Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
soesita schreef:He, dat met die kaars is wel een goeie. Al heb ik onlangs gelezen dat ze niet op licht, maar op (lichaams)warmte afkomen. Maar dan zit je met een kaars ook wel goed.
ikke schreef:Ik ben erg benieuwd, aangezien muggen niet zozeer op zoetigheid maar op licht zouden afkomen.
Voor vliegen en wespen is dit overigens wel een beproefde methode!
Als je muggen in de kamer hebt, steek maar een kaars aan, moet je eens opletten wat voor muggenkerkhof er rond die kaars ontstaat......
ikke schreef:soesita schreef:He, dat met die kaars is wel een goeie. Al heb ik onlangs gelezen dat ze niet op licht, maar op (lichaams)warmte afkomen. Maar dan zit je met een kaars ook wel goed.
Wellicht dat degene die het mij verteld hebben, dan bedoelt hebben dat warmte ook een vorm van licht is (infrarood)![]()
Experiment: neem een gloeilamp en een LED-lamp en kijk waar de meeste muggen op af komen
Geryon schreef:ikke schreef:Wellicht dat degene die het mij verteld hebben, dan bedoelt hebben dat warmte ook een vorm van licht is (infrarood)![]()
Experiment: neem een gloeilamp en een LED-lamp en kijk waar de meeste muggen op af komen
Ik denk dat diegene gewoon licht bedoelde, want echt iedereen denkt dat! Ik ook tot twee dagen geleden.
Voer jij het experiment uit?Ben wel benieuwd, want ze zijn hier toch vaak bij het licht!