Nieuwe stal maken, tips en suggesties gevraagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FahyaFemke

Nieuwe stal maken, tips en suggesties gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 00:18

Op een land van zo'n 1,9 hectare grond, krijgen wij de mogelijkheid een nieuw stekje op te zetten.

We hebben:
5 eigen paarden/ponies + 2 shets (die apart moeten)
1-2 trainingspaarden
pensionpaarden - op het moment 3 - dit kunnen er meer of minder worden, zelf nog kiezen.. ik denk dat er altijd wel 2 blijven.

De 1,9 hectare wil ik gebruiken voor:
-weiland
-paddocks
-schuur met daarin ruimte voor stallen, hooiopslag (grote 400 a 500 kilo balen!), ruimte voor zadels etc, eventueel kleine kantine met wc.
-parkeerruimte

De schuur kan nog alle afmetingen krijgen, ik moet gaan bekijken wat ik nodig heb. Schuur moet in verlengde staan van schuur A op het plaatje, dus links er naast (achter).

Ik wil er minimaal 10 paarden in kwijt kunnen. en het moeten stallen zijn dat de paarden in en uit kunnen lopen.
Ik heb nu mijn kudde van 5 paarden samen staan, met 1 grote schuilstal. Dit mag ook in de nieuwe schuur zo worden.
En ik wil een deel beschikbaar hebben voor pensionpaarden, apart van mijn eigen paarden. Dit mogen eventueel aparte stallen met uitloop zijn, maar het moet ook weer open kunnen naar elkaar als de pensionpaarden net als mijn paarden samen zouden kunnen staan.
En dan nog een ruimte voor trainingspaarden/verkoop paarden. Dit mogen binnenstallen ook zijn, zodat deze in een hoek vd schuur gemaakt kunnen worden b.v. Dat hoeven maar 2 stallen max te zijn, dat loopt (nog) niet zo druk. Uitbreiden kan altijd misschien nog (mag rekening mee gehouden worden!)

Een beetje een inschatting van hoe het er uit ziet:
Afbeelding

Het blauwe is er dus nog niet, daar mag de nieuwe schuur komen. Land nog vrij in te delen in weilanden en paddocks.

Tips gevraagd als eerste voor de schuur:

Wát ga ik er neer zetten? Het liefst iets wat je later ooit weer kunt meenemen, dus dan denk ik aan een bouwpakket, een stallencomplex wat je veel ziet (een aantal stallen, met een opslagruimte en een kleine uitstekend dak er over)

de wind komt van links, dus de opening vd stallen komt naar schuur A te staan. Vrije uitloop wordt dus om de schuur heen naar de paddocks die om/achter de schuur zullen komen (denk ik?).

Ik heb een idee in mijn hoofd, kan er op het moment niet echt een plaatje van vinden, maar zoiets en dan meer stallen:
Afbeelding

of b.v. een schuur zoals dit:
Afbeelding
en dan vrij in te delen van binnen? B.v. nog zelf stallen maken?

fokfanaat

Re: Nieuwe stal maken, tips en suggesties gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:44

wij hebben dit laten zetten, zou ej ook met meer stallen kunnen doen, de extra hoogte is handig om zaken op te slaan (trailer ed) en de tussenwand van de stallen is draaibaar, zodat een grote ruimte ontstaat:

Afbeelding

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 11:02

mooi! En door wie heb je dit laten zetten? Of waar heb je het gekocht?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:56

Zuidema stallenbouw uit groningen, scherp geprijst, en blij met service en kwaliteit