Ze is dus een merrie (16 jaar oud) en ze kan verschrikkelijk hengstig zijn (dan staat ze al te plassen als ze alleen al een paard hoort
) Ze staat in een gangpad van 8 stallen waarvan zij in de voorste stal staat, en tot nu toe stonden er alleen ruinen en 2 jonge hengstjes. Ze was dus de enige merrie, de stal naast haar stond leeg.
Nou is er gisteren een nieuwe ponymerrie gekomen (een schimmel) van 3 jaar, die staat in de stal naast mijn merrie..
Mijn pony staat nu al sinds gisteren verschrikkelijk te sjaggerijnen, ze staat lelijk te kijken en constant in 'de lucht" te bijten zeg maar. De merrie hoeft zich maar te bewegen en Evita geeft gelijk een hap in de lucht of in haar deur/voerbak.
Het is trouwens een heel lief beestje die nieuwe pony, gewoon een vrolijk paardje en ze doet ook helemaal niet lelijk ofzo, ze schijnt heel onderdanig te zijn naar andere paarden. maar Evita is echt boos.
Vanochtend stond ik even bij het nieuwe paardje, gewoon even te aaien enzo.. toen leek het wel of Evita de pony echt aan wou vliegen, ze was helemaal kwaad, ze leek wel jaloers. Ook staat Evita ineens tegen de deur te rammen als ik weg loop van haar stal (om spullen te pakken ofzo)
Ik weet niet wat er mis is, is dat een kwestie van rang bepalen? of omdat het een merrie is terwijl Evita altijd de enige merrie is geweest?
Evita heeft trouwens wel vaker naast andere paarden gestaan, en dat ging in principe wel goed als ze het paard tenminste kende.
wat is slim, moeten we Evita en de merrie een keertje samen losgooien zodat ze kunnen bepalen wie de baas is of is dat juist gevaarlijk als Evita zo opvliegerig doet?