Wat voor een paard ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponysade

Wat voor een paard ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 19:24

Beste bokkers,

Ik mag een paard en ik weet niet zo goed wat voor eentje ik moet nemen dit heb ik wel opgeschreven
Paard..
Schofthoogte: 1.45 t/m 1.60
Leeftijd: 5/6 t/m 15 jaar
Karakter: een paard die lief en braaf is, koel in het hoofd en dat ik recreatief kan berijden

Ik..
Leeftijd: 03-10-2002 (11)
Lengte: ca. 1.47
Ervaring: ik rijd al sinds ongeveer mijn 5e en zat vanaf mijn 7e tot 9e op les en heb dit begin van het jaar weer opgakt.

Kleur enzo maakt niet uit als het maar lief (en te berijden) is. :9

LilChar

Re: Wat voor een paard ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:27

Haflinger of fjord? Zijn wel een beetje ondeugend maar voldoen verder wel aan jouw eisen!

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:28

Als je dit weet kun je met deze informatie gaan zoeken. Dan hoeft het niet perse uit te maken wat het ras is. Als het maar aan deze eisen voldoet. Wat leuk dat je een eigen pony/paard mag. Succes met je zoektocht

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:09

Een echte Irish cob (tinker) voldoet ook wel aan je eisen denk ik.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:32

Je beschrijft hier alles van een draver tot een tinker :') . Misschien kun je wat beter omschrijven wat je leuk vind in een paard? En wat je leuk vind om te doen? Hou je van buitenritten, wil je vrijheidsdressuur doen? Of wil je misschien ooit een M proef rijden?

Door iets meer uit te zoeken wat je echt wil kun je nog beter zoeken :) . Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:34

New Forest misschien?

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:35

Je hebt al verschillende paarden gereden? Dan kun je aan de hand van die voorkeur misschien al iets gerichter zoeken? Verder is het een kwestie van uitproberen en hopen dat je keuze in het budget van je ouders valt.

Succes en veel plezier op je zoektocht!

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:44

Het hangt ook een beetje van je begeleiding af, krijg je 1x keer in de week les straks? Of heb je iedere dag ondersteuning van een volwassene met ervaring? Paarden/pony's van een een jaar of 6 hebben nog een hoop te leren ondanks dat ze al ingereden zijn.
Mijn nichtje van jouw leeftijd heeft nu sinds een paar maand een kruising arabier/welsh van 6 jaar oud. Zit een koel en vriendelijk karakter op en is al trailermak, braaf over straat etc. Wel had ze zeker in het begin extra ondersteuning nodig, nu kan ze er aardig zelfstandig mee overweg.

Karakter moet je voorop stellen en daarna de benodigde basis ervaring van de pony : daar pluk je echt de vruchten van op jouw leeftijd.
Kwa ras zeggen ze vaak dat new forest een leuke kinderpony is maar het ene paard is het andere niet.
Neem daarom iemand mee die er ervaring mee heeft als je ergens gaat kijken :)

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 09:08

ruitje schreef:
Je beschrijft hier alles van een draver tot een tinker :') . Misschien kun je wat beter omschrijven wat je leuk vind in een paard? En wat je leuk vind om te doen? Hou je van buitenritten, wil je vrijheidsdressuur doen? Of wil je misschien ooit een M proef rijden?

Door iets meer uit te zoeken wat je echt wil kun je nog beter zoeken :) . Veel succes!
ik ga soms buitenritten maken en springen, grondwerk en ik wil wel een keer een wedstrijd gaan doen. Hij/zij gaat dan 24/7 buitenstaan met schuilstal.
slagchoco_91 schreef:
Het hangt ook een beetje van je begeleiding af, krijg je 1x keer in de week les straks? Of heb je iedere dag ondersteuning van een volwassene met ervaring? Paarden/pony's van een een jaar of 6 hebben nog een hoop te leren ondanks dat ze al ingereden zijn.
Mijn nichtje van jouw leeftijd heeft nu sinds een paar maand een kruising arabier/welsh van 6 jaar oud. Zit een koel en vriendelijk karakter op en is al trailermak, braaf over straat etc. Wel had ze zeker in het begin extra ondersteuning nodig, nu kan ze er aardig zelfstandig mee overweg.

Karakter moet je voorop stellen en daarna de benodigde basis ervaring van de pony : daar pluk je echt de vruchten van op jouw leeftijd.
Kwa ras zeggen ze vaak dat new forest een leuke kinderpony is maar het ene paard is het andere niet.
Neem daarom iemand mee die er ervaring mee heeft als je ergens gaat kijken :)
mijn pony komt thuis te staan dus ik zoek iemand die mij wel eens les wilt geven.