Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxlinde schreef:Ik heb een shetlander van bijna 19 jaar. Hij heeft manenenczeem al sinds dat ik me kan herinneren (ik heb hem al 18 jaar) Ik doe elk jaar een eczeemdeken op en dat werk echt super goed, daarnaast geef ik hem knoflookpillen en probeer ik hem zo min mogelijk eiwitten te geven.
Hij verhaart daarnaast ook nog heel moeilijk
Nu zit ik er over na te denken hem te gaan scheren, dan is hij tenminste van die jeuk af..
Ik zou graag jullie mening willen weten: Een Shetlander met maneneczeem wel scheren of niet scheren?
FriesWytske schreef:xxlinde schreef:Ik heb een shetlander van bijna 19 jaar. Hij heeft manenenczeem al sinds dat ik me kan herinneren (ik heb hem al 18 jaar) Ik doe elk jaar een eczeemdeken op en dat werk echt super goed, daarnaast geef ik hem knoflookpillen en probeer ik hem zo min mogelijk eiwitten te geven.
Hij verhaart daarnaast ook nog heel moeilijk
Nu zit ik er over na te denken hem te gaan scheren, dan is hij tenminste van die jeuk af..
Ik zou graag jullie mening willen weten: Een Shetlander met maneneczeem wel scheren of niet scheren?
Ik zou hem gewoon scheren. En ook laten onderzoeken door een dierenarts waarom hij zo moeilijk verhaard.
MarliesV schreef:Ik ben normaal tegen het scheren in deze tijd aangezien de dieren allemaal al flink verharen en met een paar weken goed poetsen je ook van het probleem af bent.
Maar een 19 jarige die niet goed verhaard en daardoor jeuk heeft, gewoon lekker scheren, geeft het dier ook verlichting. Houdt alleen rekening met het weer en gooi er evt een dun dekentje overheen de komende tijd.
Het gaat weer flink koud worden in de nachten dus dat is mijn enigste bezwaar.
HTK tip trouwens: een rauw ei (inclusief schil) kapot door het voer (brokken/muesli) doen, 1x per week gedurende een week of 3 wil vaak goed helpen met het verharen als ze lastig los komen.