Tere handjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Tere handjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 09:34

:')

Wij moeten 1 keer per week mesten, zo'n 2 ha. Voorheen deed ik het met een mestboy maar ik krijg dan dan heel snel last van mn rug en kramp in mn hand.
Vorig jaar heeft een stalgenoot een metalen mestvork gekocht en no more backproblems *\o/*

Nu krijg ik dus last van mn schouder en blaren in mn handpalm.
Ook als ik veeg krijg ik blaren in mn hand(en)

Ik werk al vrij lang in de zorg en ik denk doordat mijn handen dus altijd in het water zaten (inmiddels werk ik alleen nachtdiensten) dat ze daarom zo snel kapot gaan.
Handschoenen heb ik af en toe al aan en werkt iets. Probleem is wij mesten alleen van maart/ april t/m november, dus in de zomermaanden doe ik geen handschoenen aan.

Ik heb al eens gedacht aan die mestkever van een bokker hier, maar het is best duur om te kopen en er later achter te komen dat het niet werkt.
Wij legen de mestboy/ mestvork in de kruiwagen, volle kruiwagen gaat onder het draad door (mestboy eronder zetten) en kruiwagen leeggooien en opnieuw, ongeveer 3 a 4 kruiwagens totaal. Ik ga dus niet een heel circus meenemen voor het uitmesten.

Hebben meerdere mensen last van blaren/ rug/ schouder tijdens uitmesten en zo ja wat doen jullie eraan?

Ik heb het ook altijd gehad toen mn fjord nog op stal stond en ik zijn stal moest uitmesten.

Pauww

Re: Tere handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:17

Smeer je handen vaak in met een of andere vettige crème :)
en toch maar handschoenen aandoen hoor...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:19

Gewoon goede stevige tuinhandschoenen dragen. Ik heb ook zeer snel blaren en dat is toch het enige wat werkt. Dus ook in hartje zomer sta ik in een hemdje met handschoenen aan te werken.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:21

Er zijn ook dunne katoenen handschoenen met anti slip aan de binnenkant verkrijgbaar.
Katoen zweet niet zo snel en neemt snel vocht op.

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:56

Idd opzoek gaan naar goeie handschoenen, niet te warm maar die wel goeie bescherming geven. Spieren is denk ik een geval van gewenning en gaat waarschijnlijk vanzelf over

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 12:58

Ik mest al 9 jaar sinds ik hem heb en sta hier al 3 jaar. Dus spiergewenning lijkt me heel sterk :')
Handschoenen ben ik echt geen fan van, maar zal toch eens gaan rondkijken.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:08

Goede ademende handschoenen aantrekken. Met niet ademende handschoenen krijg je juist sneller blaren.
Het beste zijn de handschoenen van dik varkensleer, deze zijn gemaakt voor zwaar werk.
Zulke: https://www.wear2work.nl/werkhandschoenen-10190/

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:29

Doorwerken en eelt kweken...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:51

Dat is dé mentaliteit die we nodig hebben :D
Maar ik ga ook voor handschoenen hoor, ik heb deze en gebruik ze al jaren (niet hetzelfde paar :D _
Afbeelding

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:54

Van die katoenen rijhandschoentjes met nopjes inderdaad. Gebruikte ik vroeger ook tegen blaren bij het mesten.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:55

Ach, blaren wen je aan. Sinds ik werk met paarden heb ik schuurpapier als handen, hard doorwerken! :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 13:46

Doorwerken en eelt kweken, hoeveel jaar staat daar voor?

Zoals gezegd, ik heb mijn pony's 9 jaar en heb altijd uitgemest, maar sinds de laatste jaren krijg ik dus blaren.
Ik heb dus vrij zachte handen omdat ik in de zorg werk en dus zeer regelmatig met mn handen in het water zit (zo'n 10 cliënten per dag wassen en aankleden)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:52

Ookal is het 30 graden, ik rij met handschoenen. Juist omdat ik ze anders helemaal kapot rij
En nee, ik ben helemaal niet hard in mn handen ;) maar ik heb het gelukkig alleen aan de 'zijkanten' van mn vingers, die
weinig te voortduren krijgen, alleen met rijden dus.

Handen insmeren is een goed idee, misschien talk op je handen smeren voordat je gaat mesten?
Dan glijden je handen niet zo? En krijg je ook blaren als het handvat van schuim is?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:15

Maar wat is er zo erg aan blaren krijgen? Dat hoort er bij vind ik. Dan wil je mijn handen nu echt niet zien :x

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:22

Nou leuk is anders hoor, plus dat je de kans loopt dat ze open gaan er vijl in komt en de boel gaat ontsteken.
Waarom pijn lijden als het niet nodig is en voorkomen kan worden...
Paardrijden en verzorgen hoort leuk te zijn geen SM :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:35

fourseasons schreef:
Maar wat is er zo erg aan blaren krijgen? Dat hoort er bij vind ik. Dan wil je mijn handen nu echt niet zien :x

Zit je echt op te wachten als je in de zorg werkt := iets met hygiene als die krengen openspringen :=

Ik had altijd van de katoenen dressuurhandschoenen aan, ideaal! Tegenwoordig heb ik gewoon een vriend voor dat soort klussen :Y)

Mbt wassen in de zorg; je kan natuurlijk dan ook handschoenen aandoen :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 15:42

fourseasons schreef:

Euhm, de plek vooral is erg onhandig, midden in mn hand, dus je kan niks vastpakken en ik houd niet van pijn :+

Wassen ed doe ik inmiddels heel weinig, maar draag inderdaad handschoenen als ik dat doe :j

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:03

Ik heb het in de kerstvakantie gehad, heb twee weken op de manege de stallen gedaan vanwege personeelstekort. Soepel houden en inderdaad handschoenen aan, ook als je aan het werk bent.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:18

Zijn van die sporthandschoenen niks? Waar je bijv gewichten mee tilt zonder vingertopjes? En of de optie vaker doen ipv 4 kruiwagens in een keer? De blaren ontstaan door langdurige wrijving als je vaker maar minder in een keer doet heb je kans dat je geen blaren krijgt en sneller geneesd.

Voor je schouders, let op je houding en doe de schep niet te vol hebben jullie hoge mestboys? Ik heb een "verlengde" en eigenlijk nergens last van. Ook hiervoor geld misschien beter om 2x in de week te mesten ipv 1x = minder zwaar in een keer

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 16:27

We mesten naar ratio paarden, ik heb er weliswaar 2, maar wordt 'gekort' op 1 keer mesten. Vaker mesten gaat dus niet gebeuren, godzijdank :+
Ikzelf gebruik de mestboy niet meer maar een mestvork, die schep ik vol en leeg die in de kruiwagen.
Maar de vork doe ik idd erg vol :j

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:08

Je kan jou beurt in 2en delen, 2 x een halve beurt? Om het zo te noemen of is dat niet de bedoeling en halen jullie in 1x met zn alle de wei leeg tijdens jullie beurt in de week? Met je beurt in 2x delen bedoel ik niet 2x zoveel doen alleen je beurt verdelen zodat je geen blaren krijgt :)