Shetland trainen in stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Dyonne

Shetland trainen in stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 13:10

Hoi,

De titel klinkt misschien heel raar maar het gaat niet om rijden of longeren enz. Het gaat om Parelli the 7 games.
Hierbij staan ze gewoon stil tenzij je al hoger bent in de games. Ik ben nog bij game 1 op dit moment en dat houd in dat ze alle rare dingen zoals een paraplu overal laten aanraken en dat soort dingen.
Maar aangezien dat het nu slecht weer is buiten en ik al best lang niet meer heb kunnen trainen, moet ik echt vandaag weer trainen alleen is de stal de enigste optie..
Zou ik kunnen trainen in de stal?

Demitjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:14

Als je genoeg ruimte hebt in de stal denk ik dat dat wel kan :)

DebjeDopje

Re: Shetland trainen in stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:16

Bedoel je in de stal zelf, of in de gang op stal?

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:19

Als er genoeg ruimte is en niks waar hij/zij zich aan kan bezeren denk ik wel dat het kan

_Dyonne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 14:59

Oke bedankt :)

Bakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:05

Als er genoeg ruimte is wel

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:41

Beetje regen ga je toch niet dood aan, gewoon lekker naar buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:46

Om te weten of het kan zou je eigenlijk al 99% zeker moeten zijn van de reacties die je pony op bepaalde dingen gaat geven, en dan nog heb je de kans dat je je vergist. Wat nu als die van het 1 of ander schrikt en graag zijn benen wil bewegen? In een stal heb je daar doorgaans niet de ruimte voor, zelfs niet met een shet (als ze echt willen bewegen bedoel ik dan, geen stapje opzij zetten). En wat dan? Dan kom je in de problemen, moet je je paard gaan tegenhouden terwijl die eigenlijk graag wil bewegen, kan je niet reageren zoals je hoort te reageren omdat anders of jij of je paardje zich bezeert etc. etc.

Zou het persoonlijk niet aanraden, tenzij je aan de slag gaat met dingen die al gekend en bevestigd zijn en waar je pony in principe helemaal geen problemen van maakt .. en dan nog .. Je moest maar eens mis zijn, of je paardje heeft eens een andere dag dan anders.. Altijd groter risico in een kleinere ruimte ;)

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:56

Ik denk ook dat je beter buiten in de regen kan oefenen.
Veel te gevaarlijk in een stal...

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:03

Ligt er een beetje aan hoe groot de stal is.
Ik vind dat het wel kan

lovee_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:14

Als de stal groot genoeg is kan het wel. Even een vraagje: het regent toch niet de hele dag? Je bent niet van suiker en je kunt altijd nog een regenjas aandoen! Dat doe ik zelf ook altijd en dat is geen probleem :)

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:18

Ik denk ook dat je beter buiten kunt oefenen :)

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:22

Buiten lijkt me beter ... als je paard ergens van schrikt dan kan ze zich misschien zeer doen in een stal,,

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:01

Met een formaatje shet 'trainen' in een stal van normale afmeting > 3 x 3 lijkt mij helemaal geen probleem.
Groot zat
!

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:09

[***] schreef:
Om te weten of het kan zou je eigenlijk al 99% zeker moeten zijn van de reacties die je pony op bepaalde dingen gaat geven, en dan nog heb je de kans dat je je vergist. Wat nu als die van het 1 of ander schrikt en graag zijn benen wil bewegen? In een stal heb je daar doorgaans niet de ruimte voor, zelfs niet met een shet (als ze echt willen bewegen bedoel ik dan, geen stapje opzij zetten). En wat dan? Dan kom je in de problemen, moet je je paard gaan tegenhouden terwijl die eigenlijk graag wil bewegen, kan je niet reageren zoals je hoort te reageren omdat anders of jij of je paardje zich bezeert etc. etc.

Zou het persoonlijk niet aanraden, tenzij je aan de slag gaat met dingen die al gekend en bevestigd zijn en waar je pony in principe helemaal geen problemen van maakt .. en dan nog .. Je moest maar eens mis zijn, of je paardje heeft eens een andere dag dan anders.. Altijd groter risico in een kleinere ruimte ;)

Eens! :j

Hop een regenjas aan en naar buiten toe! Van een beetje regen ga je niet dood.
Ik train liever in de regen dan toch onverwachts in de problemen te komen en jezelf en/of de pony te bezeren..