Mijn paard krijgt een kaal plekje net achter haar oor van t halster! T zit echt niet strak, maar toch zie ik een plekje. Nu heeft ze dit halster al best lang en dus wil ik snel een nieuw halster aanschaffen. Het halster wat ze nu aan heeft was 20 euro en extra soft. Heeft iemand tips voor een fijn halster? Zonder halster is helaas geen optie: de stal eigenaar heeft geen tijd om 16 paarden hun halster steeds aan te doen!
Bedankt voor de tips! Zo'n bontje is dat niet te warm/ zweterig met dit weer? En wanneer ze gaan rollen wordt t op de duur toch vies en hard of kun je die ook gewoon in t wasmachine stoppen? Dan ga ik er zeker eentje halen
Een wolletje heb ik ook gebruikt..maar helpt niet. Bij mij toch.
tanjaatjuhh
Geplaatst: 08-06-14 21:19
Als je echt schaap hebt en niet dat synthetische dan is het niet te warm.
laraxXxemma
Geplaatst: 08-06-14 21:20
Kan zo in de was jaa, anders ff laten weken in een emmertje met een sopje
Loeka_Polly
Geplaatst: 11-06-14 13:05
Ik heb zelf ook een bondje, dat helpt vast! Mijne komt van http://www.horze.nl
Deze kan ook prima in de was
Es_ther
Geplaatst: 11-06-14 13:22
Inderdaad, echte schapen kunnen daar wel tegen. Die syntetische dingen hebben geen effect. Of een halster met bontvoering, of zacht onderlegd?
nanett35
Geplaatst: 16-06-14 16:18
Een bontje kan idd goed helpen maar kun je het halster niet gewoon uit laten? En als je je paard dan uit de wei haalt het halster aan doen en je paard meenemen?
leefie
Geplaatst: 18-06-14 17:27
Er zijn ook halsters met een soort zacht stukje bij de oren en neus, het is niet echt wol maar wel zacht.
Er zijn ook halsters die zacht onderlegd zijn, ik zou zo niet weten wat voor materiaal het is maar maar mijn pony heeft ook zo'n soort halster. Dit halster heb ik: http://www.qhp.nl/halsters-en-touwen/ha ... voerd.html
Het liefste zie ik mijn paard ook zonder halster! Alleen staat ze niet aan huis en is niet echt gemakkelijk aan te doen bij haar. Daar heeft mijn stalbaas geen tijd voor helaas! Heb t bovenste halster gehad; super fijn, maar door t rollen aardig "aangekoekt". Daardoor niet zacht meer. Heb hem nu in een sopje zitten en ondertussen bij " epple jeck" in breda een nieuw halster gekocht. Deze heeft zachte stukjes in t halster zitten; hopelijk wrijft deze de huid niet stuk! Wat een gave winkel is dat trouwens!! Echt super veel keuze en in elke prijsklasse veel aanbod. Ik ga nog een bontje halen voor om t halster
In jou geval zou ik het veiligheidshalster van de barefoot site nemen. Allereerst omdat het echt heel gevaarlijk is om je paard zonder toezicht met een halster om te laten staan. Te veel verhalen van paarden die zichzelf opgehangen hebben. .. bovendien heeft dit halster ook 2 mooi echte schapenbontjes eraan. Mijn paarden lopen er overdag mee in de wei.
Maaiike94
Geplaatst: 18-06-14 21:28
Wat bij mijn paard werkte tegen kale plekjes wat het meest simpele nylon halster kiezen. Dus met alleen een sluiting aan de zijkant van de kaak en niet bij de neusriem. Heb meerdere halsters geprobeerd, waaronder een anti-allergie fleece halster, onderlegde halsters en diverse merken gewone halsters. Des te meer gekke extra's erop zaten, des te meer kale plekjes. Fleece was helemaal waardeloos.
Enige wat ik met dit halster in de gaten moet houden is dat ie goed schoon moet blijven.
Dat halster van Barefoot hierboven lijkt me overigens ook het overwegen waard.
het liefst doe ik bij de mijne ook het halster af op de wei, voelt toch vrijer. Als het toch moet, dan met zachte bontstukken. Op stal doe ik het sowieso af.
mijn paard had hier ook last van, draagt haar halster dan ook 24/7 omdat ze anders moeilijk van wei komt, nu hebben we haar eentje omgedaan met bont bij neus en oren, in de hoop dat deze ook heel blijft