Aanstaande zondag ga ik mijn pony verhuizen naar een andere stal. Nu is ze onwijs relaxed in een vreemde omgeving, we gaan regelmatig naar les, strand of wedstrijd, en vroeg me bij mezelf zo eens af, of ze er 'last' van zou hebben om na aankomst even wat trainen of een rondje 'om'.. Ik ben er nog niet helemaal overuit.. dus nu mijn vraag:
Ik pak altijd het ouderwetse ritme gewoon op en doe eigenlijk alsof er niets veranderd is. Tenzij een paard vanuit het buitenland naar Nederland komt en het is een jong paard, dan laat ik het dier wel wat aclimatiseren, maar wel binnen de perken. Dan ga ik wel rijden, maar meestal de eerste week ff 3 keer 20 minuutjes.
Paarden zijn gewoonte dieren en gewoon normaal doorwerken is geen enkel probleem.
friesiszwart
Geplaatst: 31-05-14 16:47
afhankelijk hoe laat je de eerste dag aankomt zou ik direct al iets doen.
xApple
Geplaatst: 31-05-14 20:55
Ik heb mijn pony woensdag verhuist. Ik wilde haar 2 dagen laten wennen. Woensdag was ze vrij, donderdag ook. Deze dagen heb ik helemaal niets gedaan, ik ben alleen gekomen om te voeren/knuffelen. Vrijdag een buitenritje gemaakt met een stalgenoot en vandaag haar 1e rondje alleen (we rijden bijna altijd buiten). Ging allemaal prima.
Tja, als ik op wedstrijd ga, moet paard ook meteen aan het werk. Ga binnenkort op zomerinstructie weken van de KNHS, maandag kom je daar aan, meteen 2 x les die dag.
Is wel zo dat ik van mijn paard weet, dat hij dat niet heel dramatisch vind. Er zijn paarden die het echt niet leuk vinden en bv ook slecht gaan eten.
Toen ik mijn vorige paard ging verhuizen van stal was ze 2 dagen van de leg dus die heb ik eerst rustig laten wennen. Toen ik met Pim ging verhuizen zat ik er de volgende dag al op. De eerste dag heb ik hem lekker laten kijken en even een rondje door de bak gewandeld. En de dag daarna zat ik er al op hij vond het allemaal wel prima.