Direct een verkoper op mij af. Ik zeg direct dat ik gewoon even aan het kijken was om op de hoogte te blijven wat er op de markt is en dat ik in Stubbenzadels meer vertrouwen heb. VAn Kieffer hoor je immers vaak dat de boom scheef is.
Nu vertelde deze persoon direct dat als ik een Kieffer of een Passier zadel zou kopen dat ze dan het advies van de fabriek mee geven om afwisselend links en rechts op te stappen, omdat je anders de kunstof boom in het zadel scheeft trekt. En dat van de ruiters die alleen maar links opstappen juist de scheve zadels komen.
Bij een stubben zadel mag je rustig alleen maar links opstappen, die hebben een zgn. 'stahlfederbaum' en die trek je als ruiter niet scheef.
Dat je de kussens van het zadel scheef maakt door flink aan 1 kant van eht zadel te gaan hangen kan ik inkomen, maar het lijkt mij dat een boom van een zadel van niet al te beste kwaliteit is als je die boom met opstijgen al scheef kunt trekken
Is dit verhaal nu waar?
(ik stijg overigens af en toe wel rechts op, maar dat is voor mezelf om te kijken of ik nog lenig genoeg ben
)

Dat scheelt een hoop gegymnastiek