Zinkzalf, was op advies van mijn da, werkt heel goed, let alleen op met je kleren
Rienn
Geplaatst: 04-05-14 21:54
Ik gebruik voor mij paard, heeft een kale plek op haar rug, factor 50 en dat werkt prima. Wanneer de zon heel krachtig is moet ik meerdere keren per dag smeren. Omdat ik daar geen tijd voor heb ivm werk heb ik nu een vliegendeken.
Bij mijn andere paard smeer ik de zelfde zonnebrand op haar neus en oom dat verbrand niet meer.
Gewoon iets van de supermarkt, ik raad je aan om geen zwitsal te kopen omdat veel paarden (niet allemaal) dat heel heel vies vinden ruiken. En daarmee moeten ze dan op hun neus rondlopen brr. Probeer eerst uit of de neus van je beest ook echt niet tegen de zon kan. Ik had een vos met witte neus die altijd ingesmeerd moest worden anders kwamen de vellen er af en nu heb ik een appaloosavolbloed met een nog grotere witte neus en die verbrand gewoon echt niet... nooit problemen mee, ook niet rood of zo.
Ik ben met smeren gestopt. Daar kan je echt niet tegen smeren. Ik had altijd een hele hoge factor. Gebruik nu als het nodig is een uv werend neuskapje.
tinker_sally
Geplaatst: 07-05-14 20:59
Vorig jaar heb ik de zonnebrandcreme van de lidl gekocht voor mijn tinker met witte neus. De hoogste factor voor kinderen. Dit jaar ga ik dat weer doen, en leg op stal dan een briefje neer of stalgenoten als ze willen haar neus willen insmeren.
ik heb ook een neuskapje maak je aan het halster vast, blijft goed zitten, kunnen er mee drinken. Mijn pony kon het smeren met zonnebrand niet waarderen !
Ik smeer zinkzalf of zonnebrand (gewoon voor mensen) factor 50, nadeel is inderdaad wel dat je erg veel moet smeren. Halster met neuskapje werkt ook erg goed!