Mijn vriend en ik hebben net een huis gekocht met een hele grote schuur! Hier wil ik mijn binnenbak van maken maar vraag ik me af welke bodem ik moet gaan gebruiken. Er zit een betonnen vloer onder. En die blijft ook liggen. Nou gaat het mij erom dat voldoende steun bied tijdens het rijden. Er is genoeg vertikte dus stoffig maakt niet veel uit.
Het moet inderdaad ventilatie zijn.. Ja ik wou eerste gewoon een dikke laag zand doen.. En dan met een topping maar misschien heeft een van jullie ervaringen ermee
Persoonlijk zou ik iets willen wat niet stoft, dan hoef je niet te gaan lopen schoonmaken ook Ik hoor veel goed over rubber snippers/granules. Ik vraag me af of die dikke rubber matten met noppen er onder een goede bodem zouden zijn.
Ja ik wou eerst van die matten plaatsen en daarover zand.. En dan een extra bedekking.. Ik weet niet of iemand al een zelf een heeft gemaakt.. Waarvan de ondergrond ook van beton was.?
Dus alleen matten is voldoende? Ik heb geen ervaring met matten maar ik zag op internet een hele lijst met grondstoffen ..verschillende soorten zand e.d . Iemand ervaringen met die matten ? Want ben zelf alleen zand gewent
Ja ik kon ook niet vinden.. Maar ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Want ik ben er zelf nog niet uit of het alleen zand moet zijn of alleen matten. Zelf kies ik voor zand maar dat komt omdat ik de matten niet gewent ben. En dan met een topping .. Ik heb gehoord dat cocos goed is.. Iemand daar ervaring mee?
Ik ken alleen mensen die het in een buitenbak/paddock hebben (gehad). Wat ik begreep werkt het zolang het er is, helaas verteert het toch vrij snel en moet je vrij snel weer een flinke investering doen. Voor in een binnenbak met 'dichte' bodem heb je natuurlijk een heel andere verhaal. Is het een idee om eens een mail te sturen naar de KNHS; zij hebben misschien meer ervaring met 'andere' bodems.
Ik zou zeker zorgen dat je beton goed afgedekt is,wat dat betref is rubber matten er over een goed idee,ik zou er denk ik dan nog wel een zandlaag overleggen.
Ik heb ooit op een stalling gestaan ,daar was de bak op een betonplaat gemaakt met alleen rijnzand er op.Ik wist dat niet en de bak zag er wel mooi uit.Alleen ben ik op een dag verschrikkelijk onderuit gegaan in galop.Ik heb in die bak dan ook niet meer durven rijden.
Neem eens contact op met Agterberg, hij heeft hier de binnenpiste ook van een bodem voorzien. Kost wat, maar dan heb je ook zeker een goede bodem, de onze gaat al 10 jaar mee .