Wat voor omheining??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MillyH

Wat voor omheining??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 16:39

Hoi,
Ik krijg 2 shetlanders.. *\o/*
maar wat voor omheining kan ik het beste zetten?
Ik dacht aan palen met balken en daarvoor nog een stroomdraad?
Nog meer ideeen de omheining is ong 162 meter
alvast bedankt..!!

_PatriciaH

Re: Wat voor omheining??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:40

Ik zou voor gaas gaan met daarbij goede stroomdraad, die kleine krengetjes gaan dwars door een stroomdraad heen }>

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 16:49

haha ik denk er nog overna!! Want we wonen aan een weg |(

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:50

Aan de wegkant hebben wij een houten hek met stroomdraad ertegen aan. De weilandjes onderling worden enkel door stroomdraad afgescheiden. Als je hek goed gebouwd is en je stroomapparaat goed werkt dan hebben ze er wel ontzag voor is mijn ervaring. Maar met een weg langs het weiland is een houten hek toch wat veiliger.

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 16:55

capopjekop schreef:
Aan de wegkant hebben wij een houten hek met stroomdraad ertegen aan. De weilandjes onderling worden enkel door stroomdraad afgescheiden. Als je hek goed gebouwd is en je stroomapparaat goed werkt dan hebben ze er wel ontzag voor is mijn ervaring. Maar met een weg langs het weiland is een houten hek toch wat veiliger.

zoiets hadden wij al in gedachten..!!

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:02

Ik heb gewoon een houte doorsteek omheining van 80 cm hoog en 2 latten en geen stroom er bij en hier blijven ze prima binnen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:16

Wat bedoel je met de omheining is 162 meter? Is dat het totale aantal meters dat omheind moet worden? Want de enkele (1 draad) omtrek van een dressuurbak van 60 x 20 is al 160 meter.

Ik heb ook twee shetlanders. Ik heb mijn weiland omheind d.m.v. weipalen met daar stroomkoord ertussen. Ik heb een paddock Paradise gemaakt. Er loopt dus een pad rondom mijn weide.
Aan de wegkant en de kant die grenst aan de akker heb ik 3 draden gebruikt. Een middelhoge en twee wat lagere.
Voor de zijdes die direct grenzen aan mijn tuin heb ik 2 draden gebruikt en er zit schapengaas tussen de tuin en wei/PP. Ook voor de afscheiding tussen de weitjes heb ik 2 draden gebruikt.

Bespaar vooral niet op de kwaliteit stroomkoord/lint. Dat heb ik in eerste instantie gedaan en dat lint gaf op den duur amper stroom meer af.
Nu heb ik goed stroomkoord met een lage weerstand en goede geleiding en dit gaat prima. Zorg ook voor goede aarding!
Hier hebben ze goed ontzag voor de stroom en zijn nog nooit ontsnapt.

Hier een foto van een stukje van mijn wei met stroomkoord:
Afbeelding

Maar ik zie dat je nog erg jong bent, dus ik neem aan dat je vader je hier vast mee kan helpen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 21-05-14 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:18

Anders zou ik de omtrek palen doen en dan geen 2 draden maar 3 draden hoog.