Help!! welke (stevige) regendeken voor zomer op het land

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dakota

Help!! welke (stevige) regendeken voor zomer op het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 21:52

Hoi hoi,

Ik ben op zoek naar een stevige en goed waterdichte 0 grams deken voor in de zomer op het land en voor in de winter ter bescherming van de staldeken.

Ik zat eerst te deken aan de Amigo Bravo 1200D. Was een leuke aanbieding met een gratis fleece deken. Maar geen ribstop?
http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6311/49520

Rambo original lite (beetje duur) vanwege ballistic nylon, aquatrans waterdicht en ademend.
http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6349/55694

Maar nu kom ik ook Equi Theme Tyrex 0 gram deken met halve hals 1200D ribstop tegen voor maar 74 euro. Volgens de site is deze deken dus net zo sterk als de Amigo maar heeft de Equi een betere waterdichtheid.
http://www.equicenter.nl/equi-theme-tyr ... choco.html

En de Weatherbeeta Original Regendeken 1200D Standaard Lite 0 gram voor maar 80 euro. http://www.equicenter.nl/weatherbeeta-o ... -stan.html

Heeft iemand ervaring met deze dekens? Ik weet het nu echt niet meer. Zijn de weatherbeeta en de equi theme beter dan de Amigo? Is de Rambo echt het best?
Laatst bijgewerkt door dakota op 22-04-14 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

KozieZ

Re: Help!! welke (stevige) regendeken voor zomer op het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:54

Ik zou zeker voor de amigo bravo gaan :) Hele fijne deken en de fleece liner is ook fijn in gebruik.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:56

Mijn haflinger heeft bijna de hele winter (24/7 buiten) met een Harrys Horse-regendeken gelopen. De deken is nog steeds niet kapot (tot mijn grote verbazing, was echt geen dure!) en 100% waterdicht. Ben er heel blij mee dus!

Wat betreft je lijstje: Ik heb voor dr zomereczeem een Rambo-deken, dat zijn natuurlijk de stevigste dekens die er zijn. Paard van mijn vorige stalbaas sloopte werkelijk ELKE deken, met de Rambo regendeken kon dit paard toch wel 2 a 3 seizoenen :D Amigo is de goedkopere variant van Rambo. Als je echt echt echt stevig wil zou ik mijn geld uitgeven aan een Rambo, maar zoals ik al zei kan je ook mazzel hebben met een Harrys Horse (en mijn pony is echt niet zuinig met haar dekens.. Krijgt zelfs een Rambo-eczeemdeken kapot :7 )!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:02

Hier goede ervaringen met Horseware, waarbij Rambo wel echt betere kwaliteit is dan Amigo (tussen Rhino en Rambo merken we dan weer weinig verschil), maar dat merk je dan ook in je portemonnee natuurlijk.

Hier ook verrassend goede ervaringen met de Kerbl dekens (via Agradi), die kosten echt maar heel weinig en doen het zeker zo goed als de Amigo! Pasvorm is ook vergelijkbaar dus heel goed. We hebben de gevoerde versies ook 's winters gebruikt, erg fijn, had ik niet verwacht voor dat geld.

Wij plakken in 0-grams dekens trouwens wel altijd een fleeceje (gewoon zo'n goedkope fleece plaid van Blokker ofzo, erin plakken met Bison textiellijm). Want 0-grams zonder fleece wordt snel klam en is eigenlijk alleen geschikt tegen regen en wind als het vrij warm is. Zodra het fris wordt doet zo'n deken niks meer voor de warmte, en lijken ze er zelfs kouder onder te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:11

Ik vind de Kerbl absoluut bagger.Mijn paarden zijn zuinig op hun dekens ,vorig jaar 2 kerbl's gekocht na een week zat de eerste in de vuilbak na een maand de tweede.Buiten dat ze doorlekken lieten de naden van de singels en de borstsluiting los.
Pasvorm is dan ook absoluut niet te vergelijken,ik heb ook een mail naar agradi gestuurd maar nooit geen antwoord op gehad :-(
Ik ben vooral fan van amigo,ik heb ook een Rhino maar die pasvorm is net anders als bij de Amigo met gevolg dat hij schuift.

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 23:01

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:32

Amigo is echt prima. Niet te duur en echt waar naar zijn geld. Rambo is inderdaad een slag beter maar behoorlijk duurder.
Als je geen enorme sloper of brokkenpiloot hebt is de Amigo prima.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:13

Bianca41 schreef:
Ik vind de Kerbl absoluut bagger.Mijn paarden zijn zuinig op hun dekens ,vorig jaar 2 kerbl's gekocht na een week zat de eerste in de vuilbak na een maand de tweede.Buiten dat ze doorlekken lieten de naden van de singels en de borstsluiting los.
Pasvorm is dan ook absoluut niet te vergelijken,ik heb ook een mail naar agradi gestuurd maar nooit geen antwoord op gehad :-(

Wat gek, ze staan hier met z'n zessen 24/7 buiten en de Kerbl's hebben nooit doorgelekt, niks heeft losgelaten en ze gaan ongeveer 2 winters mee.
En ter vergelijking: voor één paard heb ik ooit een Rambo gekocht, en die na een paar maanden teruggestuurd wegens compleet gescheurde voering... :D Maar de buitenstof van Rambo is wel echt onverwoestbaar!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:55

Ik heb deze: Equithème Tyrex High Neck

Heb er zo 4, eentje is een keertje lichtjes gescheurd omdat een 4jarige met idioot doen in z'n bilkoord getrapt was, maar voor de rest nog als nieuw.
Heb ze nu 2 winters gebruikt.
Ben er super tevreden over!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:01

Ik heb de Amigo Bravo 12 Lite.

