gezamenlijke agenda op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaike2800

gezamenlijke agenda op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 10:06

Ik sta op een kleine stal waar we om beurten mesten en voeren. Nu is het idee ontstaan om een gezamenlijke agenda op de telefoon te openen waar we dus kunnen bijhouden wie wat en wanneer doet. Ook als mensen een dienst ruilen zie je dat allemaal meteen.
Ook wormenkuren en dierenarts bezoeken kunnen worden bijgehouden.
Zijn er meer mensen die hiermee werken?
Hoe is de ervaring ermee en welke agenda gebruiken jullie?
Hebben jullie de app op zowel I phone als androids en werkt dat?

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:09

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 11:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:09

Volgens mij kan Google agenda ook op iphone, ik heb hem in ieder geval op android en dan werkt ie goed. Handig is ook dat je dingen ook via de computer kan aanpassen :)
Wel een slim idee, voorkomt een hoop onduidelijkheid.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 10:50

Annwfyn schreef:
Ik heb geen tips voor telefoon agenda's, maar wij op stal hebben een agenda in de kantine liggen.

Hier staan per dag alle voerbeurten in en kun je je naam erachter schrijven.
In stal hangt zelf ook nog een whiteboard, hier wordt op geschreven of iemand wil ruilen oid.
Maar ook wanneer er een hoefsmid/dierenarts komt of wanneer er andere mededelingen zijn.

Werkt bij ons erg goed

Dit gaat voor ons niet werken want mensen blijven ook dagjes weg als je geen mest of voer dienst hebt.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:22

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: gezamenlijke agenda op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:25

ik ben er huiverig op... veel mensen die "geen zin" hebben, hebben het "Plots" niet gezien in de agenda of wisten "ineens" niet hoe de app werkte...

nee, ik ben van het papierwerk!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:30

Op één klein stalletje waar ik een paard heb verzorgd werd gewerkt met een papieren agenda, daar werden dan de voerbeurten (wie doet wat) ingezet en andere details zoals hoefsmid/wormenkuur/andere zaken die moesten gebeuren. Als er veranderingen waren, of er moest geruild worden, dan regelden de eigenaars dat onderling (bellen, SMS'en - W'App bestond nog lang niet) en als dat evt. op mijn verzorgbeurt invloed had hoorde ik dat dan weer van de eigenaresse.

Ik zou op stal een papieren agenda neerleggen (makkelijker na te kijken) en een W'Appgroep aanmaken voor alle mededelingen/verzoekjes om te ruilen/enzovoort. Dan blijf je denk ik het beste op de hoogte.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:30

Wij gebruiken sinds kort de google agenda voor de dienst en alles er omheen (daarvoor ging alles via facebook haha :+ ) lijkt tot nu toe heel handig en goed te werken :j

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:35

Papier agenda is het beste! Ik maak elke keer als ik er ben een foto van de weekplanning. Als er iets veranderd ben ik uptodate.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:21

Ik zou een papieren agenda doen.
Wil iemand ruilen dan whatsappt ie een ander

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:28

Digitale agenda zou kunnen werken als iedereen een Iphone (of zoiets) met internet(abonnement) heeft.

Nu klinkt het misschien ongeloofwaardig maar er zijn nog steeds mensen met een telefoon die alleen kan bellen, sms-en en evt een foto/filmpje kan maken... :p

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:30

ik heb op een stal gestaan waarvoor ze daarvoor een whiteboard gebruikten, dat werkte prima.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:43

Ik heb een whiteboard waarop de kalender ook hangt en we hebben een whatsapp groepje voor mededelingen en vragen of verzoek tot ruilen.

En toch doe ik nog regelmatig de paarden tijdens andermans beurt omdat ik het anders in mijn hoofd heb en niet op de kalender heb gekeken 0:)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:56

Goed idee! :) bij ons werken ze met een schoolbord maar misschien is een agenda ook wel praktisch om zaken in te noteren.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:50

Waar ik gestaan heb hadden we een schrift. Daarin hielden we alles bij. Iedereen had z'n eigen dag en onderling werd er geruild. Ging altijd goed. Er werd ook opgeschreven wat er gedaan was, waterbakken schoon, land gemest etc. Ook schreven we bijzonderheden op, zoals een ietsje hoestend paard en wanneer de hoefsmid kwam of wormenkuren gedaan werden. Zo was je altijd op de hoogte van alles. Dit was wel voor het tijdperk van apps Enzo.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:16

Ik heb nog steeds geen Whatsapp :=

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:41

Wij werken met de google agenda, één vast emailadres voor de stal en dan kan iedereen hem synchroniseren op zijn telefoon. Werkt heel handig!

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:47

wij staan met 6 personen op een stal waar we ook alles zelf doen dus ook voeren. wij hebben gewoon een vast weekrooster. er hangt in het voerhok een groot whitebord met het rooster, de entingen, de wormenkuren, belangerijke telefoonnummers en wat er gevoerd moet worden.. werkt prima! als je een vast rooster maakt kan het ook niet een keer vergeten worden omdat je niet wist hoe of wat of ff je telefoon ofzo niet bekeken heb.