Wat is de veiligste slowfeeder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardje47

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 22:49

Bij ons op stal zijn de slowfeeders erg populair (de hooinetten) maar deze breng voor paarden met hoefijzers een groot gevaar met zich mee BLIJVEN HAKEN. Er zijn al twee paarden vast komen te zitten met hun hoefijzer gelukkig bij beide goed afgelopen. Maar dit had heel anders af kunnen lopen als het niet op tijd was opgemerkt. Ik heb zelf ook een slowfeeder maar vind het nu eng om hem op te hangen. Ik vraag me af wat is nou een veilige slowfeeder die je op stal kan neerzetten/ophangen en waar kan je deze kopen?

Ik weet dat de paardendrogist ook hooitassen heeft maar zijn deze dan veiliger dat hooinetten voor een paard met ijzers of is het risico even groot? Ik hoop dat iemand iets weet.

Alvast bedankt!

Grit

Re: Wat is de veiligste slowfeeder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:57

Als je op onderstaande link klikt kun je door verschillende constructies scrollen die bokkers gebruiken. Per paard en situatie zal de een beter of veiliger zijn dan de ander. Wij gebruiken bakken met een netraster, tot dusver geen gevaarlijke situaties gehad. Maar je stal moet er groot genoeg voor zijn.

LBLGypsyCobs schreef:
[VSW] Slowfeeders

Als het goed is krijg je nu alleen de posts met foto :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 08:02

Ik begrijp niet goed hoe een paard met hoefijzers in een net met mazen van 4,5 x 4,5 cm kan blijven. Of zelfs in 6 x 6. Ik heb paarden met ijzers en een groot slowfeedernet met mazen van 4,5 x 4,5 ongeveer 30 cm van de grond hangen en geen centje pijn.

Ik snap trouwens ook niet waarom paarden uberhaupt met hun ijzers in de buurt van zo'n net zouden komen. Als ze continu naar elkaar aan het meppen zijn uit voernijd (en dan per ongeluk het net zouden raken), moet je gewoon meer netten ophangen.

Romeo15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 08:12

Ibbel schreef:
Ik begrijp niet goed hoe een paard met hoefijzers in een net met mazen van 4,5 x 4,5 cm kan blijven. Of zelfs in 6 x 6. Ik heb paarden met ijzers en een groot slowfeedernet met mazen van 4,5 x 4,5 ongeveer 30 cm van de grond hangen en geen centje pijn.

Ik snap trouwens ook niet waarom paarden uberhaupt met hun ijzers in de buurt van zo'n net zouden komen. Als ze continu naar elkaar aan het meppen zijn uit voernijd (en dan per ongeluk het net zouden raken), moet je gewoon meer netten ophangen.

Mijn paard heeft er ook een paar keer in vast gezeten bij mazen van 3 x 3 maar die is dan ook erg lomp en haalt altijd van Zulk soort rare fratsen uit. Hij heeft geen voernijd oid en krijgt onbeperkt hooi. Ts Wij hebben nu kilo s met onderin een gat gemaakt met een net van 3 x 3 ervoor schuine plank erin zodat t hooi naar voren glijd is ook super makkelijk met vullen