Ik doe aan strook begrazing omdat het gras als een malle is gegroeid, compleet is uitgeschoten, en als ik ze teveel geef lopen ze dat plat. En dus krijgen ze elke dag een metertje bij. En in dat hoge gras staat genoeg (hoog) boterbloem helaas. En daar is de volgende dag helemaal niets meer van terug te vinden, ofwel, ze zijn gewoon lekker mee op gegeten
Ik probeer het een en ander wel uit te trekken voor ze het stukje krijgen, maar soms is het echt veel en ook best lastig het tot de wortel uit te trekken in dat meters hoge gras....> Ik probeer het, maar zie wel eens wat over het hoofd misschien. Vandaar ook mijn vraag, in hoeverre zijn mijn paarden dom bezig en in gevaar? Het gaat om een shetlandpony en een groot paard... Het zit mij niet zo lekker dat ze het gewoon mee opeten. Heb ik nu zulk domme paarden?? Het is niet zo dat ze enorm honger hebben lijkt mij. Gras is er overvol en ze krijgen genoeg strook bij naar mijn idee?? (dat ze nog altijd niet helemaal op hebben). Iemand enig idee hoe en wat en eventueel tips? Probeer in ieder geval zoveel mogelijk uit te trekken van te voren.