Zadelkar zelf maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Zadelkar zelf maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 15:11

Geen idee of het hier hoort, zo niet dan mag het verplaatst worden.

Ik ga in juli ergens een weekje op vakantie met paardlief. Nu zou ik het handig vinden, aangezien ik geen verplaatsbare zadelkast heb, om een zadelkruier of zadelkar te gebruiken. Aangezien ik het ding verder toch niet of niet vaak zal gebruiken, zat ik te denken om er zelf 1 te maken. (Ik vraag mijn zeer handige oom om hulp om hier en daar wat te kunnen maken).

Mijn idee is om van het steekwagentje van IKEA, deze:

Afbeelding

een zadelkar te maken. Ik heb nog een zadelsteun die ik eventueel kan gebruiken. Zou dit werken? Heeft iemand ooit eens zoiets zelf gemaakt? Ik ben bang dat het gewicht van het zadel te zwaar is en de boel omvalt. WIl er niet zo veel geld tegen aan gooien aangezien ik het normaal gesproken dus niet zal gebruiken. Alleen in die week lijkt het me erg handig...

maike_rickly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:37

Ik heb er een gemaakt van een oude rollator. ideaal omdat het handig in te klappen is en mee te nemen. Heb een balk tussen de twee handvatten met daar aan een vaste hoofdstel houder en een afneembare zadeldrager en aan de andere knt een afneembare voervak voor kkeine spullen en onder het zadel kan op het rekje de voerbak staan. Kan geen foto plaatsen maar als je een foto wil stuur maar ff een pb met je mail adres.

Rena100

Re: Zadelkar zelf maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 15:43

Ah top. Ik ben benieuwd, heb je een PB gestuurd.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:50

Als de wagen stevig genoeg is dan denk ik dat het met een handige oom wel moet lukken hoor!

Mijn oom heeft een wagentje gemaakt om bureau's makkelijk te kunnen vervoeren. Dat gebruik ik ook vaak voor mijn zadel, ideaal.
Afbeelding

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 15:52

capopjekop: die was ik inderdaad al tegengekomen. Ik heb die dingen allemaal niet dus wil het echt proberen met een steekwagen van IKEA (die kost nl maar 10 euro). Maar ik vraag me dus af of dat haalbaar is? Of zit ik me nou dingen in mijn hoofd te praten die nooit gaan werken...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:55

Van welk metaal is hij gemaakt? In verband met het lassen van de steun. Ik zou wel even kritisch kijken of hij wel stevig genoeg is. Je moet het niet hebben dat hij omvalt als je zadel erop ligt. De wieletjes ogen ook wel aan de kleine kant om er buiten fijn mee te kunnen rijden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:00

Het steekwagentje van Ikea is inklapbaar, dus zodra je daar zo wat aanhangt (zadelsteun) dan klapt hij direct dicht.
Dus je zal dat sowieso op een manier moeten vastzetten.

Ook is het een uitdaging er een zadelsteun aan vast te maken, de bovenste strip is heel dun en zal ombuigen/breken als je daar te veel gewicht aan hangt.
Het is ook een redelijk gammel/licht ding.

maike_rickly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:11

Heb je net een mailtje gestuurd met de foto's hoop dat het goed verstuurd wordt. Ik was kwijt zadeldrager afneembaar 15, 95 hoofdstelhanger 3, 95 en voerhsngbak 11, 95 en bosje bloenen voor de rollator. Hier voor gewoon rond vragen of op mp kijken.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 19:33

Ja daar was ik al wel bang voor...die echte dingen vindt je ook bijna niet tweedehands, of voor zoveel dat je praktisch een nieuwe kan halen...

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:29

Ik heb een steekwagentje gekocht en daar twee zadelsteunen aan gemaakt, op het plankje onderop kan een poetskist. Werkt prima. Wagentje uit je voorbeeld is denk ik te instabiel en heeft wel erg kleine wieltjes.