Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_tarja_ schreef:Een zware bak is slecht voor de pezen etc. Mijn pony heeft een flinke peesblessure opgelopen door trainen in een zware bak.
Een keer door mul zand of zwaar zand lopen is niet erg, maar je moet niet dagelijks fanatiek gaan trainen op een slechte bodem.
FriesWytske schreef:_tarja_ schreef:Een zware bak is slecht voor de pezen etc. Mijn pony heeft een flinke peesblessure opgelopen door trainen in een zware bak.
Een keer door mul zand of zwaar zand lopen is niet erg, maar je moet niet dagelijks fanatiek gaan trainen op een slechte bodem.
Ik denk meer dat peesblessures ontstaan, doordat mensen alleen maar op perfecte bodems willen rijden. En de benen van hun paard/pony compleet inpakken. Paarden en pony's krijgen niet meer door normaal werk sterkere pezen en spieren in de benen. Ik heb hier niet een superbak. Maar rijd daar toch bijna elke dag in. Of hij moet echt kurkdroog zijn. Dan doe ik het niet. Zo rijd ik ook gewoon in het weiland, wat ook niet supervlak is. Kan je zeggen dat de paarden hier nog nooit een peesblessure hebben gehad.
_tarja_ schreef:[_tarja_ schreef:Een zware bak is slecht voor de pezen etc. Mijn pony heeft een flinke peesblessure opgelopen door trainen in een zware bak.
Ik denk meer dat peesblessures ontstaan, doordat mensen alleen maar op perfecte bodems willen rijden. En de benen van hun paard/pony compleet inpakken. Paarden en pony's krijgen niet meer door normaal werk sterkere pezen en spieren in de benen. Ik heb hier niet een superbak. Maar rijd daar toch bijna elke dag in. Of hij moet echt kurkdroog zijn. Dan doe ik het niet. Zo rijd ik ook gewoon in het weiland, wat ook niet supervlak is. Kan je zeggen dat de paarden hier nog nooit een peesblessure hebben gehad.
s0173957 schreef:Niks zo slecht voor pezen als een perfecte bodem.
Een bodem moet min of meer los liggen, zodat de pezen en spieren niet 'lui' worden.
Vraag maar aan elke DA...