Wij moeten 1 keer per week mesten, zo'n 2 ha. Voorheen deed ik het met een mestboy maar ik krijg dan dan heel snel last van mn rug en kramp in mn hand.
Vorig jaar heeft een stalgenoot een metalen mestvork gekocht en no more backproblems

Nu krijg ik dus last van mn schouder en blaren in mn handpalm.
Ook als ik veeg krijg ik blaren in mn hand(en)
Ik werk al vrij lang in de zorg en ik denk doordat mijn handen dus altijd in het water zaten (inmiddels werk ik alleen nachtdiensten) dat ze daarom zo snel kapot gaan.
Handschoenen heb ik af en toe al aan en werkt iets. Probleem is wij mesten alleen van maart/ april t/m november, dus in de zomermaanden doe ik geen handschoenen aan.
Ik heb al eens gedacht aan die mestkever van een bokker hier, maar het is best duur om te kopen en er later achter te komen dat het niet werkt.
Wij legen de mestboy/ mestvork in de kruiwagen, volle kruiwagen gaat onder het draad door (mestboy eronder zetten) en kruiwagen leeggooien en opnieuw, ongeveer 3 a 4 kruiwagens totaal. Ik ga dus niet een heel circus meenemen voor het uitmesten.
Hebben meerdere mensen last van blaren/ rug/ schouder tijdens uitmesten en zo ja wat doen jullie eraan?
Ik heb het ook altijd gehad toen mn fjord nog op stal stond en ik zijn stal moest uitmesten.