Paardenstal naast baan?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jocklover77

Paardenstal naast baan?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 20:12

Hoi,

Er zijn een aantal forums over een eigen manege beginnen. Veel zeggen dat je er bijna geen winst uit draait en dat je er beter een baan naast kunt houden.
Mijn vraag is nu: als je een kleine manege van 17 paarden bijvoorbeeld hebt. Hoe wil je dan er een baan naast hebben? Ik vraag me dit gewoon af. :j

M.v.g.
Jocklover77

xMriit

Re: Paardenstal naast baan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:17

Dit is wat mijn bazin op dit moment heeft.
ze heeft in totaal 18 paarden, waaronder 1 pension heeft staan.
ze werkt daarnaast ook veel in de supermarkt! vaak ook nog voordat ze naar stal gaat. (lees dus; vaak 6uur supermarkt, rond 9 richting manege, daarna lange dag manege tot 8/9. dan soms in drukke tijden terug naar de supermarkt.)

Daarnaast, danst ze ook nog aardig (wel wanneer er tijd voor is) en gaat ze veel naar vergaderingen.
Ze is aangesloten bij menclub & ponyclub.

Het gaat wel, als je er maar voor wilt gaan!! +:)+

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 00:16

en geen gezin hebt met jonge kinderen...

Ik vond 4 dagen werken (voor de klas) in combinatie met paarden aan huis, huishouden en relatie al erg pittig, maar met kinderen er bij gaat die combinatie echt niet meer. Kom nu amper aan paardrijden toe en dan werk ik er niet eens meer naast! Verzorging deel ik met anderen en moet echt even tussendoor. Nu met 3 is het goed te doen, maar met 5 waarvan 3 grote paarden en 2 grote pony's was het echt wel veel werk. (heb een kleuter en jonge baby)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 07:43

Het kan gewoon een strak schema en lange dagen.
Ik heb het jaren gedaan en het was heel inspannend maar ook heel ontspannend als je begrijpt wat ik bedoel.
Werk ernaast was gewoon een must want van alleen de stal kon ik niet rond komen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:37

Stal in combinatie met baan lukt wel, als je er echt voor wil gaan en het ook niet erg vind om uitstapjes met vrienden te weigeren.
Stal in combinatie met baan en gezin lijkt me erg moeilijk tot bijna niet haalbaar. Tenzij de oma of tante oid. oppasser wil spelen. Anders ben je het geld wat je verdient hebt met je baan kwijt aan de oppas voor kinderen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:46

Ik ken een vrouw die nu 4 jaar een stal heeft. Bestaande uit 25 paarden. Ze heeft 1 dochter die nu op een internationale stal helpt en alleen in t weekend thuis is. De andere 2 gaan maar school en dan nog een jongetje.
Daarnaast hebben zij en d'r man een eigen bedrijf.

Ze staan elke dag om 6 op om stallen te mesten en te voeren, paarden in stampmolen en wei/paddock te zetten etc. De kids helpen mee waar en wanneer ze kunnen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:00

Maar je wilt toch ook tijd hebben voor je kinderen en met gezin dingen kunnen doen? Als je full-time werkt en daarnaast nog een stal moet runnen met paarden trainen en verzorgen, je stal onderhouden en je huishouden doen... wanneer denk je dan je kinderen nog te zien en tijd voor ze te hebben? Oppas zorgt voor tijd voor je bedrijfje, maar niet voor tijd voor je kinderen.

En ook niet voor je relatie als die een andere hobby heeft.

Ben je alleen dan kun je uiteraard al je vrije uren in de paarden steken en als je zorgt dat de verzorging van de paarden niet botst met je werktijden lukt het wel. Maar het hangt er dan wel vanaf wat je doet. lesgeven is vaak in de avond of weekenden en je bepaalt zelf wanneer je beschikbaar bent. trainen kun je zelf bepalen wanneer je dat doet. En het is ook maar net hoe flexibel je werk is.

Ik kon niet even vrij nemen om te hooien bijvoorbeeld en dat is echt weersafhankelijk werk. voerrn envin/uit het land halen is ook lastiger bij lange dagen en/of veel reistijd. dat moet maar passen met het weer en de paarden die je hebt.
Heb jevje trainingspaarden in pension dan valt dat probleem weg...

Jocklover77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 21:22

Maar laten ze dan de paarden daar dan alleen achter ofzo?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:33

Stuur eens een PB naar Diesel83. Zij heeft een eigen pensionstal met plus minus 10 paarden en werkt daarnaast en heeft een dochter.