welk schriklint voor tijdelijke omheining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pompompom

welk schriklint voor tijdelijke omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 10:18

Wij hebben een lange oprit met aan beide kanten gras. Zo af en toe zet ik een stuk oprit af met prikpaaltjes en schrikdraad zodat de paarden (trekpaard en shet) de oprit mooi kunnen maaien.

Alleen heb ik nu van dat oranje dunne schrikdraad, als het eenmaal staat is het prima, maar, dat raakt zo snel in de knoop met het opzetten / afbreken. Dan ben ik weer een uur bezig alles uit de knoop te halen. Ook als ik het heb opgerold, maar dat draad wikkelt zichzelf gewoon heel snel in de knoop.

Ik heb ook dikkere witte draad geprobeerd, maar dat is weer te zwaar voor die prikpaaltjes. Die buigen dan door en zo krijg ik de draad niet makkelijk strak, dus dat is ook niet ideaal.

Dus mijn vraag aan jullie: Welk schrikdraad/lint/koord is handig om met prikpaaltjes snel een stukje mee te kunnen afzetten.

Graag draad die :
- niet snel in de knoop raakt ( en makkelijk uit de knoop te halen is)
- niet te zwaar zodat het wel mooi strak kan zonder de dat die prikpaaltjes doorbuigen.

Afbeelding

(hier vooraan zie je dat oranje dunne draad)

loulou

Re: welk schriklint bij tijdelijke afzetting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:19

ik gebruik altijd de dunste witte lint.

loesjevosje

Re: welk schriklint voor tijdelijke omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:52

Een draad op haspel is erg fijn voor tijdelijke stukken te doen. En dan met lint gewone dunne wit.
Of de draad die je hebt op haspel doen

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:55

Ik denk inderdaad dat als je een haspel (of iets wat er op lijkt) gebruikt je een heel eind bent. Hoef je ook geen nieuw draad te kopen!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:58

ik heb pas mijn lint eraf gehaald omdat het stroom niet meer werkte, er zit dus nu nieuw touw om de wei.
maar als er geen stroom op hoeft dan zou ik voor dun lint gaan is niet zo zwaar als touw :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:03

Idd op een haspel rollen, dan zit het nooit in de knoop en kun je afrollen wat je nodig hebt.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 14:12

Ah, bedankt! Een haspel had ik niet aan gedacht, dan ga ik daar eens voor kijken.