Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Druppie7711 schreef:Biggenkruid, nog nooit van gehoord.. Maar als ik het google zie ik allemaal paardenbloemen? Is dat wat biggenkruid is?
Mi_Amore schreef:Ook nog nooit van gehoord?
Heb je meer informatie? Zoals een plaatje ofzo?
Ibbel schreef:Ik hoop dat je daar dan ook leert dat je geen ongefundeerde uitspraken moet doen.
Denken dat een plant minder giftig is als hij droog is -> lees je even in over JKK, zou ik zeggen.
Gini schreef:Dus, je bron is een tv-programma waar ze in Australië een ezel behandelen die biggenkruid gegeten heeft?
En biggenkruid is hoger en groter dan een zonnebloem? Is dat dan zo een gigantische plant?
Gini schreef:Dit topic wordt gekker en gekker. Ik lees veel 'het kan' en 'misschien', maar in je openingspost zeg je toch stellig dat biggenkruid giftig is voor paarden.
Edit: eerder zeg je zonnebloem ipv paardenbloem, vandaar de verwarring.
AnnaMoon schreef:Erg jammer dat er meteen een discussie komt over dat ik niet gelijk heb omdat het niet te vinden is in de medische/wetenschappelijke literatuur en op internet. Wie zegt dat het altijd daarin gevonden moet worden? Wie zegt dat dit op internet moet staan? Iemand ooit van een boek gehoord? Iemand ooit van mond tot mond verhalen en wetenschappelijke weetjes gehoord?
Ibbel schreef:Alle wetenschappelijke literatuur staat op internet. In een database die pubmed heet. Als dit een bekend probleem was, zou hierover gepubliceerd zijn door dierenartsen.
Er zijn case reports uit landen van het zuidelijk halfrond gepubliceerd. Er is NIETS bekend over enige giftige component in de plant zef, het vermoeden is een schimmel, maar er is niet bekend welke schimmel dat zou zijn.
Er is NIET bekend of die mogelijke schimmel ook in koudere, nattere landen als Nederland voorkomt. En er zijn GEEN case reports uit koudere, nattere landen bekend.
Ibbel schreef:Ik ben bioloog. Daar heb ik 7 jaar voor gestudeerd. Jij komt net kijken, dat geeft niet, maar echt, je zegt dingen met een stelligheid die niet te onderbouwen is.
En FYI: onderzoek wordt gepubliceerd, die publicaties komen in pubmed. Daarna wordt de consensus die op grond van meerdere publicaties uiteindelijk ontstaat in de leerboeken opgenomen.
De publicaties geven dus de meeste recente stand van zaken aan.
Ibbel schreef:Ik ben bioloog. Daar heb ik 7 jaar voor gestudeerd. Jij komt net kijken, dat geeft niet, maar echt, je zegt dingen met een stelligheid die niet te onderbouwen is.
En FYI: onderzoek wordt gepubliceerd, die publicaties komen in pubmed. Daarna wordt de consensus die op grond van meerdere publicaties uiteindelijk ontstaat in de leerboeken opgenomen.
De publicaties geven dus de meeste recente stand van zaken aan.