Een van mij merries moet ivm eerdere bevangenheid en lichte hoefbeen verzakking bij beide voorhoeven verplicht met een graaskorf de weide op. En voor haar 3 jarige dochter zou het ook niet verkeerd zijn ivm aan de maat zijn. Echter krijgt mijn merrie onwijze wonden even op haar gehele hoofd en deze blijven niet oppervlakkig. Nu staat ze sinds bijna een weekje weer op de wei en dus met graasmasker, na 1 dag al een wond van gekregen. Heb hem al volledig genaaid met badstof sokken maar zr heeft gewoon een heel teer/gevoelig huidje denk ik. Bij haar neus van de korf heeft ze nog geen last.
Ze staat met zo'n mandje, greenguard wil ik niet ivm tanden. En ook deze al wel geprobeerd vorig jaar maar ook hier plekken van gekregen.
Die van mij had schuurwonden onder de kaak en nu heb ik de hele neusomtrek en bakstukken bekleed met echt schaap. Ik heb nu al sinds vorig jaar geen schuurplekken meer gezien. Ik weet dat je ze ook kunt kopen met schaap bekleed.
Ik heb hem ook bekleed, maar met nep-bont (en ook nog eens in t roze ) en sindsdien hadden ze minder last van wondjes. Wel merk ik dat ze na verloop van tijd een sterkere huid krijgen ofzo. In het begin van het jaar zitten er hier en daar wondjes en schuurplekjes, maar na een paar weekjes helemaal niks meer ik denk dat ze een soort eelt aanmaken op die plekken ofzo.
op de plekken op t masker ducktape plakken, dan zit de buitenkant van het ducktape tegen de huid aan, dast is glad dus de huid zal niet verder openschuren. t werkt echt! ik heb het ook bij mn gevoelige paard
mijn pony heeft hier ook last van dus lees even mee!
Marlis
Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-14 21:21
Hij zit overal al bekleed met badstof sokken, wat ik eromheen genaaid heb. Het is dus al echt super zacht. Als het alleen bij plekken bleef maakten het me niet veel uit maar vorig jaar werden het echt diepe wonden en nu dus na een dag al een plek
dat had ik dus ook met badstof/ of ieder ander stof dat schuurt alleen maar meer...! afplakken met ducktape, dat was dé oplossing bij mijn paard. Ducktape is glad, dus schuurt niet
Langzamer opbouwen? Ik heb een die goed ruim valt, en dan echt met een bontje bekleed. Meteen was het over. Maar ik had al bont erop genaaid voor het wondjes waren.
Die van mijn merrie zit wat strakker, zij had wel echt een wondje gekregen. Bij haar was het niet zo'n noodzaak, die gaat dus voorlopig maar zonder tot het echt goed genezen is, en dan nog eens met bontje en wat aanpassingen proberen.
Idd, mijn merrie heeft een full, maar haar neus is gewoon zo enorm... Ik vind het wel jammer, leek me een mooie manier om haar niet te dik te laten worden maar ik weet nu niet of het gaat werken.
Marlis
Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-14 21:47
Tuurlijk bouw ik goed op maar het is een haflinger die van ernaar kijken al dik wordt. Wil haar op gewicht houden en gewoon niet zonder korf ivm eventuele bevangenheid. Gooi der echt niet zomaar het land op hoor. Sommige paarden zijn er nou eenmaal gevoelig voor en daarbij heeft ze helaas een hele gevoelige huid.
Heb verschillende maten geprobeerd en ze draagt nu een full! Deze zit goed, absoluut niet te strak maar ook niet te los.
Mijn pony ziet er nogal sneu uit met haar korf, ze verzuipt er bijna in, maar juist daardoor schuurt hij niet, zo bedoel ik.
En ik snap dat je hem niet van de ene op de andere dag het land in gooit voor meerdere uren, maar misschien als je nog langzamer en/of verdeelt over de dag opbouwt dat de huid er dan aan went?
Bij ons ook een paard, lag na 2 dagen op verschillende plekken open. Bontje er in lijkt me niet handig als ze gaan drinken dan wordt dat ook zeiknat en gaat t vast schuren. Ze heeft nu een greenguard en geen enkele wond meer. T is voor een paar uurtjes op de wei dus scheve tanden lijkt me sterk!!
Het bontje doe je om de bovenste rand, knap paard die dat nat krijgt.
Prince
Geplaatst: 02-05-14 22:01
Kan de tip over het ducktape bevestigen! Mijn merrie had een greenguard en heb die aan de onderkant afgeplakt met ducktape omdat ze daar schuurplekken kreeg. Met ducktape niet meer.
kobuss1
Geplaatst: 02-05-14 22:03
Gypsy schreef:
Het bontje doe je om de bovenste rand, knap paard die dat nat krijgt.
Maar wat als de schuurplekken dus op de kin zitten?
Dat is dan idd een 'raar' merk geweest. Ik heb een simpele van eby.de gekocht (een roze), die zie je tenminste ook nog makkelijk liggen mocht ie eens af gaan (wat nooit gebeurd is gelukkig)