Bevalt super.
Zie mijn andere topics op zoek naar sterke dekens ivm met een sloper.
Deze deken heb ik gebruikt voor de liners.
heb het liner systeem aangeschaft en heeft de herfst/winter goed overleefd en kan zo weer het volgende jaar in.

Top dus :D

Ik heb deze deken en de liners besteld bij een bokker.

josie heet ze.
Ze verkoopt veel dekens van Horseware.
Dus zeker een aanrader om daar de prijs op te vragen.

memberlist.php?mode=viewprofile&u=51475

Bestelling alles is goed verlopen aanrader dus.

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:06

Ik heb de Rambo Original Lite voor in de zomer, paard staat dan 24/7 buiten en als het hard regent krijgt hij last van de kou op zijn spieren. Passen inderdaad ook de liners onder, super handig. Die had ik al want in de winter heeft hij een Rambo Duo op. Ik weet niet of het een goed idee is qua pasvorm om hem eerst gewoon op de huid te leggen en daarna over een staldeken heen, dan is hij al snel te groot in de zomer of te klein in de winter. Misschien is het dan wel een idee om met liners te werken.

Tja qua slopen, paard rent ermee door bomen, hing voorheen een speelmaatje regelmatig in, rolt graag door takken en neemt het niet zo nauw met bochtjes enzo, maar de dekens zijn allemaal nog super. Heb alleen een keer twee nieuwe stukjes klittenband op de voorkant laten maken omdat het los ging. Voor mij geen andere dekens meer dan die van Rambo.

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:21

Nina_rex schreef:
Hier goede ervaringen met Horseware, waarbij Rambo wel echt betere kwaliteit is dan Amigo (tussen Rhino en Rambo merken we dan weer weinig verschil), maar dat merk je dan ook in je portemonnee natuurlijk.

Hier ook verrassend goede ervaringen met de Kerbl dekens (via Agradi), die kosten echt maar heel weinig en doen het zeker zo goed als de Amigo! Pasvorm is ook vergelijkbaar dus heel goed. We hebben de gevoerde versies ook 's winters gebruikt, erg fijn, had ik niet verwacht voor dat geld.

Wij plakken in 0-grams dekens trouwens wel altijd een fleeceje (gewoon zo'n goedkope fleece plaid van Blokker ofzo, erin plakken met Bison textiellijm). Want 0-grams zonder fleece wordt snel klam en is eigenlijk alleen geschikt tegen regen en wind als het vrij warm is. Zodra het fris wordt doet zo'n deken niks meer voor de warmte, en lijken ze er zelfs kouder onder te worden.

Handige tip!

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:43

Ik heb de amigo bravo 100 grams en ben zeer tevreden over de pasvorm.
Wel regent hij in bij de hals vind ik. Ik heb er daarom een halsstuk bij, maar dan regent het nog wat in. En bij mij zat er al vrij snel een scheur in de binnenvoering, bij de singel.
Ik wil er een ongevoerde regendeken bij hebben voor de zomer, maar twijfel toch om er nog een amigo bij te nemen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:45

Groot voordeel van de horseware dekens en Bucas ook trouwens in de zomer is dat deze echt veel beter ademen.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:48

Rambo en rhino zijn mijn favoriet. Bucas daarna.
Mijn pony past de rambo en rhino dekens beter dan Bucas, maar qua ademen en kwaliteit is het hetzelfde.
Amigo ook niets mis mee, maar wel een kwaliteitsverschil met de rambo en rhino heb ik gemerkt. Ademt ook minder.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:50

Mijn paard was alles behalve zachtzinnig met z'n deken, maar een 600dn Amigo bleef heel. (volgens mij de hero) Deze is iets dunner, maar werkt prima.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:51

Als je echt scheurvast wil dan moet je voor ballistic nylon gaan, kan geen ribstop tegen op.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:55

Hier goede ervaring met Weather Beeta (record staat op 9 seizoenen!) en Rhino dekens.
Zelf geef ik liever 3 tientjes meer uit voor een deken die ik elke dag met plezier gebruik.

Kijk anders ook eens op de bokt markt en op marktplaats, soms vind je een deken die maar een paar keer gebruikt is voor een mooi prijsje.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:01

ik houd niet van halve halzen, daar kan het altijd zo makkelijk in regenen voor mijn gevoel.
ik heb de amigo hero bij mijn oude pony gehad, nooit kapot gegaan en altijd droog gebleven.
en heb hem nu weer voor mn nieuwe pony ook gewoon nog super goed, niks kapot, lekt ook niet.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:51

xAnnouk schreef:
ik houd niet van halve halzen, daar kan het altijd zo makkelijk in regenen voor mijn gevoel.

Ik vind die juist heel fijn voor de pasvorm, op de schoft. :) We hebben van Rhino de Wug dekens, met een heel klein halsje, en vragen ons altijd hardop af waarom andere merken dat niet standaard overnemen. :D Ook van Amigo hebben ze geen Wug-variant helaas.

Bucas is zeker ook heel goed, alleen de pasvorm was voor al onze paarden echt niet fijn. Ze kregen er schuurplekken van en eentje zelfs een flinke drukking op de schoft. Met Horseware (en zeker de Wug-variant dus) hebben ze daar geen last van, met de Kerbl dekens ook niet.

AM01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:04

Weatherbeeta. Goede pasvorm en sterk. Bestel ze zelf in Engeland. www.equestrianclearance.com.
Outlet, de Masta dekens zijn ook niet slecht. Hals is iets ruimer.