Graag met toelichting, hoe oud is je paard, hoelang heb je hem/haar al? De stal waar jij je paard hebt gekocht en eerdere stallen (voor zover je weet) tellen ook mee. Wat was de reden (of redenen) voor vertrek? Ik ben heel benieuwd!
Mijn pony is 21, heb haar nu 5 jaar, heb haar gekocht bij particulieren, en daarvoor stond ze op een manege, maar daar kwam ze ziek weg, en daarvoor bij een Fokker, dus in totaal staat ze nu bij haar 4e baasje, & dat is bij mij
Ze gaat nooit meer weg ^^
bliver
Geplaatst: 10-05-14 11:16
Mijn paard is 7 ik heb hem vanaf zijn derde. Voordat ik hem kreeg heeft hij in de opfok gestaan en bij de fokker thuis. ivm mijn werk heeft hij op 3 verschillende stallen gestaan. Hij verhuisde gewoon steeds mee
DianXX
Geplaatst: 10-05-14 11:17
Ik denk mijne op 4, maar weet t niet zeker. Ze is 10, heb haar nu 3 jaar en paar maanden. In deze tijd is ze niet van stal veranderd, ze staat bij ons thuis namelijk.
Nikki_Haya
Geplaatst: 10-05-14 11:18
Mijn pony is bijna 14 en ik heb haar nu een jaar. Bij haar vorige baasjes heeft ze bij 3 á 4 verschillende stallen gestaan. Bij mij op 3 verschillende wegens slechte verzorging. Ze staat nu op een top stal en hoop dat ze daar ook nog heel lang mag blijven!
DianXX
Oh en me andere paardje denk ik op 3. Die kwam bij een stal weg, ik denk dat ze daar geboren is. Toen hadden wij haar. Maar wij gingen verhuizen, en namen haar natuurlijk mee.
Lau
Hij is 6, en heb hem nu 2,5 jaar.
De mijne op 3 stallen en de opfok, waar ik hem heb gekocht Bij mij in de omgeving En daarna waar ik nu sta
Mijn ruin heb ik van de fokker gekocht toen hij 7 was en heeft toen alleen daar gestaan, daarna alleen nog bij ons dus 2 (of telt het weiland van de buren waar ze zomers wel eens staan ook als andere stal??) hij is 14 jaar.
Mijn merrie is bij ons geboren en heeft voor het afspenen ergens anders gestaan en voor het beleren bij de fokker van mijn ruin dus in totaal 3. (tenzij dat weiland meetelt) ze is 13 jaar.
_Lorette_
Geplaatst: 10-05-14 11:23
Paard 1 (13 jaar, 10 jaar van mij en ik ben de 2e eigenaar) -> 3 stallen: fokkers, mijn oude huis en mijn nieuwe huis Paard 2 (4 jaar, 4 jaar van mij en ik ben de fokker/eerste eigenaar) -> 3 stallen: mijn oude huis, opfok, mijn nieuwe huis Paard 3 (5 jaar, 1,5 jaar van mij en ik ben de tweede eigenaar) -> 6 stallen: fokkers, opfok, diverse trainingsstallen, bij mij aan huis Paard 4 (3 jaar, bij mij in training, in eigendom van fokkers) -> 3 stallen: fokkers, opfok, bij mij aan huis Paard 5 (3 jaar, bij mij in training, in eigendom van fokkers) -> 3 stallen: fokkers, opfok, bij mij aan huis
baudyh
Geplaatst: 10-05-14 11:25
Mijn huidige paard heb ik geboren zien worden. Dus die staat ( nu 6 jaar) maar op 1 stal. Mijn pony heeft op veel meer stallen gestaan. een stuk of 10. Paar keer zelf verhuist.
Lara
Geplaatst: 10-05-14 11:25
Volgens mij 6 Maar misschien wel meer hoor Hij is als jong paard gekocht door een vorige eigenaar van een handelaar, na een paar jaar verkocht naar degene van wie ik hem heb gekocht. Ik heb de eerste 2 jaar met hem op de ene stal gestaan en de afgelopen 2 jaar sta ik op mijn huidige stal Hij is 14
xSogno
Geplaatst: 10-05-14 11:27
Paard 1: vier verschillende stallen: waar hij geboren is, toen naar zijn volgende eigenaresse, toen naar mij naar een stal, we zijn daar vertrokken omdat mijn paard zeer gevoelig is voor mok, en op de huidige stal is er minder modder. Paard 2: stal waar hij geboren is en nu bij mij.
