De weide is in de vorm van een rechthoek (16m op 17m) overal stevige betafence draad met betonplaten onderaan.
Bij andere weide zie ik steeds van die handvaten waar een poortje staat. Aangezien ik de schrikdraad op 3 verschillende hoogtes wil zetten, lijkt mij dit nogal onhandig. Dit wil zeggen dat ik de poort opendoe, en ik dan de 3 schrikdraden moet losmaken met het handvat, eer ik de weide opkan.
Ik had nu een idee om dit op te lossen, maar weet niet of het mogelijk is, daarom mijn vraag hier.
Stel dat ik het doe zoals op de tekening, zou dit werken? Ik zou 1 schrikdraad laten lopen tot aan de sluiting van de poort, een andere schrikdraad tot aan de scharnieren, en dan vanaf de scharnieren en stukje schrikdraad aan de poort zelf bevestigen. Zodat wanneer de poort dicht is, toch de volledige weide omringt is met schrikdraad (wel onderbroken aan de sluiting van de poort, maar ik heb mij laten vertellen dat de cirkel niet moet rond zijn).
Op die manier kan ik de poort gewoon opendoen, en gaat het stukje schrikdraad aan de poort gewoon mee open? Doenbaar? of zie ik iets over het hoofd?