Heb je hier een vergunning voor nodig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jocklover77

Heb je hier een vergunning voor nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 16:29

Hoi,

Als je een weide huurt en je wel graag een schuilstal en ik zou die van deze site huren: http://www.schuilstal.com
Heb ik er dan een vergunning voor nodig? :?

Jocklover77

Re: Heb je hier een vergunning voor nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 16:48

Iemand??

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:50

Ja bij de gemeente aanvragen. Op sommige weides mag ook niet gebouwd worden. En de vraag natuurlijk.... mag het van de eigenaar van het weiland?

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:57

hoi
wij hebben hem ook bij hun vandaan en nee je heb er geen vergunning voor nodig ,
alles wat niet meer dan 3 wanden heeft en versleept/verplaatst kan worden mag zonder vergunning
echter zal je om de paar maanden de stal een paar meter moeten opschuiven /verplaatsen om te voor komen dat het als een vast staand feit wordt gezien , bij deze stallen kwestie van een slede er onder laten zetten en je sleept hem zo een paar meter weg , goeie stallen zelfs

je zal wel toestemming van de landeigenaar moeten vragen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:59

ligt aan de gemeente en aan de verhuurder van je weilanden.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:04

Ligt idd aan je gemeente. Wij kochten een huis met grond met daarop een schuilstal, helaas moest die er direct na koop af van de gemeente. Hier mag het niet, ook niet indien deze verplaatsbaar zou zijn met wielen etc, hij viel buiten het bouwblok, dus jammer helaas. Een weiland zonder woonhuis heeft natuurlijk geen bouwblok, ik zou het er zelf niet op gokken en gewoon aanvragen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:40

Grote kans dat je idd een vergunning nodig hebt. Als je hem een beetje uit het zicht kunt plaatsen dan kun je het risiko nemen, maar als hij gespot wordt loop je de kans dat ie weg moet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:41

Hier in onze gemeente heb je wel degelijk een vergunning nodig, maar wordt deze vaak niet afgegeven omdat men geen schuilstallen in de weilanden wil. Ik raad je dan ook ten sterkste aan om - nadat je met de verhuurder hebt overlegd - eerst bij jouw eigen gemeente te informeren c.q. een vergunning aan te vragen alvorens je er eentje bestelt.