Bij voorkeur te leen, met een eigenaar die betrokken wil blijven.
Niet te vinden.
Ben ik te kritisch?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
44Myrthe44 schreef:Ik denk dat het ligt aan het ''te leen, met een eigenaar die betrokken wil blijven''.
Dat zien veel mensen niet zitten, die willen er gewoon geen zorg meer aan hebben.
Koper schreef:44Myrthe44 schreef:Ik denk dat het ligt aan het ''te leen, met een eigenaar die betrokken wil blijven''.
Dat zien veel mensen niet zitten, die willen er gewoon geen zorg meer aan hebben.
Ik bedoel daarmee iemand die eens per maand, of een paar keer per jaar langskomt en dingen als bekappen en hooi betaalt. Dus niet dat iemand een paard bij mij dumpt om er van af te zijn.
Koper schreef:44Myrthe44 schreef:Ik denk dat het ligt aan het ''te leen, met een eigenaar die betrokken wil blijven''.
Ik bedoel daarmee iemand die eens per maand, of een paar keer per jaar langskomt en dingen als bekappen en hooi betaalt. Dus niet dat iemand een paard bij mij dumpt om er van af te zijn.
Medehuurder wil ik niet, ik ben juist zo blij en gelukkig om 't allemaal aan te pakken zoals ik zelf wil.
Leeftijdsgrens omdat mijn ruin inmiddels 15 is, is niet zo heel oud maar in de groep waar hij nu in staat trekt hij naar de 20+ paarden. De jonkies kan hij ook mee overweg maar heeft hij gewoon minder mee.
Mijn ruin is 1,34 meter, op zich is een groter paard geen probléém maar vind 't tot 1,50 meter een prettiger maat voor hem en voor mezelf. Een shet wil ik absoluut niet.
Alleszins dank voor de reacties, ik dacht zelf dat ik misschien te kritisch was qua karakter/persoonlijkheid wat ik zoek in een paard.
Gini schreef:Dat komt door bokt. In ieder topic rond dit thema wordt geschreeuwd dat je een oud of onberijdbaar paard niet meer naar een pensioenplek moet brengen, maar dat je je verantwoordelijkheid moet nemen en het dier moet laten inslapen en geen andere mensen ermee moet opzadelen.
Daarom vind jij nu geen weidemaatje.
Koper schreef:Gini schreef:Dat komt door bokt. In ieder topic rond dit thema wordt geschreeuwd dat je een oud of onberijdbaar paard niet meer naar een pensioenplek moet brengen, maar dat je je verantwoordelijkheid moet nemen en het dier moet laten inslapen en geen andere mensen ermee moet opzadelen.
Daarom vind jij nu geen weidemaatje.
![]()
Ik heb oprechte bedoelingen, ik wil gewoon niet dat mijn paard alleen staat.
Wat ik zoek is een paard wat door z'n eigenaar een goede, oude dag gegund wordt. Een wederzijdse dienst: gezelschap voor mijn paard in ruil voor volledige verzorging. Volgens mij is bekappen + hooi nou niet heel extreem, in een rusthuis betaal je meer?
Een tweede paard voor mijzelf hoef ik niet, als ik dat zou willen zoek ik wel eentje waar ik nog op kan rijden. Maar ik rijd nauwelijks, dus daarom dacht ik: een leuk pensionplekje voor iemand.
DeMolenhoek schreef:Het is maar hoe je het ziet. Mijn oudje staat nu lekker op 750 meter van mijn huis en ik kan er mee doen wat ik wil en hij blijft lekker bij mij. Ik wil hem dus ook niet een eind verder zetten, dezelfde kosten blijven houden maar hem niet/nauwelijks meer zien.
DeMolenhoek schreef:Ik zie dat er hier op bokt geen advertentie staat? Zet dit er even op! Ik denk dat je er zeker gaat vinden via hier