Oorlog aan de muggen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

schrikdraad

Oorlog aan de muggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 08:38

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:50

Ik ben erg benieuwd, aangezien muggen niet zozeer op zoetigheid maar op licht zouden afkomen.
Voor vliegen en wespen is dit overigens wel een beproefde methode!

Als je muggen in de kamer hebt, steek maar een kaars aan, moet je eens opletten wat voor muggenkerkhof er rond die kaars ontstaat......

Anoniem

Re: Oorlog aan de muggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:53

Zo, dat ga ik proberen want ik ben echt hélemaal lekgeprikt. Overal bulten en rode vlekken, ze moeten me iedere nacht hebben :=

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:54

He, dat met die kaars is wel een goeie. Al heb ik onlangs gelezen dat ze niet op licht, maar op (lichaams)warmte afkomen. Maar dan zit je met een kaars ook wel goed. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:00

Ik heb de hoop inmiddels opgegeven dat iets werkt _O- kaarsen etc allemaal al geprobeerd maar ze blijven mij verkiezen boven al het andere... Zelfs als ik helemaal onder deken lig en mij vriend niet dan nog prikken ze mij wel in mijn ooglid oid...

Ik ben maar gegaan voor de optie horren overal horren, ramen deuren alles horren :=

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:01

Heb een ding in het stopcontact die een citronellageur afgeeft, een vulling werkt 45 dagen.
Ook geen mug meer gezien in de slaapkamer!
Plus dat straks de plafondwaaier weer aangaat als de warmte binnen komt en dan heb je er ook geen last meer van als die aanstaat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:02

Muggen reageren vooral op lichaamsgeur volgens mij, temperatuur is niet bewezen, maar wel aannemelijk.
Deze val lijkt me voor muggen dan ook niet heel denderend, wel voor wespen idd!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:02

Ik zweer echt bij die deet sticks van de kruitvat! Ik word ook altijd gestoken en ben zo allergisch als wat, dus altijd gigantische schijven wanneer ik gestoken ben. Met die stick word ik echt een heel stuk minder gestoken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:03

soesita schreef:
He, dat met die kaars is wel een goeie. Al heb ik onlangs gelezen dat ze niet op licht, maar op (lichaams)warmte afkomen. Maar dan zit je met een kaars ook wel goed. :D

Wellicht dat degene die het mij verteld hebben, dan bedoelt hebben dat warmte ook een vorm van licht is (infrarood) :D

Experiment: neem een gloeilamp en een LED-lamp en kijk waar de meeste muggen op af komen :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:04

Ik slaap onder een klamboe en dat werkt echt goed!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:06

Ik heb op dit moment geen muggen in huis (goede hor en muggenschermen), maar ik ga het zeker even onthouden!

noaaa_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 13:23

mn tante zei dat je een beetje knoflook moest eten, ga je wel lekker uit je mond stinken natuurlijk ;') maar dan vinden ze je lichaamsgeur niet meer lekker. het hielp bij haar altijd heel goed!

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 13:26

klamboe :Y)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:43

noaaa_k schreef:
mn tante zei dat je een beetje knoflook moest eten, ga je wel lekker uit je mond stinken natuurlijk ;') maar dan vinden ze je lichaamsgeur niet meer lekker. het hielp bij haar altijd heel goed!

Nope; garantie tot de deur. Het kan wel werken, maar het werkt niet voor iedereen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:47

ikke schreef:
Ik ben erg benieuwd, aangezien muggen niet zozeer op zoetigheid maar op licht zouden afkomen.
Voor vliegen en wespen is dit overigens wel een beproefde methode!

Als je muggen in de kamer hebt, steek maar een kaars aan, moet je eens opletten wat voor muggenkerkhof er rond die kaars ontstaat......

Het idee van die fles met gist is juist dat er C02 geproduceerd wordt en de mug daar op af komt.

Moet zeggen, geen idee of het werkt.
Heb zelf een klamboe en gaas voor de ramen en had laatste ook gewoon nog 26 muggebulten op mijn benen, takke beesten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:51

ikke schreef:
soesita schreef:

Wellicht dat degene die het mij verteld hebben, dan bedoelt hebben dat warmte ook een vorm van licht is (infrarood) :D

Experiment: neem een gloeilamp en een LED-lamp en kijk waar de meeste muggen op af komen :D

Ik denk dat diegene gewoon licht bedoelde, want echt iedereen denkt dat! Ik ook tot twee dagen geleden.

Voer jij het experiment uit? :D Ben wel benieuwd, want ze zijn hier toch vaak bij het licht!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:53

Wat ook goed werkt is zelf een vitamine b supplement innemen. Ik werd ook altijd gestoken, maar sinds ik dagelijks een vitamine b tabletje slik ben ik niet meer gestoken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:55

Of je kunt nu beter tegen het middel dat de muggen in je spuiten?

Ik dacht altijd dat ik nooit geprikt werd, maar las laatst dat het heel goed kan dat je net zo goed gestoken word, maar je lichaam er niet op reageert. Nu voel ik me nóg minder fijn als er een mug in mijn kamer is :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:56

Geryon schreef:
ikke schreef:

Ik denk dat diegene gewoon licht bedoelde, want echt iedereen denkt dat! Ik ook tot twee dagen geleden.

Voer jij het experiment uit? :D Ben wel benieuwd, want ze zijn hier toch vaak bij het licht!

De vraag zou dan feitelijk moeten zijn: op welk deel van het lichtspectrum komen ze af (als ze dus op licht afkomen).

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:16

WIj slapen ook allemaal onder een klamboe.Er zijn er ook 2 voor logees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:21

Tot nu toe 1tje op mijn wreef.
Raam open zonder horrengaas, nog wel, vragen om problemen.
Beestjes komen op CO2 af.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:33

Komen de mannetjes niet af op zoetigheid?
Nog geen last van muggen, moet dan wachten op de zomer.. Altijd al zo geweest hier..
Wat ik altijd doe is anti muggen spray op mezelf sprayen, mocht ik gestoken zijn proberen uit te knijpen zodat meeste spul eruit is, jeukt het niet meer. Maar dat kan je alleen uitknijpen binnen bepaalde tijd, althans bij mij. Ook geen idee wat de tijd is, weet alleen dat vocht eruit gaat zonder moeite (ja wanneer bijna leeg is :')).

Voor de rest had II vroeger dingen bij mijn raam (soort gaas, geen idee hoe het heet), alleen helaas werkte dat niet.. :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:55

Waar de mannetjes op af komen kan me niet veel schelen, die steken toch niet.
Zoemen alleen. (niet dat dat niet irritant is)

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 21:25

In huis heb ik ook horren.
Maar als ik ze buiten op het terras kan verleiden naar dat gemaakte ding te gaan, of op stal bij de paarden. Dat lijkt me wel wat.