Hoe nu aan Prascend komen? Dilemma

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RosaNur

Hoe nu aan Prascend komen? Dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 18:45

Hallo het is een beetje een vervelend verhaal en ik hoop dat jullie misschien hier raad mee weten.

In maart is bij mijn pony de ziekte van Cushing ontdekt, ik was toch al in de kliniek voor een foto van zijn benen en ik maakte me zorgen om zijn gezondheid dus heb hem ook verder laten onderzoeken.

Ik ga altijd naar Emmeloord omdat mijn verzekering anders niet vergoed, hij is daar onderzocht door een mevrouw. Na het advies zei ze dat ik de Prascend gewoon bij elke dierenarts kan bestellen of bij hun zelf (wat echt de hoofdprijs is dus dat wilde ik bij voorbaat niet) als ik de bloeduitslag meestuurde.

Dat dus bij mijn eigen dierenarts gedaan, tot 2x toe krijg ik totaal geen reactie.
Nu komt volgende maand mijn tandarts versus dierenarts, dus ik dacht, vraag het aan hem. Van hem kreeg ik de melding dat bij hem geen dossier bekend is omdat hij geen behandelend arts is van mijn pony en om die reden hij het niet mag verstrekken aan mij, ook omdat het via de behandelend arts schijnt te moeten die de diagnose heeft gesteld.
Nog een probleem, die mevrouw werkt momenteel niet meer bij Emmeloord.

Nu heb ik gevraagd of het anders een optie is dat meneer de tandarts/dierenarts bij Emmeloord gegevens van mij zou mogen opvragen ??? of zelf een bloedonderzoek mag uitvoeren om zelf de diagnose te stellen dat ik alsnog aan die medicatie kan komen?
Uiteraard wederom weer geen reactie, hoe kan ik nu aan Prascend komen?

Ik wilde al in Engeland gaan bestellen , maar ook dan heb ik een dierenartsstempel nodig, maar niemand lijkt mee te kunnen/willen werken.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alsnog die medicatie ga krijgen? ik ben al 4/5 weken bezig en ik word er onderhand een beetje kriegel van.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:58

Prascend is overal duur. Boehringer Ingelheim heeft pergolide (van oudsher bekend voor humaan gebruik als symptoombestrijder voor Parkinsonpatiënten en waarvan tevens allang bekend was, dat daarmee off-label bij paarden met Cushing/PPID ook goede resultaten werden geboekt) onder die merknaam als diergeneesmiddel geregistreerd, waardoor zij er nu een aantal jaar patent op hebben (en dus een monopoliepositie, want tgv. de zgn. cascaderegeling mag originele pergolide nu hiervoor in beginsel niet meer worden voorgeschreven) en prompt meteen de prijs vervijfvoudigd.

Inkoop bij de ene of de andere dierenarts of kliniek zal misschien fractioneel schelen, maar uitgekleed wordt je toch, dus koop het waar je het kunt krijgen. In jouw geval zal dat wrs. idd. via Emmeloord zijn, omdat daar de resultaten van het bloedonderzoek (ACTH-test) in het dossier van je pony terug te vinden moeten zijn.

Anders je eigen da. maar opnieuw de test laten doen, als je het daarna daar daadwerkelijk aanzienlijk goedkoper zou kunnen krijgen dan wat Emmeloord er voor rekent. Of dat uit kan is een rekensommetje: wat kost de test, wat kost de Prascend en hoe lang verwacht je dat, als ie eenmaal op de Prascend staat, je pony nog meegaat.

RosaNur

Re: Hoe nu aan Prascend komen? Dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 20:24

Dankjewel.

Ja mijn dierenarts is wel degelijk goedkoper...dus dan zit er inderdaad niks anders op..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 20:29

hoezo krijg je geen reactie van je dierenarts dan? je kan hem toch gewoon bellen?\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 20:32

Ik zou ook gewoon maandag even naar je DA bellen, want die zou inderdaad gewoon met de uitslag van de acth test, het recept moeten uitschrijven hoor.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 20:34

Ik zou er bij je eigen dierenarts toch nog maar eens even stevig op aandringen hoor ! Te gek voor woorden dat je het medicijn niet via hun kunt krijgen. Ze kunnen het gewoon bij Boehringer of de groothandel bestellen. En als ze daarvoor perse de bloeduitslag willen zien, kan je ze die toch gewoon laten zien. Emmeloord kan je de uitslag zo doormailen hoor !
Stel je verhuisd naar een ander deel van NL, dan kun je die medicijnen ook gewoon via een andere dan je eigen da krijgen. Even wat meer op je strepen gaan staan zou ik zeggen. Succes !!

pdekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:57

gratis cushingtest :
Ga naar www.ppidbijpaarden.nl en download de voucher bloedtest. Deze is geldig tot (of t/m) 31 oktober 2014

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 23:23

pdekker schreef:
gratis cushingtest :
Ga naar http://www.ppidbijpaarden.nl en download de voucher bloedtest. Deze is geldig tot (of t/m) 31 oktober 2014

Heb hem inmiddels gedaan ja en alles is rond nu ook bij de dierenarts , dus topic kan dicht

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 02:15

Mocht je toch nog willen veranderen, ik ken wel een dierenarts die nog pergolide geeft. Hoef je die dure prascend niet te kopen. Meer info via pb!

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 22:50

NikkiB1991 schreef:
Mocht je toch nog willen veranderen, ik ken wel een dierenarts die nog pergolide geeft. Hoef je die dure prascend niet te kopen. Meer info via pb!

Ik heb wel interesse...