Geschikt paddock?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flyskyhigh

Geschikt paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 19:54

Het paddock is 17 x 17 M. (ze staan er gemiddeld 8 uur per dag in).
Het hek is 1.30 M. hoog (houten hek, met op 30 cm, 75 cm en 120 cm een houten balk met stroom lint.
En op 10 cm van de palen af, aan de bovenkant, is er nog een stroomdraad gespannen.

Ik vroeg mij af of de omheining en de formaat van het paddock geschikt is voor een paard van 1.65 M. en een paard van 1.79 M.

En is dit sowieso geschikt om deze twee paarden te houden wanneer ze 's nachts in een stal van 3.5 x 4 M. (of soms 's nachts in het paddock) staan en overdag nog ongeveer 6 uur op een weide van ongeveer 30 M. bij 80 M.

(ik weet hoe groter hoe beter, maar soms kan het niet groter ;) )

joyce B

Re: Geschikt paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:58

Als je ruwvoer geeft tijdens die 8 uur paddock, er water neerzet en ze altijd op een deel droog kunnen staan kan dt prima. De wei is groot genoeg om op te splitsen zodat je om kunt weiden en een deel rust kunt geven. Dan kun je langer genieten van het gras en hoef je minder bij te voeren.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:59

joyce B schreef:
Als je ruwvoer geeft tijdens die 8 uur paddock, er water neerzet en ze altijd op een deel droog kunnen staan kan dt prima. De wei is groot genoeg om op te splitsen zodat je om kunt weiden en een deel rust kunt geven. Dan kun je langer genieten van het gras en hoef je minder bij te voeren.

Niets meer aan toe te voegen :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:03

Mijn enige zorg zou zijn of de 2 paarden in die 8 uur genoeg eigen ruimte hebben, als ze elkaar niet aardig vinden hebben ze weinig eigen ruimte.

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:30

Als het paarden zijn die goed met elkaar overweg kunnen, zie ik geen problemen :)

En voor de rest: precies wat joyce B zegt.
Als je een beetje puzzelt, dan kom je er wel!

Succes!