Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BCR schreef:Er word 2x gevoerd dat wat je zelf klaar zet. Hooi en krachtvoer zelf aanschaffen en neerzetten. Overdag staan ze de hele dag op de wei.
Ik weet dat één paard uit hooinetten eet, wat ook mijn voorkeur zou zijn om onbeperkt te voeren
BCR schreef:Hallo,
Onlangs heb ik ergens gekeken voor een andere stal. Mijn paard zou daar in een schuur komen met drie stallen. Het ziet er erg leuk uit en is aardig in de richting wat ik zoek. Echter zuigen zijn buurpaarden beide lucht.
Voorheen werd er gezegd dat paarden dit overnemen van elkaar, maar tegenwoordig word er gezegd dat dit te maken heeft met het voorbeleid. Mijn paard zou sowieso meer buiten komen dan op zijn huidige stalling, maar toch zit het mij niet lekker dat de rest aan luchtzuigen doet.
Ik ben benieuwd naar jullie mening?
itsmi schreef:Het zuigen zal bij oudere paarden niet zo snel overgenomen worden. Wel is het risico groter als je een jong paard neerzet tussen 2 zuigers, dat die het eerder over gaat nemen.
Mijn paard heeft ook tussen 2 zuigers in gestaan. Hij heeft het niet overgenomen, maar had totaal geen respect voor de zuig-paarden. Hij zag ze niet staan en als ze in de weg stonden beet hij ze weg. Voor alle andere paarden heeft hij meer dan genoeg respect, is totaal niet dominant, juist heel sociaal, maar deze zuig-paarden had hij echt geen respect voor. Op zich best logisch dat hij chagrijnig op hun reageert. Hij hoort ze een groot deel van de dag zuigen. Zou ik ook gek van worden.
Dus of je je paard een plezier ermee doet? Je geeft hem er geen rustige stal omgeving mee... .