Stroomklok werkt niet (meer)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Stroomklok werkt niet (meer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 10:44

Ik zit voor de moment even met mijn handen in het haar, ik heb hier absoluut geen verstand van dus hoop
iemand van jullie wel.

Recent zijn alle draden vervangen want pony lief liep er los door, zat dus gewoon geen stroom op. Logisch ook die draad was enorm oud geworden. Maar nu nieuwe draad nergens een stroom afvoer die kan zorgen dat de stroom weg gaat zit er nog altijd niks op ondanks dat het apparaat wel aan ligt.

Wil iemand even kijken enkele foto's in link van het apparaat zelf. Het apparaat gaat hier vermoed ook al een jaar of 10 hangen zeker.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/792 ... 102327.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/792 ... 102333.jpg

Want hier kan ik niet meer mee lachen paard loopt gewoon door het poortje heen dus waar de handvatten zitten en gaat lekker in onze tuin gaan vreten..

*Hoe lang gaat zo een apparaat normaal mee ?

Donja

Re: Stroomklok werkt niet (meer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:04

Kan je een foto maken van hoe de draden op het apparaat aangesloten zijn?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:32

Als je stroomdraden op de weide rondom goed zijn, geen lekken aanwezig zijn, je aardepennen goed lang zijn, dan zal ik idd even kijken of je bedrading naar het apparaat nog volstaat? In sommige apparaten zitten ook zekeringen (althans in een oude galagher die ik hier had wel). Die kun je ook even vervangen..
Ik zie die rubberen dopjes, waar je bedrading achterklemt..kan het zijn dat die dopjes/schroefjes ook niet meer op orde zijn?
Dit zijn relatief goedkope dingen om te vervangen, zodat je kunt checken of het ding nog gaat werken ;)
En mocht je toch een nieuwe nodighebben, dan kun je alles er weer afhalen en bewaren :)

Succes

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:38

los contactje tussen je draden? ga een draaien drukken pielen aan die draden meestal komt het hier ineens tot leven. al het ijzer even schuren etc.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:51

Tikt (geluid en knipperend lampje) hij nog wel of dat ook niet?
Komt er helemaal geen stroom meer op de stroomdraad? Meten.

Verder wat eerder al gezegd is, zit de aardepen goed diep in de grond.
Zit er geen isolatiemateriaal van de draad naar het stroomapparaat tussen het contact?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:54

en een paar emmers water over de aarde pen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:01

unihorses schreef:
en een paar emmers water over de aarde pen

Yep!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 16:24

Oke enkele testen gedaan tot ik zelf gewoon aan de pinnen van het apparaat zelf zat (waar je normaal een stevige trok van moet krijgen) en niks nada. Het apparaat tikt maar dat is ook alles.

Enkel de winkels zijn voor de moment gesloten hier dus even een nieuwe gaan halen lukt niet niet maar heb morgen school dus moet wel mijn paard zien binnen te houden maar hoe want is een open uitloop (dus niet met een deur dat je nog kan toe doen daar tussen) B-) :\ .

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:31

Als ie tikt maar geen stroom geeft is bijna altijd je aarfe te droog. Vooral met dit weer gaat dat snel. Heb je dus alles om je aardepen al nat gemaakt en zit je pen er minstens een meter in en van koper?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:37

Als ik naar de eerste foto kijk zie ik een rood met zwart kabeltje waarvan volgens mij het zwarte kabeltje helemaal door is en het rode gedeeltelijk.
Misschien dat kabeltje loshalen,even opnieuw strippen en weer bevestigen.
Hetzelde zou ik ook even met het andere kabeltje doen.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:01

colunder schreef:
Als ik naar de eerste foto kijk zie ik een rood met zwart kabeltje waarvan volgens mij het zwarte kabeltje helemaal door is en het rode gedeeltelijk.
Misschien dat kabeltje loshalen,even opnieuw strippen en weer bevestigen.
Hetzelde zou ik ook even met het andere kabeltje doen.

Dat is toch gewoon één kabel? (rood op de plek waar die schoon "gesleten" is, en waar die vies is, is hij zwart)

Het is nooit verkeerd om die zwarte kapjes even weg te halen om te kijken of het nog goed zit / niet doorgerot of geroest is. Maar ik zou gokken op te droge grond bij de aardpin.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:05

Volgen mij is het 1 kabeltje wat uit een zwart en een rood gedeelte bestaat.
Droge grond bij de aardpin lijkt me sterk na al die regen van de laatste tijd.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 23:40

Gaan denk ik gewoon zien voor een nieuwe stroomklok hebben het ding open gedaan en tot een bepaald punt werkt het en dan vanaf een bepaald punt geeft hij dus niet meer door in het apparaat zelf...

Nu voor deze nacht 3 rijen met draden afgespannen, 1 voor het geen er al was (met prikpalen waar je om de 10 cm kan spannen dit volledig gebruikt), de normale draad en nog ene op het gras zelf. Nu hopen dat iets hem tegen houd want het word anders maar een gevaarlijke situatie zo.. :roll: :\ .

*Iemand trouwens een tip hoeveel ik zou moeten nemen van voltage en dergelijke. Het gaat om 200meter draad maar liefst wat meer gerekend zodat we geen te zwak apparaat nemen. En liefst een goed zwaar apparaat dat ze een goede stevige trok hebben er van.. (geen klein licht tikje dus). Op netstroom of een verplaatsbare is nu op zich beiden goed ene heeft zijn nadelen en het ander ook. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:04

Check dan eerst je stroomdraad eens...zit er een breuk in? Groeit er teveel tegen aan...tikt hij ergens, want dat is sluiting...check je aardpen...

Weet wel dat als je te veel kracht op je draad hebt er paarden zijn die ritmestoornissen kunnen krijgen...wat ook bepaald is op ijzers en natte grond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:05

colunder schreef:
Volgen mij is het 1 kabeltje wat uit een zwart en een rood gedeelte bestaat.
Droge grond bij de aardpin lijkt me sterk na al die regen van de laatste tijd.

Hangt af hoe diep je aardpen zit en wat voor grond je hebt, of er bomen bij groeien..

Mijn klei grond begint hier en daar al weer behoorlijk hard te worden en halverwege deze warme week, zal ik weer moeten gaan sproeien.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 13:02

Stroomdraad is nieuw zitten geen breuken in, is nieuw van max 1 maand geleden. Begroeiing gisteren bekeken ook het probleem niet.

Heb bij de aarding/grondpin water gegooid hielp ook niks.

Zoals ik al zei moet een goede kracht op maar wil geen paardenbiefstuk...

*Gisteren zelf met een nieuw toestel geprobeerd en lukte nog steeds niet, zelfs rechtstreeks geprobeerd maar ook niks. Dus nu gaat mijn vader nog eens kijken deze avond... en anders haal ik 1 op accu of batterij... misschien sowieso handig voor als we hem van voor het huis laten eten, dat we dan stroom kunnen aankoppelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:34

Dan is er inderdaad iets anders...de isolatoren even schoonkrabben met schuurpapier? Misschien roestig?

Nadeel accu is dat als spanning daalt je dat niet merkt, maar je paarden wel..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 20:57

Isolatoren zijn ook nieuw, wat in me opkomt is dat de grondpin misschien toch niet goed is...

Oke goed voor te weten :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:56

Hoezo, wat is er mis met de grondpin? Hoe diep zit die?

Wij hebben gewoon een dunne koperen buis in de grond, lekker diep, want als je een emmer water gooit en dit water verdwijnt zo de grond in, heb je nog niks....gooi eens een paar emmers ?