bermooievaarsbek giftig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mamendt

bermooievaarsbek giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 15:50

Hallo bokkers..
Ik heb een nieuw plantje in de wei ondekt..het is de bermooievaarsbek...is deze giftig?...het zijn er nogal wat en kan er weinig over terugvinden op google...
Wie o wie?

BlueStar

Re: bermooievaarsbek giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:13

De bermooievaarsbek of Pyrenese ooievaarsbek er zit verschil tussen begreep ik van internet.
http://www.wildebloemen.info/pages%20bl ... arsbek.php

Voor zover ik kan terug vinden zijn beide giftig. Als de paarden/pony's voldoende tot beschikking hebben om te eten zou ik me er niet zo zorgen over maken. Zolang de plant leeft blijven de paarden er bijna altijd van af. Paardenbloem wordt ook bestempeld als giftig (sap in de stengel) aan de andere kant is het weer heilzaam.

Als je twijfelt, zie het als onkruid en verwijderen maar is mijn advies bij deze.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 16:27

Waaruit maak jij dan op dat ze giftig zijn?

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:33

Niet uit de link maar door het vele zoeken op beide namen. Ik zal nog even kijken of ik iets terug kan vinden.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:16

Ik kan het nu niet terug vinden behalve dat geranium soorten giftig zijn voor katten en honden. Ik probeer later op de avond de site nog te vinden.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 17:17

ah oke...bedankt alvast!

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:19

Nog een paar pogingen gedaan helaas niet meer gevonden. Maar misschien kan iemand anders je nog aan een duidelijker antwoord helpen.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 07:48

Hoi ik kan ook niets meer vinden...maar lekker smaken ze blijkbaar niet want ze graast er precies omheen....na dit weekend gaat ze naar een ander stuk en wordt er gespoten...wel grappig om te zien dat ze er niet aankomt...blijkbaar weet een paard toch wel wat goed voor hem is en wat niet....