schriklint wit bruin of groen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hippotha

schriklint wit bruin of groen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 18:31

Hoi hoi,

Ik wil een stuk wei gaan afzetten met schriklint van 40mm. Nu vind ik wit niet mooi in het gebied staan. Mijn vraag US nu. zien de paarden het groen of bruin goed genoeg of voor de zekerheid toch wit? Veiligheid is natuurlijk belangrijker dan het zicht.

Gr.

Anoniem

Re: schriklint wit bruin of groen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:34

Groen zien ze wel hoor, op mijn manege hebben ze dat ook en er is nog geen enkel paard ertegen aan gelopen :))

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:40

Groen en bruin zien ze prima hoor :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:42

Als er genoeg stroom op staat, weten ze dondersgoed waar bruin of groen draad zit.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:25

Hier bruin 40mm draad en de pony's weten precies waar het staat. Bruin past ook het mooist in het landschap, wit valt logischerwijs op, maar groen net zo goed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:25

Een paard in paniek wat op een omheining komt afgerend zal wit lint eerder zien dan groen of bruin en dus ook eerder kunnen afremmen.

BeauLu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:32

@DubbelDun:
Als paarden echt in paniek zijn zullen ze ook door wit lint hen rennen, zelfs door een hek, dus als het echt erg is proberen ze overal doorheen te rennen...

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:38

Ik heb bruin
ik vind het erg mooi
en mijn paardjes weten precies waar het zit

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:44

Ik zou voor bruin kiezen, dat valt voor het mensenoog het minst op. En inderdaad, ook mijn ervaring is zoals bovenstaande :).

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:47

Ik heb groen en ze zien het prima. En idd in blinde paniek gaan ze mi overal doorheen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:13

Die split-second die ze wit lint eerder zien dan donker lint en dus kunnen anticiperen is voor mijn eigen gevoel geruststellender :)
Heb het nooit aan de hand gehad, maar gewoon een 'gutfeeling' :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:15

Ik heb zwart lint. Zien ze prima :) Als de paarden de wei eenmaal kennen dan weten ze precies tot hoe ver ze kunnen gaan, zouden ze ooit in paniek raken.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:19

Ook hier bruin lint, zien ze prima. Hiervoor stonden ze in land met wit lint en ik merk echt totaal geen verschil. Ik vond wit zo zonde van mn mooie locatie en het bruine is lang niet zo opvallend. Groen heb ik ook aan gedacht, maar bruin valt imo nog minder op (voor mensen dan!)
Er loopt hier ook veel wild (de hertjes vreten mn tuin kaal!) en ook die zien het altijd perfect.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:20

wij hebben bruin, met houten palen. zit er mooi uit in de omgeving. en de paarden zien het goed. eerst hadden we wit. nooit problemen mee gehad.

groen lijkt mij persoonlijk niet zo mooi :o

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 21:36

Zwerte schreef:
Ook hier bruin lint, zien ze prima. Hiervoor stonden ze in land met wit lint en ik merk echt totaal geen verschil. Ik vond wit zo zonde van mn mooie locatie en het bruine is lang niet zo opvallend. Groen heb ik ook aan gedacht, maar bruin valt imo nog minder op (voor mensen dan!)
Er loopt hier ook veel wild (de hertjes vreten mn tuin kaal!) en ook die zien het altijd perfect.

Bedankt voor jullie reacties Hebben jullie ook ervaring in het donker/ schemer? Lopen ze er dan niet in?

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:40

Had eerst groen, daarna vervangen door bruin (40 mm) omdat ik het veel mooier vond passen in het landschap. Groen stond toch nog wat kunstmatiger vond ik, bruin daarentegen ziet er echt natuurlijk uit.
Paarden zijn er nog nooit doorgegaan, niet overdag en niet 's nachts. Had er de eerste maanden wel om de x meter witte lintjes rond geknoopt, zodat ze toch duidelijk zagen waar het lint zat.
Laatst bijgewerkt door miezelke op 04-06-14 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:43

Hier ook eerst groen, dat doorverkocht (vond het lelijk, groen was te fel en viel te veel op), overgestapt op bruin, erg mooi en geen probleem met zichtbaarheid, tegen het gras valt het best wel op hoor.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:46

Bruin lint ziet er vanaf een afstandje imo bijna hetzelfde uit als een volledig houten omheining, ik heb nog nooit een paard daar doorheen zien knallen (zal zonder twijfel wel gebeuren, hoor). Dus ik zou absoluut voor bruin kiezen!

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:47

Heb ook de indruk dat ze bruin nog beter zien dan groen (wit even buiten beschouwing gelaten). Groen verdwijnt precies meer in de omgeving, bruin ziet er inderdaad meer uit als een houten omheining.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 22:06

En welk merk lin hebben jullie?
Twijfel tussen Gallagher, private power, power plus of Alko.
Qua aantal draden etc..vrij gelijk met koperdraad etc....maar heb er verder geen verstand van. De breekkracht moet denk ik zo laag mogelijk zijn? Je hebt 220 kg of 350.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:36

Ik heb Ako (Topline plus), net nieuw gekocht bij Agradi, was mooie korting. Het oude draad zit nu 7 jaar en is aan vervanging toe. Ik span vaak tussendraadjes dus het heeft wel wat te lijden hier (slijt dan iets sneller). Huidige lint was hetzelfde merk, ik ben tevreden geweest erover, mooie prijs-kwaliteit-verhouding :-).

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:43

wij hebben bruin lint en dit zien ze allemaal prima (in het begin ook getwijfeld) welk merk het is weet ik eigenlijk niet.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:36

Hippotha schreef:
Zwerte schreef:

Bedankt voor jullie reacties Hebben jullie ook ervaring in het donker/ schemer? Lopen ze er dan niet in?

Mijne staan 24/7 buiten dus ze hebben ook in het donker er geen problemen mee.
Weet het merk zo niet, ik bestel al mijn stroomdraadspul in duitsland, bij weidezaun.info, een duits bedrijf en een stuk goedkoper dan agradi enzo. Ben er zeer tevreden over! Het hangt nu 2,5 jaar en heb het alleen een keer na een lading sneeuw opnieuw opgespannen, verder zit het nog altijd perfect.

Toen ze de eerste keer hun nieuwe weide in gingen, heb ik ze gewoon even aan een halstertje langs het lint meegenomen en met het lint gewiebeld, dan weten ze namelijk zeker weten waar de omheining is. Op die manier hoef je direct niet meer bang te zijn dat ze niet weten waar het draad zit.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:41

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 14:01

Ok, bedankt allemaal. Durf het toch aan om het mooiere bruine lint te nemen. Ik zal eens die Duitse site gaan bekijken, als de kwaliteit hetzelfde is, maar aanzienlijk goedkoper;-)