First_Unique
Geplaatst: 10-05-14 11:34
Mijn paard is 13 jaar geleden bij ons geboren. Heeft hij de erste 4 jaar gestaan, toen gingen wij kleiner verhuizen en is hij voor een 1,5 jaar naar mijn toenmalige vriend gegaan, het ging uit en na een half jaar ging het echt niet meer dus naar pension gegaan, en na 3 jaar daar toch besloten om naar mijn huidige stal te gaan wegens meer en betere faciliteiten, oa grotere, lichtere stallen vol stro en genoeg hooi en minimaal 8 uur weidegang. Hemel op aarde! Het is een rusthuis met een aantal pensionstallen erbij.. De enige verhuizing die mijn paard dus nog mee gaat maken waarschijnlijk is van de pensionstallen naar 300 meter verder de 24/7 rustweides in op zijn oude dag maar dan blijft "de stal cq rusthuis" waar hij staat uiteraard wel hetzelfde
xAnthea
Geplaatst: 10-05-14 11:40
Ik heb mijn paard 2.5 jaar en hij is momenteel 7. Voor dat hij bij mij kwam, zal hij volgens mij op 3 stallen hebben gestaan (opfok, een trainstal voor zadelmak te maken en dan nog de stal waar wij uiteindelijk naar gaan kijken zijn). Bij mij is hij al 4x van stal verhuisd. De eerste keer ben ik verhuisd omdat mijn paard geen of slecht eten kreeg (alles was gewoon beschimmeld...). De tweede keer ben ik verhuisd omdat de buitenbak heel slecht was en ze in de winter op een paddock stonden die heel modderig was (hij stond tot zn knieën in de modder). De derde keer ben ik verhuisd omdat ik het absoluut niet kon vinden met de stalhouders. Ze waren het niet eens met mijn trainmethode, ze maakten me uit, ze deden dingen met mn paard die ik niet wou enz. Verzorging was daar wel top, maar ja... En dan ben ik verhuisd naar mn huidige stal. Ik ben ook niet meer geheel tevreden, maar ik ga pas verhuizen als ik een andere goeie stal kan vinden... Ook hier wordt er weer te weinig hooi gegeven en de stallen worden niet goed bijgehouden, te weinig stro waardoor mijn paard vaak op de beton staat. Ook wordt de stal dan veel sneller vuil waardoor hij al enkele keren rotstraal heeft gekregen!
Mijn pony heb ik 6 jaar en hij is 10 jaar oud en die heeft op 3 verschillende plaatsen gestaan bij mij. Voor hij bij mij kwam, heeft ie ook op 3 verschillende plaatsen gestaan (bij de pleegmoeder, opfok geloof ik en de handelstal waar we hem kochten). Bij de eerste stal zijn we buitengegooid omdat ik een afspraak niet was nagekomen (er reed een andere ruiter op mn pony die er dan mee sprong, maar ik mocht er dan niet meer met springen, wat ik dan toch eens gedaan heb). Op de tweede stal ben ik weggegaan omdat mijn pony maar afviel en we wisten niet waardoor het kwam. We zijn dan naar een wei verhuisd (staat hij nog steeds) en hij is gelijk bijgekomen en is nu heel erg gelukkig
Brechje13
Geplaatst: 10-05-14 11:40
Die van mij is 14. Ze heeft op 4 verschillende stallen gestaan. 1 waar ze geboren is, de veulenopfok, de stal waar ze stond toen we haar kochten en de stal waar ze nu staat.
Bhodi
Geplaatst: 10-05-14 11:41
Daar waar ze geboren is, d'r vorige eigenaar en nu bij mij. 3 plekken en ze is bijna 8. Ik heb haar nu 3 kwart jaar ongeveer
baron2008
Geplaatst: 10-05-14 11:43
Mijn pony is 5 en is bij zijn vorige eigenaar geboren dus 2
amyz
Geplaatst: 10-05-14 11:45
Mijn hengst van 3 jaar oud op...8 denk ik.. Geboren op een stoeterij, terug naar zn fokker (en weer terug naar de stoeterij voor de verkoop), toen naar mij. Stond destijds bij iemand die overal ruzie schopte dus vanuit de eerste stal verhuisd en binnen een maand weer weg, volgende plek weer binnen een maand weg want mens kon weer ergens een plek huren, binnen een maand trapte ze mij weg (ik had, oh gruwel, geen gedag gezegd een keer), door naar een vriendin van mij, daar na een tijdje weg omdat ik volpension wilde en na een paar maanden weer terug gegaan omdat die vriendin me volpension aanbood. Paard is een beste nomaad inmiddels dus
Merrie van 4, 3x. Van haar fokker naar mij, mee maar de volpension stal en ook weer terug.
Nu staan ze me heel goed tot ik ze aan huis kan zetten ooit.
