Nooit gedacht dat ik zo'n topic zou starten aangezien ik van mening ben dat paarden niet van suiker zijn, maar nu toch maar even voor de zekerheid

Ik verzorg een heel leuk paard, KWPN merrie van 9 jaar. Nu is de groep waarin ze staat volgens mij begin april voor het eerst de wei op gegaan en vanaf pasen konden ze 24/7 op de wei blijven.
Enkele paarden blijven 's nachts binnen en ook de eigenaresse van mijn verzorgpaardje wilde haar graag 's nachts op stal hebben i.v.m. eventuele koude en te hoog eiwit/fructaangehalte. Zo gezegd zo gedaan, eigenaar zette haar 's ochtends tussen 6-7 buiten en ik haalde haar om 8 uur weer naar binnen.
Nu gaan ze morgen op vakantie, en heb maar eigenaresse overlegd dat ik zelf maar moet kijken hoe of wat, omdat ik het niet zie zitten 's ochtends vroeg en 's avonds laat naar stal te gaan (ze moet voor half 8 naar buiten omdat dan de rest ook buiten gezet wordt).
Nu zit ik een beetje te twijfelen wat ik moet doen, ik wil haar zelf erg graag lekker op de weide houden met haar soortgenootjes.
Het wordt dan wel haar eerste nacht buiten dit jaar, dus zou ik er dan goed aan doen een deken op te doen (rambo regendeken) of kan ze ook wel bloot? Of doe ik er goed aan bijvoorbeeld de eerste paar nachtjes deken op te laten daarna pas bloot?
De reden dat ik liever niet die deken wil, is omdat deze naar mijn gevoel niet súper zitten en ik natuurlijk niet wil dat ze heel de nacht met een irriterende deken oploopt. Ook moet ik dan alsnog 2x per dag komen om haar deken op en af te doen, al is het dan iets minder tijdsgebonden dus ook niet zo erg...
Alvast bedankt voor het lezen in ieder geval en ik hoop dat jullie tips hebben!