pas op voor ogen en open wonden)
Hoe langer je het laat trekken hoe straffer.
Bij ons werkt het goed ;)

En om te laten wennen: spuitbus met water vullen, eerst op de grond sprayen en weg van hem, dan zachtjes op de benen, ...
Niet blijven meelopen en draaien als hij er onder uit wil komen, gewoon rustig stil zetten en opnieuw beginnen.
Heb ik ook al voorgehad :)

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 08:50

Dank jullie wel voor de tips.
Ik heb inmiddels een fles Ultrashield ex van Absorbine besteld en ontvangen.
Kreeg helaas gisteren de dop niet los dus nog niet geprobeerd.
Zal het van het weekend eens gaan testen.
Hoop dat dit werkt.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:10

Blacksmurf schreef:
Dank jullie wel voor de tips.
Ik heb inmiddels een fles Ultrashield ex van Absorbine besteld en ontvangen.
Kreeg helaas gisteren de dop niet los dus nog niet geprobeerd.
Zal het van het weekend eens gaan testen.
Hoop dat dit werkt.

Succes, ik ben benieuwd wat je er van vindt!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:24

Ultrashield en of endure helpt bhier niet tegen dazen...eigen mengsel van dettol azijn watrt en hertshoorn wel

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:17

Van de week haalde ik mijn paard (bespoten met Ultrashield) van de wei geen vlieg/daas of ander beest te zien. Toen haalde ik een ander paard van dezelfde wei en die werd gek van de dazen op zijn lijf .... Ik heb het idee dat het wel werkt eigenlijk.

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 15:26

Ik heb van de week de groene bus ultrashield gebruikt.
Nou het leek net of ze er op aanvlogen.
Tot op heden nog geen positief effect helaas.
Ga het deze week nogmaals proberen ook bij mijn andere paard maar vrees dat ook dit niet helpt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:43

Ik heb ook alles al geprobeerd, maar niks helpt als paarden gaan zweten of als je een plekje overslaat.

Ultra Shield vorig jaar viel ook erg tegen.

Heb nu weer de endure en dat scheelt enorm. Paarden gingen steeds in de stal staan, dus heb ze ingespoten en de vliegendekens ook. Ze stonden daarna buiten en ook rustig. Endure moet je eigenlijk opbouwen en dan vormt het een filmpje. Het lijkt duur, maar ik ben er altijd goedkoper mee uit geweest en ben blij dat ik die weer heb nu.

Als ik het zelf zou maken zou ik water met azijn, knoflook, citroen en hertshoornolie mengen. Dan heb je zo ongeveer alles wat het moet tegenhouden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:47

Heb sinds gisteren Emouchine FORTE van Ravene (olie gemaakt van beenderen dus natuurlijk) op beide paarden gesmeerd. Het is weerbestendig en je zou het maar een keer per week hoeven te smeren. Paarden zijn zonder de vliegenkappen de wei opgegaan. Ik heb geen rennende platvliegen meer waargenomen en ik heb geen gestamp gehoord van geïrriteerde paarden die proberen die kleine vliegjes van hun buik af te stampen. Dus tot zo ver erg positief. Paarden zijn geweldige stinkerds geworden.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:52

De mijne vinden het vreselijk om met Emouchine ingespoten te worden, maar het werkt wel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 16:55

Manadeluca schreef:
De mijne vinden het vreselijk om met Emouchine ingespoten te worden, maar het werkt wel.

Hercule was ook niet over enthousiast :D , maar toen ik hem in gedachte een filmpje toestuurde van dazen en vliegen die op hem af vliegen en dan zich van schrik vanwege de stank omdraaien was het OK }> }> :P :P . Het zou toch wat wezen als dit echt zou helpen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:25

Is emouchine ook geschikt voor schimmels, als in: geeft het geen bruine vlekken? :D

luuk_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:02

Die van Atex is heel fijn! :)

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 11:29

Helaas is die van Atex niet meer te krijgen..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:33

MamaMiesje schreef:
Is emouchine ook geschikt voor schimmels, als in: geeft het geen bruine vlekken? :D

Dat is ook mijn vraag bij de voorgestelde middelen? Ik heb een deels witte en de meeste goede sprays geven bruine vlekken. Thuis niet zo erg maar op concours...

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:35

Veestift, daarmee strepen maken op je paard kan ook bij hoofd worden gebruikt om de ogen een cirkel (soort zebra effect).

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:37

Henniie schreef:
Veestift, daarmee strepen maken op je paard kan ook bij hoofd worden gebruikt om de ogen een cirkel (soort zebra effect).

Leuk bij een bonte :') 2 kleuren eb maar afwisselen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:56

MamaMiesje schreef:

Mijn paarden zijn zwart dus de zwart/ bruine strepen vallen niet zo op. Hier wordthet warm en depaarden staan nog steeds zonder iets op de wei. Heb vanochtend wel eventjes de randjes rondom de ogen met DEET 50% omcirkeld. De vliegen gaan nu eerder naar ons als naar de paarden :D .

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:07

Niet te dicht rond de ogen hoop ik? DEET is giftig en irriterend voor slijmvliezen (ogen, neus, mond en luchtwegen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:13

joyce B schreef:
Niet te dicht rond de ogen hoop ik? DEET is giftig en irriterend voor slijmvliezen (ogen, neus, mond en luchtwegen

Ik doe op mijn hand paar druppels DEED en dat wrijf ik inderdaad boven en rond de ogen en met name onder het traanbuis hoekje, op zo'n manier dat het slijmvlies en het traanbuisje niet geraakt wordt. Sinds ik dat doe zijn de paarden oog ontsteking vrij want zoveel vliegen als hier zitten, kennen we niet in NL en de paardjes zijn er heel erg blij mee, kunnen gewoon grazen etc.
Sinds we de emouchine hebben met dit hoeven de vlieg kappen niet meer op (scheelt een hoop sloopwerk en nieuwe aanschaf want ze schuurden als een gek langs de bomen met die dingen).
Wij hebben al drie jaar een bodempje in het flesje DEED over van onze reis naar Costa Rica en er zit nog steeds een bodempje in, zo zuinig zijn we er mee. Ik ben overtuigd dat als je dit soort agressieve spullen met zeer veel mate gebruikt het alleen maar winst is, want structureel oogontsteking is nu ook niet alles en het is het eerste jaar dat ik emouchine en DEED doe zonder de vliegkappen dat ze oog ontsteking vrij zijn. Erg fijn voor allemaal.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:18

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:27

Dat is een fijn bericht Linnie. Als mijn vriendin hertshoornolie meeneemt wil ik ook een theelepel bij de emouchine gaan doen zodat het nog krachtiger werkt. HEt werk al goed, maar je ziet wel nog wat verdwaalde vliegen. Ik had alleen begrepen uit een post vanuit je topic dat hertshoornolie niet bij vliegenspul gedaan mag worden, want zou slecht zijn, reden dat ik dat eerdere idee al had laten varen. Hoe zie jij dat en waarom zou dat dan niet mogen?
Dettol is hier niet te koop dus aan jou recept heb ik niets aan dit jaar.