Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Taucha schreef:Kun je niet een briefje neerhangen bij het hek dat de conditie van het paard bekend is en dat er geen dierenbescherming gebeld hoeft te worden?
alice0cullen schreef:Ik zou net als hierboven een briefje ophangen. Wij hebben het toen gehad met de verzorg tinker die aan een woonwijk stond. Was snel hoefbevangen dus op een wat schraler weiland gezet ook zodat hij wat kon afvallen zijn er een paar van die penny meisjes geweest die hebben het andere weiland opengegooit met vet gras. Resultaat ik kom drie uur later staat paardenmans zich lekker vol te vreten.
haboshof schreef:Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je je Shetlander 24/7 op gras zet. Een Shetlander van die leeftijd is niet meer in staat om voldoende energie uit gras te halen. Je zegt dat je het dier bijvoert met Subli Seniores priores, ik ben heel benieuwd hoe je dat doet. Mijn ervaring is dat oude dieren beter rustig op stal of in een paddock bijgevoerd kunnen worden, omdat ze heel lang doen over hun slobber. Bovendien zijn ze dan niet blootgesteld aan temperatuurverschillen of regen of wind. Ze hebben al moeite genoeg om zich warm te houden als ze mager zijn, dan is het gewoon niet verstandig om ze buiten te laten.
Ik vind het ook vreemd dat je er bij voorbaat al vanuit gaat dat er reacties komen en je ergert je aan zogenaamde Penniemeisjes. Zet die pony daar dan niet neer (niet in het zicht), dan krijg je ook geen reacties.