Goedkope omheining!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Googel

Goedkope omheining!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 17:50

Hallo allemaal,

Waarschijnlijk krijgen we eind deze zomer enkele mini's. Nou was ik aan het kijken voor de omheining. Maar al snel merkte ik dat dit al vrij veel geld kosten. Weten jullie misschien een oplossing?
We zoeken dus goedkope omheining:
- De mini's mogen er niet door/onder/over kunnen
- Niet te duur
- Goede levensduur

Alvast bedankt

Shirley

Re: Goedkope omheining!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:52

Zou niet bezuinigen op een omheining, het is echt belangrijk dat je diertjes er binnen blijven, toch ?

Goede weidepalen en schapengaas of planken met daarvoor en daarboven een schrikdraad !

Daar blijven ze wel in :j

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:53

Goedkoop is duurkoop. Ook bij omheining. Als je ze goed in de wei wilt houden zul je toch de bekendere merken moeten nemen. Wel wat jij er van verwacht tenminste.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:54

een goedkope omheining kan...
maar niet schrikken als ze los lopen op de weg.........

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:56

Ik denk ook dat je beter iets meer kunt investeren en dat er niets gebeurd. Op zoiets moet je niet willen bezuinigen!

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:57

Júist voor mini's zou ik een degelijke omheining plaatsen. Ik heb ook twee van die kleintjes en voor je het weet piepen ze ergens onder of tussendoor.

Googel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 17:57

We hebben schapendraad al overwogen maar vinden het vrij prijzig. Weet iemand een goedkoop ideetje of een goedkope firma?

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:59

Schapengaas zou mijn eerste keuze niet zijn omdat ze er met hun hoeven in kunnen blijven hangen.

Als je stevige prikpaaltjes, 3 lagen schrikdraad/lint en een stroomapparaat plaatst, kom je al een heel eind. Kijk hier eens: http://www.agradi.nl/afrastering/

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:00

Maar wat vind je niet duur dan?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:01

Gewoon schriklint nemen met genoeg stroom erop, met weidepaaltjes, en onderlangs dicht genoeg op elkaar. Dat is denk ik de goedkoopste manier en is ook heel veilig.
Ik zou niet weten waarom goedkoop niet veilig zou zijn (op prikkeldraad na dan), in onze vorige wei was het schriklint al zeker 10 jaar oud en daar was niks mis mee.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:02

ukie schreef:
Schapengaas zou mijn eerste keuze niet zijn omdat ze er met hun hoeven in kunnen blijven hangen.

Als je stevige prikpaaltjes, 3 lagen schrikdraad/lint en een stroomapparaat plaatst, kom je al een heel eind. Kijk hier eens: http://www.agradi.nl/afrastering/

Er moet ook stroom voor en overheen, zodat ze er ook niet in gaan schuren en hangen ;)

Alleen stroomdraadjes is echt niet afdoende, mocht de stroom onverhoopt wegvallen, zijn ze er zo door ...

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:05

Zoals gezegd: goedkoop is duurkoop. Toevallig hadden wij vorig jaar goedkoop 20mm lint gekocht, dat is nu al kapot en uitgerafeld, terwijl het wel is waar dure Gallagher lint nu al prima een jaar of 2 uithoud.

ukie schreef:

Aan prikpaaltjes voor een omheining zou ik echt niet aan beginnen, of je moet ze elke week recht gaan zetten. Voor tijdelijke afrasteringen kan het prima!

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:10

Shirley schreef:
Er moet ook stroom voor en overheen, zodat ze er ook niet in gaan schuren en hangen ;)

Alleen stroomdraadjes is echt niet afdoende, mocht de stroom onverhoopt wegvallen, zijn ze er zo door ...

Daar is toch het stroomapparaat voor. Zonder stroom ontsnappen ze waarschijnlijk overal uit.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:10

Gewone houten palen in de grond, daarlangs glad ijzerdraad of schriklint/koord en sowieso stroom erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:13

Wij hebben laatst van iemand die zijn paarden verkocht heeft zijn omheining overgenomen. Inclusief alle bedrading en etc. Ik denk dat je dan het goedkoopste uit bent, wel moet je natuurlijk kijken of alles nog goed is en nog een keer gebruikt kan worden! ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:14

ukie schreef:
Shirley schreef:

Daar is toch het stroomapparaat voor. Zonder stroom ontsnappen ze waarschijnlijk overal uit.

Dat zeg ik toch ?

Maar een stroomapparaat kan ook uitvallen en dan stellen die stroomdraadjes echt totaal niks voor, gaas behoudt altijd zijn functie :)

Googel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 18:15

Weet iemand een goedkoop adresje voor gaas?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:18

De Gaasgigant.
Mooi stevig gaas voor een nette prijs !

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:29

Gaasgigant inderdaad, daar hebben wij het ook vandaan.
Maar als je zorgt dat er een flinke tik op het lint staat dan gaan ze echt niet elke dag testen of er nog iets op staat.. een paar keer een schok en dan blijven ze er wel vanaf.. gewoon zelf zo nu en dan even controleren :)
Mijn lompe belg staat al ruim een jaar achter een enkel slap hangend stroomdraadje en heeft nog steeds niet door dat die draad niet aangesloten is, terwijl er een lekker sappig gazon achter ligt :')

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:48

Zou gewoon houten palen gebruiken. Weet je zeker dat ze stevig zijn :). Je kan er ook zelf van die dingen in draaien waar het draad door heen moet (naam vergeten), dus dan kan je zelf beslissen welke hoogte je wilt nemen, en hoeveel ruimte je er tussen wilt hebben. E.v.t kan je tussen de houten palen nog prikpaaltjes zetten. Voor de zekerheid :). Geen idee hoe veilig dat dan is hoor :')

En gewoon genoeg stroom er op zetten, zodat ze na een paar tikken inderdaad weten dat ze er niet doorkomen (A).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:51

Bij mini's moet je absoluut niet besparen op omheining, ik spreek uit ervaring. ;) Goedkoop is hele erge duurkoop. Momenteel heb ik 3 rijen stroom staan en een halve meter daarachter 4 strak gespannen rijen prikkeldraad. De rest slopen ze of gaan ze onderdoor.

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:52

Ik gebruik ook schapengaas en stroom. Toch liepen twee shetjes buiten de weide :(
Ik had ze snel terug. Extra opletten dus, want ze vinden de kleinste gaatjes.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:54

Kijk eens op weidezaun.info. Dat is een betrouwbare duitse firma, leveren volgens mij ook in NL. Wij hebben daar veel afrastering vandaan, en dat is jaren goed gebleven (nu na 4 jaar overal nog in orde).

Weidepalen kun je met geluk tweedehands vinden. Kijk wel kritisch naar de kwaliteit, aan rotte palen heb je helemaal niets.

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:59

Hier gebruiken we ook drie draden stroom en houten palen, houdt de hengst en merries toch goed uit elkaar ... Je kan ook verplaatsbare metalen of plastieken palen gebruiken, dan kan je ze strook per strook laten begrazen, dit is wel minder stevig denk ik.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:04

ukie schreef:

Helemaal mee eens, hier in de buurt weet ik dat een pony door is door gaas.