pas op !!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

froukessss

pas op !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 14:28

Wij hebben een tijdje geleden onze pony verkocht omdat niet klikte tussen ons.

De pony is naar een vrouw gegaan en die had een dochter van 13 en zij ging er verder me.
Zij hebben haar nu al 2 maanden in hun bezit en ik kreeg bericht van hun dat niet klikte en dat ze haar weer wilden verkopen.
Op dag kreeg ik een bericht of ik een kopie van het paspoort wilde sturen naar hun omdat ze dan aan konden
tonen dat ze de merrie gekocht hadden van mij omdat ze haar wilden verkopen naar zwiterland.
Mmmm ik vond het maar raar en ik heb geen ervaring ermee en dacht ik dus, ik bel veearts op.
De veearts had nog nooit van zo iets gehoord en vertelde dat ik de KNHS moet bellen.
Die heb ik gebeld en zij raadden mij aan om geen gegevens door te geven aan de mevrouw.
Na die telfoontje heb ik nooit meer iets van haar gehoord.
Dus werd nieuwgierig en heb ik haar vriendelijk een bericht gestuurd of ze mij beter kon uitleggen waarom dat ze een kopie van het paspoort nodig had.
Sinds dien heb niks meer van hun gehoord. Ik vind beetje raar.
Zijn er nog meer mensen die dit ooit hebben mee gemaakt ?
Laatst bijgewerkt door froukessss op 15-05-14 14:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Anonymous86

Re: pas op !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:29

Lees je tekst nog even goed door want denk dat er zo weinig van te maken is.
Niet zozeer gebrek aan leestekens maar het gehele gebrek aan spelling.

Verder geen advies

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:30

Je verhaal is een beetje warrig door de vele taalfouten. Begrijp ik het goed en wil de huidige eigenaar een kopie van jouw ID? Die heeft ze helemaal niet nodig, wat moet ze daarmee bewijzen?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:33

Lijkt me niet dat ze jouw identiteitsgegevens nodig hebben

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:36

Ik dacht dat ik hier te maken had met een meid van een jaar of 13/14 maar ts blijkt wel een stuk ouder te zijn.

Heb het stuk nu 3 keer door gelezen, en wat ik er van begrijp wil de gene waaraan jij je pony hebt verkocht een kopie van jou id, omdat de pony naar Zwitserland word verkocht?

Ik zou het niet doen, wat moeten hun met jou id kaart

froukessss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 14:36

ik heb verbeter hoop nu beter is :) sorry heb delictie.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:36

Je verhaal is niet te volgen zo. Je maakt halve zinnen waarin je woorden vergeet, het staat vol met schrijffouten en ik mis hoofdletters en punten.
Ik had verwacht dat een jong meisje dit getypt zou hebben, maar ik zie ik je profiel dat je 26 jaar bent. Misschien is het verstandig het nog eens goed door te lezen en aan te passen of als je veel moeite hebt met spelling, er even een spellingscontrole er overheen te halen voor je het hier weg zet ;).

Geef in ieder geval nooit je ID of een kopie van je ID aan iemand. Dit kan eventueel zelfs voor identiteitsfraude gebruikt worden. Wat de plannen zijn van deze vrouw met een kopie van je ID snap ik niet helemaal, maar ik zou er verder niet op in gaan.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:38

froukessss schreef:
Wij hebben een tijdje geleden onze pony verkocht omdat niet klikte tussen ons.

De pony is naar een vrouw gegaan en die had een dochter van 13 en zij ging er verder me.
Zij hebben haar nu al 2 maanden in hun bezit en ik kreeg bericht van hun dat niet klikte en dat ze haar weer wilden verkopen.
Op dag kreeg ik een bericht of ik een kopie van mijn ID wilde sturen naar hun omdat ze dan aan konden
tonen dat ze de merrie gekocht hadden van mij omdat ze haar wilden verkopen naar zwiterland.
Mmmm ik vond het maar raar en ik heb geen ervaring ermee en dacht ik dus, ik bel veearts op.
De veearts had nog nooit van zo iets gehoord en vertelde dat ik de KNHS moet bellen.
Die heb ik gebeld en zij raadden mij aan om geen gegevens door te geven aan de mevrouw.
Na die telfoontje heb ik nooit meer iets van haar gehoord.
Dus werd nieuwgierig en heb ik haar vriendelijk een bericht gestuurd of ze mij beter kon uitleggen waarom dat ze een kopie van het paspoort nodig had.
Sinds dien heb niks meer van hun gehoord. Ik vind beetje raar.
Zijn er nog meer mensen die dit ooit hebben mee gemaakt ?

groetjes,

Ik heb het even verbeterd:)
Laatst bijgewerkt door emilyslaluna op 15-05-14 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

froukessss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 14:38

nou daarom vroeg ons af wat er mee moest.
daarom heb ik haar ook bericht gestuurd. zin dien heb heel maal niks meer van gehoord meer

froukessss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 14:39

emilyslaluna super bedank :)

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:40

Ik zou ook niet weten waarom ze jouw ID nodig heeft. Ze hebben toch bewijs dat het paard van hun is?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:41

Prima dan toch als je er niets meer van gehoord hebt!? Geef hoe dan ook nooit geen kopie van je ID! In een ernstig geval zou het gebruikt kunnen worden voor identiteitsfraude. Waarom zou ze aan moeten tonen dat ze de pony van jou gekocht heeft? Zij is gewoon de huidige eigenaresse.
Wat je zou kunnen zeggen is dat ze je emailadres aan een (potentiele) koper mogen geven, zodat ze contact op kunnen nemen met de vorige eigenaar (jij).
Laatst bijgewerkt door Vayo op 15-05-14 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

emilyslaluna

froukessss schreef:
emilyslaluna super bedank :)

Geen dank!

maj0

Gewoon negeren zou ik het. Zij hebben niets met jou id kaart te maken. Als ze het in Zwitserland willen weten kan ze altijd jou mail adres of telefoon nummer (mocht ze die hebben) door geven

froukessss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 14:43

ja ze heeft bewijs dat pony haar is ik heb paspoort gegeven aan haar. vind jammer ander kant geen antwoord van terug gekregen wou wel teks uitleggen waarom wou hebben. ze zou nooit krijg van me maar was nieuwsgierig er na

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:44

Ik zie ook totaal niet in waarom zij een kopie van jou ID nodig heeft.
Niet doen zou ik zo zeggen. Als die zwitsers iets willen weten van jou, kunnen ze je mailen of bellen, maar verder zou ik niets van gegevens geven.

froukessss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 14:45

daarom. ik vind kopie id wel heel personlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:45

Zoals ik de OP lees, zou het ook om het paspoort van het paard kunnen gaan.
Edit; Zie net dat dat niet het geval is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-05-14 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

froukessss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 14:46

hoe bedoel je ? grt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:48

froukessss schreef:
Op dag kreeg ik een bericht of ik een kopie van het paspoort wilde sturen naar hun

Door deze zin dacht ik in eerste instantie ook dat je een kopie van het paspoort van de pony bedoelde. Ik snapte dat al niet omdat je de pony al verkocht had.
Maar het gaat dus om een kopie van je eigen ID en die zou ik inderdaad nooit geven.. De potentiële kopers zou ik alleen mijn email adres geven voor eventuele info.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:22

Waarschuwingstopics zijn op Bokt niet toegestaan, daarom hier een slotje.