Jorinda
Geplaatst: 10-05-14 11:48
Caspian is nu (bijna) 8 jaar en ik heb hem ruim 3 jaar. Hij heeft (voor zover ik weet) bij zijn vorige eigenaren op 3 stallen gestaan en bij mij staat hij nu op de zesde. De eerste ben ik weg gegaan omdat ik met een nieuwe studie ging beginnen en geen tijd meer had voor de verplichte diensten van voeren en binnen/buiten zetten. De tweede stal ben ik weg gegaan omdat Caspian in training ging bij iemand (dat is dus ook zijn derde stal geweest). Daar is hij na een jaar weg gegaan weer dichter bij mij in de buurt. Daar stond hij alleen 24/7 op heel hoog en vet koeiengras, dus hij was echt gevaarlijk dik. Toen ben ik naar een stal gegaan waar hij op een zandpaddock kon staan, maar daar zijn we weg gegaan omdat Caspian zijn draai daar niet kon vinden. Hij was heel erg afgemat, chagrijnig en was nergens meer voor in. Zo kende ik hem niet en dus heb ik de beslissing gemaakt om nog een (hopelijk nu toch eens de laatste) keer te verhuizen naar onze huidige stalling. Dat bevalt ons tot nu toe nog heel erg goed.
Simbaa
Geplaatst: 10-05-14 11:48
Onze pony is 30 en heeft op 2 verschillende stallen gestaan. Eerst bij de fokker en toen is ze gekocht door de eigenaren van een boerderij. Deze boeren verhuisden naar Denemarken en toen kregen wij de pony van hen. De boerderij werd door mensen over gekocht die er een pensionstal van wilde maken en de pony is daar toen dus blijven staan. Ondertussen is de boerderij niet meer te herkennen, maar de pony is nooit verhuisd
Melvern
Geplaatst: 10-05-14 11:49
Mijn paard is 6 en heeft bij mij nu 3 plekken gezien. Voor ze bij mij kwam ( 2,5 ) had ze al 4! eigenaren gehad. Van de eerste stal ben ik weggegaan om ik een plek op mijn werk kon krijgen voor haar en omdat ik de sfeer afschuwelijk vond op die stal en er een paar grove fouten zijn gemaakt waardoor mijn paard erg ziek werd. Helaas op de stal waar op mijn werk werd niet gedaan wat er werd beloofd. Paard vond het afschuwelijk. Nu staat ze op de ultieme plek waar ze hopelijk nog heel erg lang kan blijven.
De new forest pony van 4 is van de fokker naar de ultieme plek van mijn paard gegaan en hopelijk kan ze daar ook lang blijven.
Pony van mijn moeder is 17 en heeft al heel veel plekken gezien, bij ons 2 ivm met een blubberige weide gekozen een fijnere schone plek te zoeken.
shet1 heeft veel eigenaren gehad en is bij ons 4 keer verhuisd shet 2 van fokker naar mij en 3 keer verhuisd
de bovenste 2 zijn samen en de onderste 3 zijn samen.
AnnevM
Geplaatst: 10-05-14 11:49
Mijn paard is bijna 10, 8 maanden van mij. Heeft volgens mij op 4 stallen gestaan. Eerst bij de fokker, toen is ze bij een handelaar gekomen, daarna bij de oude eigenaren aan huis en nu is ze van mij en staat ze op een pensionstal.
myk_en_shant
Geplaatst: 10-05-14 11:54
Marijke (25 jaar) maar drie, vorige eigenaar ( de fokker), waar ze beleerd is en bij mij. Ze is met tweeënhalf jaar bij mij gekomen.
Shanti (9 jaar) heeft helaas wat meer meegemaakt, de fokker, toen verkocht als testmerrie voor jonge hengsten. Als tweeënhalf jarige drachtige merrie verkocht aan een andere bokker, daarna naar mij. Dus vier en helaas staat vijf ook op het programma, aangezien ze te koop staat wegens niet geschikt voor m'n doeleinden . Ik heb haar zo vier jaar in m'n bezit gehad.
Amber (bijna 9 jaar)heeft er vier gehad, fokker, vorige eigenaar heeft haar nadat hij haar gekocht heeft een keer van stal gewisseld. Daarna heb ik haar gekregen, vorige eigenaar had geen tijd meer voor haar en d'r zoon.
Valentino ( bijna 4 jaar, zoon van Amber), maar drie keer. Vorige eigenaar was de fokker, een verhuizing naar een andere stal en daarna naar mij. Amber en Valentino zijn nu zo beetje twee jaar in m'n bezit.
Vienna (1 jaar) tot nu toe nog maar één keer. Ze is een oepsie veulen, vorig jaar bij mij geboren en is verkocht aan een bokker, omdat wij de ruimte en de tijd niet hebben om een veulen te houden.
Van Julia, lady en Kim is het verleden niet echt bekend. We hebben ze gekregen van een toenmalige lesklant van mij, hun kinderen hadden geen interesse meer in de pony's. Dus ze zijn minimaal drie keer van stal veranderd. Deze kleine monsters hebben we nu zo beetje vier jaar.
Pensionpony Moontje, minimaal drie keer, fokker, vorige eigenaar ( kind was de pony ontgroeid)en huidige eigenaar. En de huidige eigenaar neemt af en toe ook nog wel eens de pony mee als ze op het huis van d'r ouders moet passen. Moontje staat nu zo beetje een jaar op stal bij ons.