Hoogte schrikdraad dwerggeiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bakker12

Hoogte schrikdraad dwerggeiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 09:05

We zouden 3 schrikdraden boven elkaar zetten om onze dwerggeiten binnen de weide te houden. Op welke hoogtes zou ik die best zetten?

Verder moet er ook nog een opening in de zijkant van ons tuinhuis (aangezien de helft als stal wordt gebruikt). Hoe groot zou ik dit gat moeten maken? Best niet té groot, om wind en regen zo veel mogelijk buiten te houden. Maar ook niet te klein, want de dwerggeiten moeten er door kunnen? :-)

Anoniem

Re: Hoogte schrikdraad dwerggeiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:08

Geen idee hoe hoog het schrikdraad moet.
Ik zit te denken aan een maatje voor mijn paard met uitloop stal en in de zomer 24/7 weidegang.
Een geitje zou dus leuk zijn, maar voordat ik er een aanschaf vraag ik mij af wat de kosten zijn en hoeveel onderhoud hieraan is.
Ik wil natuurlijk wel het beste voor dat beestje.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:27

Wij hebben de draad op geit borst hoogte,onder de nek.Ongeveer een halve meter van het hek.Ze nemen een aanloop als ze springen.Draad tegen het hek dan springen ze er over heen.Zorg dat het gaas goed aan de onderkant vast zit.Een geit kruipt onder het gaas door.Gat door hek ,iets groter dan de geit breed is en hoog genoeg.Ze hebben zo door dat daar geen draad zit.Geiten zijn heel slim hoor.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:31

NikkiTazz schreef:
Ik zit te denken aan een maatje voor mijn paard met uitloop stal en in de zomer 24/7 weidegang.
Een geitje zou dus leuk zijn, maar voordat ik er een aanschaf vraag ik mij af wat de kosten zijn en hoeveel onderhoud hieraan is.

Een geit is geen maatje voor een paard koop dan een shetje.

Inderdaad gaas goed vastmaken aan de onderkant! Zie hier regelmatig geitjes over de weg lopen omdat ze het gaas weer los hebben gekregen

Bakker12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 09:39

Britta31 schreef:
Wij hebben de draad op geit borst hoogte,onder de nek.Ongeveer een halve meter van het hek.Ze nemen een aanloop als ze springen.Draad tegen het hek dan springen ze er over heen.Zorg dat het gaas goed aan de onderkant vast zit.Een geit kruipt onder het gaas door.Gat door hek ,iets groter dan de geit breed is en hoog genoeg.Ze hebben zo door dat daar geen draad zit.Geiten zijn heel slim hoor.

De onderkant van de afsluiting is overal voorzien van een betonplaat van 40cm (15 in de grond) dus onder de draad gaan ze niet kunnen. Erover mss wel, de afsluiting is 1.5m hoog, ik weet niet hoe hoog geiten kunnen springen. Maar ik heb al indrukwekkende filmpjes gezien :-)

Als jij de schrikdraad op een halve meter van de afsluiting zet, wat doe je dan met het gras/onkruid dat tussen de afsluiting en de schrikdraad groeit? De geiten kunnen het dan toch niet meer afeten? Dus komt het tegen de schrikdraad en verlies je stroom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:41

JorisDy schreef:
NikkiTazz schreef:

Een geit is geen maatje voor een paard koop dan een shetje.

Inderdaad gaas goed vastmaken aan de onderkant! Zie hier regelmatig geitjes over de weg lopen omdat ze het gaas weer los hebben gekregen

Op mijn stalling hebben zij meerdere paarden met geitjes, en dit zijn zeker wel maatjes, waar baseer jij op dat dit geen maatjes zijn?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:02

Mijn man gaat om de paar weken met de bosmaaier onder de draad door.Geiten liggen weleens plat tegen de grond om het gras weg te snoepen.Rare dieren hoor.

Bakker12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 10:41

iemand een idee voor de grootte van de opening voor de stal?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:05

De stal is een gewone stal deur.Geiten moeten wel uit de tocht liggen kunnen ze slecht tegen.En handig met schoonmaken kan er een kruiwagen door heen.En dat de deur ook dicht kan met bv binnenblijven voor da of koude winternachten.

Bakker12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 11:32

Ja maar wat is de grootte? Ik moet een deur zagen in de wand van het tuinhuis. Maar het lijkt me onnodig om een opening van 2m op 90cm te zagen voor een dwerggeit toch?? Wat is voldoende? 40cm op 40cm?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:36

O,dat weet ik niet.Ons paardje moet er ook door heen.Probeer wel aan een deur of iets anders te denken waarmee je het hok dicht kan maken.Geit hier een keer ontsnapt in de wei en een wildwest gehad samen met de da.Moet je zelf weten hoor.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:30

Je topic hoort op Beestenboel, aangezien je daar pas mag posten wanneer je meer dan 25 nuttige posts hebt plaats ik hier een slotje omdat verplaatsen geen zin heeft.