Ik weet niet of het hier goed staat maar ik heb een stalling op het oog en het is aan huis bij mensen en die hebben nu alleen 1 paard staan en daar zou dan mijn paard bij komen te staan. Dus er staan er dan maar 2. Ik sta nu op een stal met meerdere mensen, gaat verder helemaal goed en heb het wel naar mijn zin alleen deze stal is 25 km heen en 25 km terug. En deze stal is 8 km heen en 8 km terug.
Op de nieuwe stal heeft hij een paddock waar hij met dat andere paard in zou komen te staan en weidegang op de dag. In de nacht gewoon gewoon op stal. Ook in de winter buiten. Nu wil ik graag weten of er meerdere mensen op een stalletje staan waar alleen de eigenaar haar paard heeft staan en hoe dit verder bevalt.
Heb ik ook gehad, helaas heeft de eigenaar zijn dieren verkocht. Ging in principe goed. Eigenaar deed niks meer met de dieren en ik was alleen actief met mijn pony. Geen last van mensen waar je een flinke tijd op moet wachten ofzo. Al is het wel een stuk minder gezellig natuurlijk, tenzij je van de eigenaar van de stelling je beste paardenvriend(in) kan maken.
Maris
Geplaatst: 05-05-14 15:20
Nadeel van maar 2 paarden op stal is , als 1 van de paarden op buitenrit gaat en de ander wegblijft. Sommige paarden kunnen goed alleen staan, maar sommige paarden ook echt niet.
PercyLeen
Geplaatst: 05-05-14 15:21
Wordt het andere paard ook bereden? Het nadeel van maar twee paarden vind ik dat ze erg gaan hangen aan elkaar. Wanneer het andere paard weg gaat zal die van jou alleen achter blijven en andersom, ik vraag me af of dat dan wel zo prettig is..
CoRiNa1983
Geplaatst: 05-05-14 15:22
mijne staat bij een boer samen met het paard van een vriendin. Het bevalt super mijn paard is helemaal tot rust gekomen alleen zijn ze wel plakkerig aan elkaar. Stond eerst op een stal met 25 paarden toen was ze op stal wat nukkig dat is nu niet meer zo.
ja ik vind het zelf ook een lastige beslissing. Mijn paard hangt eigenlijk alleen maar heel erg aan merrie's en dit is een ruin. Waar ik nu sta gaat het onderling heel erg leuk en kunnen verder goed met elkaar opschieten alleen er zijn wat puntjes waar ik tegenaan loop waardoor ik dan weer de kriebels krijg om verder te kijken. Maar het verhuizen op zich vind ik altijd al een heel erg eng idee omdat ik weet wat ik nu heb maar niet weet wat ik ervoor terug ga krijgen.
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 05-05-14 15:42
Thuis had ik ze ook met twee samen staan. Ging erg goed, alleen als ik met de grote de bossen in ging moest de kleine zijn longen uit zijn lijf gillen de eerste paar minuten. Verder eigenlijk nooit problemen mee gehad.
mijn pony staat ook met mijn shetlander en een andere haflinger. eerder stonden ze met zijn 2-en maar de haflingers werden helemaal gek als ze van elkaar waren. Nu gaat het stukken beter! Je moet gewoon kijken hoe het gaat, buiten staan is wel heel fijn!
Mijn bijrijdpaard staat bij de eigenaresse aan huis en zij heeft 1 paard in pension staan. Ik vind het heerlijk om alleen bezig te zijn, altijd de bak voor mezelf alleen. Rijden probeer ik altijd zo te plannen dat 't voor of na de 'buiten sta' tijdstippen is en anders laat ze ze wat langer op stal staan. De paarden staan bijna heel de dag buiten en er is 24 uur per dag toezicht/persoonlijke aandacht doordat de eigenaresse verder niet meer werkt ofzo.
friesiszwart
Ik sta nu sinds kort ook alleen (bij huis) Ik ben direct actief geworden bij de plaatselijke rijvereniging. Dat scheelt al een hoop. Daar heb je minimaal 1 keer per week gezelligheid van. Daarnaast nog lessen, trainingen en wedstrijdn op locatie. Ik heb mij nog niet alleen gevoeld. Wel merk ik dat 2 paarden inderdaad meer op elkaar reageren. Maar ook dat wordt nu al minder terwijl beiden voorheen in een grote groep stonden.
Ik heb beide paarden aan huis staan en ik vind het heerlijk! Vroeger stonden we altijd op pension met meerdere paarden en nooit kon je ongestoord je gang gaan. Nu kan ik lekker mijn eigen gang gaan zonder ook maar rekening te houden met iemand anders. En paarden leren snel, in het begin wel schreeuwen als je ze uit elkaar haalt door met 1 te gaan rijden en de ander blijft achter. Maar daar wennen ze snel genoeg aan!