dred lok staart ontknopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mimipony

dred lok staart ontknopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 11:44

Hey,

Mijn twee verzorgpaarden hebben een zeer slecht verzorgde staart. sterker nog, het is 1 grote dred lok. Nu was mijn vraag hoe ik die er het beste uithaal?
Want ontklitspray helpt amper...

Dankje!

AngeliqueB

Re: dred lok staart ontknopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:46

Uitpluizen, onderaan beginnen en ruim antiklit gebruiken. Indien de staart erg vies is, kun je ook eerst wassen, en dan cremespoeling erin doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:51

Goed wassen en dan flink in de cowboy magic zetten, dan kun je vaak onderaan voorzichtig los beginnen te kammen. Echt stukje voor stukje naar boven werken werkt vaak bij mij het best. En daarboven de haren goed vasthouden natuurlijk.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:53

Uitpluizen. Bijna haartje voor haartje. Haha.

Ik heb een merrie te rijden met de een staart ter dikte van 4 paarden. Heel mooi, maar het kost me elke week anderhalf uur om hem helemaal door te kunnen kammen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:54

Wel met behulp van een flinke dosis anti-klit.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:55

Wassen zo goed en zo kwaad als dat wil.
evt crème spoeling er in en anti klit.
Even wachten tot het meeste is opgedroogd en van beginnen te pluizen van onderaan.
Meestal als je halverwege bent kun je complete plukken los trekken en kun je pluk voor pluk pakken en deze apart on klitten.

shampoo ed maakt weinig uit welke je pakt evt zou je biotex oid kunnen gebruiken.
Crème spoeling heb ik weinig ervaring mee.
Anti klit pak een goede zoals cowboy magic oid dit werkt lang en fijn.

Als je alles uit de klit hebt was het nog een keer met een mildere shampoo zodat je evt zeepresten die er in zaten en die je er niet uit kon krijgen door de klitten er toch uit krijgt.
Doe je dat niet heb je kans dat de zeep resten kunnen gaan jeuken en dus dat ze gaan schuren.
Daarna kun je weer opnieuw anti klit er in doen en laten drogen :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:16

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:42

bigone schreef:
Goed wassen en dan flink in de cowboy magic zetten, dan kun je vaak onderaan voorzichtig los beginnen te kammen. Echt stukje voor stukje naar boven werken werkt vaak bij mij het best. En daarboven de haren goed vasthouden natuurlijk.

Dat werkt idd het beste!

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:45

Goedkope babyolie erop en onderaan beginnen. Zelfs slaolie werkt

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:22

Als het echt een extreem is zou ik eerst wassen. Eerst goed met gewone shampoo het vuil er af. Dan flink in de condiotener (cowboy magic is top). Evt emmer (warm) water om de conditioner er goed in te wassen. Staart goed uitspoelen, en wat laten drogen. Cowboy magic detangler erin en plukje voor plukje kammen, onderaan beginnen. Je kan evt haarklem of elastiek (bijv slappe vlecht erin) gebruiken om deel wat je gehad hebt vast te zetten. Vaak wel handig bij dikke staart. Sucsses! :D Regelmatig bijhouden met antiklit om toekomstige dreadlocks te voorkomen haha.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:24

8nnemiek schreef:
Ik heb er ooit een topic over gemaakt :D
Werkt super op deze manier!
[VSW] Hoe staart uit de knoop krijgen? Zo dus!

Eigenlijk vind ik dit niet helemaal een vergelijking :o
Een vlecht (hoe klitterig dan ook ) is makkelijker er uit te halen dan een dread en of heksenvlecht :o
Al vind ik het wel leuk dat je er een hele reportage er van gemaakt hebt :D

Sil zijn staart heb ik vaak in een half uurtje uit elkaar en in elkaar en die zit ook in vlechten.
Maar de echte dreads / heksenvlechten ben ik toch echt wel even mee bezig (laatste heb ik ruim 2,5 uur over gedaan).
En met dit vieze weer is wassen wel slimmer gezien je dan een hoop zand ed kwijt bent wat het kammen weer makkelijker maakt.