kan ik nu een deken opdoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

kan ik nu een deken opdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 09:56

Hoi!
Vanmiddag komt de zadelmaker voor mijn paard. Nou staat ze 24/7buiten en het blijft wel even regenen. Kan ik nu voor een paar uurtjes even een regendeken opdoen zodat ze op haar rug wat droger is?

Lau

Re: kan ik nu een deken opdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:58

Ja hoor dat kan, maar ik zou hem wel op doen als ze nog droog is anders kan ze het koud krijgen onder de deken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:59

Waarom niet? Het is nu niet warm en als je een goede regendeken hebt zal ze er niet onder gaan zweten. Die van mij heeft nu ook een regendeken op want die was het gisteren na de hele dag regen wel beu en vond zichzelf erg zielig :)

Edit: die van mij heeft em wel opgekregen toen ze vanmorgen droog uit de stal kwam.
Laatst bijgewerkt door MarjanB op 28-05-14 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:00

Als het nu bij jou regent en je paard nat is niet. Droog jij op als je onder de douche vandaan komt en je doet jezelf ipv een handdoek alleen je regenjas aan?
Nee... Je wordt klam en broeierig onder je regenjas.

Zelfde geldt voor je paard. Als je je paard droog wilt houden is het wijzer om m op stal te zetten voor een paar uurtjes. Gooi je m nu een regendeken op, dan is dat niet bevorderlijk voor de vacht, gezien je hetzelfde effect bereikt als ik hierboven beschrijf. Daarnaast zit je het natuurlijke opdrogingsproces in de weg, dus droog zal ie sowieso niet worden.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 10:07

Ah oke dan doe ik geen deken op. Paard kam hier niet op stal :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 00:13

Ik heb er 3 24/7 buiten staan met stallen die open zijn. Onze quarter van 21 heeft een erg dun velletje en die bleef binnen staan, dus die heb ik nu een 0 gr op gedaan. Ze liep meteen weer mee naar buiten naar de hooinetten. De andere 2 kunnen beter zonder, dus dan doe ik het niet. Bij ons kunnen de stallen wel dicht, dus had ze even binnen laten eten eerst. Als het even droog zou zijn, kun je ze ook goed droog bewegen. Dus even gaan wandelen of aan de longe doen.