prijs stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

prijs stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 13:50

Hoi!!
Ik zag net een topic van iemans over de prijs van een stalling. Nu ben ik ook wel benieuwd hoeveel er gevraagt kan worden voor de stalling waar mijn vz paardjes staan. Er wil namelijk een vriendin daar komen staan met haar paardje maar de eigenaar zot een beetje met de prijs.

het is 1 grote in-uit loop stal met een grote stenen paddock met een strookje modder/zand achtig iets. De deur van de stal is nooit dicht dus de paardjes hebben altijd mogelijkheid tot uitlopen. Aangrenzend is het weiland waar de paardjes per dag zn 2 uur worden op gezet. Hoog zomer wel langer. Het weiland is groot en ruim genoeg om in te rijden (heb ik altijd gedaan met vorige vz paardjes daar). Het is een grote stal met zolder waar je je spullen kwijt kan. Het is incl hooi (wat gegeven word door de eigenaar vd stal) maar excl krachtvoer. Dit kan wel gegeven worden door eigenaar. Mesten doe je zelf als je er bent en als er wat lit, anders niet. De stal eigenaar haalt smorgens de mest weg van de nacht.
met 15 min lopen ben je op een manege waar je kan rijden in het park of een bak kan afhuren.

wat is een beetje de richtprijs?

ElineR

Re: prijs stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:54

Ik stond ergens, dat was nog luxer dan dit :$

uitloop stal met weide (ik zou NIET in de wei rijden want dan is het al snel geen weide meer)
voer zat er alleen niet bij

kostte 115 per maand

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:59

Ik sta eigenlijk bijna hetzelfde! Alleen is de bak bij de buren dus 1 min lopen.
Kost me niks mag ik zo gaan rijden.
Kosten 150 per maand

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 14:01

elineXpooh schreef:
Ik stond ergens, dat was nog luxer dan dit :$

uitloop stal met weide (ik zou NIET in de wei rijden want dan is het al snel geen weide meer)
voer zat er alleen niet bij

kostte 115 per maand

Onze weide is momentewl enorm lang zeg maar. Moest gemaait worden omdat onze shets dit niet allemaal mochn opeten;) het land is nog nooit echt stuk gegaan door het rijden.

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:02

De prijs lijkt me ook afhankelijk van de locatie. In de Randstad is de stallingsprijs vaak duurder dan elders in Nederland..

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 15:07

cassini schreef:
De prijs lijkt me ook afhankelijk van de locatie. In de Randstad is de stallingsprijs vaak duurder dan elders in Nederland..

Blokker

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 23:45

Hier ook in de kop van NH.

Paarden staat hier zomer en winter overdag altijd buiten. Met de zomer mag je zelf bepalen of je 24/7 buitenzet of met de nacht binnen. Geen gezeur als ze 24/7 buitenstaan en er heel slecht weer komt, mogen gewoon naar binnen.
Zolang het weer het toelaat op de weide.
Winter paddock, deels bestraat, onbeperkt hooi uit slowfeeders.

Goed te rijden verlichte buitenbak met polyvlokken.
Longeerbak
Kleine binnenbak (meer een binnen paddock)
Kantine, was/poetsplaats

Incl. hooi/voordroog, stro, binnen/buiten zetten. Excl. krachtvoer (word wel 2x daags gegeven).
Zelf mesten.

€ 160.- per maand.

Ik denk max 125.- in vergelijking met onze stal

ZVito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:37

Wij stonden eerst ook op zo'n soort stal met onze drie paardjes :) Maar zijn weggegaan omdat we stallen hebben laten bouwen en ze staan nu thuis maar wij hadden een buitenbaan, er waren 10 stallen, 2 weides en 1 paddock. Wij mochten de paardjes altijd buiten zetten. We hadden hooi maar geen krachtvoer. Kostte per paard 185,- per maand maar voor ons is het echt goedkoper om thuis te stallen. Hopelijk heb je hier wat aan ;)

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:58

Poehh vind dit altijd moeilijk. Ik sta voor 225 incl alles! (Wieringerwerf) zowel zomers al swinters weidegang.

Ik zou zeggen 130 euro.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 13:08

Ik zou als ik jou was rond de 125 euro willen betalen

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 13:11

Ik zou dan inclusief gebruik van de manegebak rond de 150 willen betalen. Dus als de manege 50 euro per maand rekent bijvoorbeeld voor dagelijks gebruik van de bak dan zou ik 100 euro willen betalen voor de stalling. Heeft de manege een 'abonnement systeem' voor ruiters van buiten?

Paaardjexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:34

De paardjes hebben het prima zo te horen, een stal met uitloop en weidegang. Toch zal de prijs niet heel hoog zijn omdat je geen rijbanen heb. Ik denk dat 80/140 euro per maand een prima prijs zou zijn.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 20:46

Prijs is 100 euro per maand geworden.
Incl weide gang, 1 x daags mensen, hooi em krachtvoer.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:18

nette prijs! ik had ook een beetje gedacht tussen de 125-150 euro

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:47

cassini schreef:

Idd, ik hoor erg vaak dat het bij ons op de Veluwe veel goedkoper is dan in de buurt van Amsterdam, dus daar kan het ook aan liggen,.
Mag ik vragen wat de prijs is die gevraagd word?

Naover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:22

de prijs in Hoofddorp waar ik woon is rond de 250-350 soms wel 400 euro per maand !!! best wel duur dus