Rival is een vierjarige merrie (draver), ze is als tweejarige en driejarige in training geweest, maar wordt vanwege een kniebanden probleempje geen koerspaard. Als driejarige is ze ook onder het zadel gekomen, wat eerst goed ging. Toen ze een paar maanden onder het zadel was had ze last van haar rug (eerder nooit opgemerkt) ze trok weg als je met je vinger over de ruggegraat ging. Ze sloeg toen ook naar mijn been. Ze is toen drie maanden op rust geweest (niets mee gedaan) en daarna ben ik weer met haar bezig gegaan. Ze kreeg toen op een gegeven moment last van haar schoft: op sommige momenten begint ze met haar schoft te trillen (alsof er een vlieg zit) doet ze haar oren naar achteren en begint ze met haar oren te flapperen (hoofd omhoog).
Haar gangen zijn ook niet helemaal goed, waarschijnlijk heeft dat wel iets te maken met haar kniebanden. Ze stapt heel kort (dribbelt), draaft heeel moeilijk of niet, ze schiet meteen in telgang of tolt, ze galoppeert wel goed en netjes, tempo is ook goed controleerbaar.
Deze zomer hebben we heel veel gelongeerd (ook met slofteugel) wat heel erg heeft geholpen, maar zodra ik erop ging was het mis...
Weer met haar schoft, en ze was niet te houden. Ze wordt nu bereden door Maaike (bloemkooltje op bokt) en dat ging eerst goed. Ze loopt nageeflijk, zet haar achterhand eronder en neemt ruime passen. Ze heeft ook maar weinig beenhulpen nodig. Ze is gereden met twee verschillende zadels, op de tweede reageert ze gewoon goed.
Dit weekend was het echter weer helemaal mis, ze slaat weer naar het been. Ze slaat vooral met rechtsachter, en als je op haar buik, (net waar je je kuit hebt liggen zeg maar..) drukt, doet ze ook haar oren plat en probeert ze te slaan.
We hebben geen idee waar dit nou opeens door komt. Ze is niet heel soepel meer, en een beetje te dik (beetje veel
), heeft dat er misschien iets mee te maken? Wat kan dit zijn, en wat kunnen we er aan doen? Is een kraker een idee of moeten we dan aan een fysio denken? Ik weet het niet meer
Probleem 2: Mi(randa): geschreven door bloemkooltje

"Mi ligt op dit moment uit de running. Het is mijn welsh K merrie van 7 jaar oud. Afgelopen zomer heeft ze in anderhalve maand tijd heel wat lichamelijke gebreken (2 gigantische wonden, pezen verrekt en later een ernstige bacteriele infectie aan de pees waardoor ze bijna ingeslapen moetst worden) moeten overwinnen.
Op dit moment is ze dus aan het herstellen van haar bacteriele infectie aan haar pees. Ze kan gelukkig weer rennen en dollen en noem maar op, maar ze loopt nog steeds niet rad
. Ze loopt gedwongen op haar achterhand en scheef. Het is ook maar de vraag of ik ooit weer kan rijden...Mijn vraag: Is het voor haar ook een idee om er een kraker, fysio of iets dergelijks bij te halen? Niet zo zeer als doel om weer te kunnen rijden, maar meer om haar lekkerder in dr lijf te laten zitten."
In beide gevallen zijn tips very welcome please