Hallo allemaal, Mijn paarden (een haflinger en een fries x koudbloed) staan altijd in de rijbak en daarnaast staan kleine baaltjes kuil. Ik kwam deze avond een uurtje later voeren dan normaal, na het rijden aan het einde van de middag lag er nog voer in de bak, maar blijkbaar niet genoeg want toen ik buiten kwam hebben ze dus een baaltje weten te pakken, open gescheurd en daar stonden ze dus vrolijk van te eten.. Eerst kon ik er wel om lachen, maar toen ik zag wat een groot stuk plastic er miste schrok ik wel een beetje.. Ik hoop dat ze het niet hebben gegeten maar ik kan het nergens terug vinden. Ze staan nu gewoon te eten en er lijkt niks aan de hand, maar ik ben toch een beetje ongerust. Heeft iemand misschien tips ?
Muiz
Moderator Algemeen
Geplaatst: 01-05-14 22:06
ik zou het goed in de gaten houden, kijken of ze eten en mesten. zodra je denkt dat ze niet meer eten of mesten accuut de DA bellen
edit: ik zou ook zorgen dat ze in het vervolg niet meer aan de balen kunnen komen!
Kan het niet zijn dat het plastic wat gekrompen is? Meestal zit het heel strak gespannen om de baal en zodra er een gat in zit trekt het zich in normale proporties.
Giolli
Zeg maar Ber!
Geplaatst: 02-05-14 09:07
Alles wat er in gaat, komt er vanzelf weer uit. Paarden hier ook zo vaak gedaan, is niet de bedoeling maar ze zijn er nooit dood aan gegaan. Sterker nog, meestal spugen ze het ongezien gewoon weer uit. Paarden zijn kieskeurige eters en eten liever geen plastic.
Edit: Misschien krijg je nu de mest er verpakt in plastic weer uit.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze het plastic eraf getrokken hebben en het daarna is weg gewaaid. Paarden zijn inderdaad vaak kieskeurige eters. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.. . Zou me niet teveel zorgen maken.
ik had vorig jaar een veulen die ernstig koliek had door plastic, het veulen was echt ten dode opgeschreven en zou ingeslapen worden. Heeft het gelukkig overleeft en heeft er geen nadelige gevolgen aan overgehouden maar het was echt kantje boord.
Vanmorgen stonden ze nog gelukkig op 4 benen haha Ik heb de baaltjes weggehaald, ze mesten en eten gewoon dus ik denk inderdaad dat ze het niet hebben opgegeten
joyce B