Hoe spieren opbouwen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

Hoe spieren opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 19:39

Hai, de plek waar mijn verzorgpaard staat, daar staat ook een mini shetlander van ik dacht tussen de 7 en 10 jaar oud. Omdat het een mini shetlander is kan er sws al niet op gereden worden. Ze is ook absoluut niet bespierd. Als ze moet poepen, kan ze niet eens haar staart optillen. Is er een optie om haar toch op een bepaalde manier te 'trainen' zodat ze wat meer bespiering krijgt? Dat ze ook haar staart weer op kan tillen dat niet elke dag de staart uitgekamd moet worden, want daar verliest ze ook haren door. En we wassen nu 2 soms 3x per week de staart doordat er zoveel poep aan zit doordat ze haar staart niet omhoog kan tillen.

Het is verder gewoon een gezelschaps/poets/wandel pony dus ik kan niet al teveel zware dingen met haar doen.

Alvast dankjewel!

Sim

Re: Hoe spieren opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:44

Dat de pony de staart niet op kan tillen ligt niet aan de bespiering. Daar is iets anders aan de hand. Elk paard, mits gezond, gespierd of onbespied, kan z'n staart optillen.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 20:19

Oh okay ik hoorde vandaag dat het wel aan de bespiering lag. Weet jij misschien waar het dan aan zou kunnen liggen?

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:26

Shetlanders hebben vaak een dikke staart. Door dat gewicht kunnen ze hun staart soms ook moeilijker optillen en blijft er dus veel poep in de staart hangen. Dit heeft naar mijn weten niks met de bespiering te maken, maar het is natuurlijk nooit verkeerd om de pony wat te trainen en meer bespiering te geven.