Vakantie en paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

katiee

Vakantie en paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 15:10

Hoi bokkers!

Wij gaan misschien binnekort over op pony thuis, maar nu zitten we een beetje wat moeten we als we op vakantie zijn? Wat doen jullie met jullie pony's? En met het voeren, buiten zetten en binnen en stallen mesten? Er hoeft niet op gereden te worden ofzo, maar als ze maar wel naar buiten gaan zodat ze iets beweging kunnen geven aan zichzelf. Maar wat doen jullie hiermee? Wij weten nog niet goed hoe we dit kunnen oplossen. We gaan dit jaar 1 week op vakantie, maar we gaan vaak 2 weken, en verspreid over het jaar ook wel eens een weekendje weg. Wat moet ik hier mee???? :? :?

HELP!!! Heel erg bedankt alvast! :)

Groetjes Katie :j
(Sorry als het topic hier verkeerd staat!)

capopjekop

Re: Vakantie en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:12

Ik heb een paar vriendin die mijn pony's kan doen als ik op vakantie ben. En mijn oude buurmeisje heeft ze ook al een aantal keer gedaan. Ik heb haar dieren ook weleens verzorgt als ze met het hele gezin weggingen. Je moet elkaar toch een beetje helpen.

In het verleden zijn ze ook weleens een weekje naar een pensionstal gegaan, maar dat was geen succes.

Ilovedewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:23

Er zijn altijd wel mensen in de buurt die je pony willen doen. Als iemand dat aan mij zou vragen en ik zou thuis zijn zou ik dat met alle plezier en liefde doen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:25

Ik heb ze niet thuis maar ik laat ze gewoon op de wei staan als ik weg ben of ik kijk dat andere meisjes ze verzorgen, betrouwbare meiden waarvan de ouders verstand van paarden hebben (mensen met eigen paarden bijvoorbeeld).

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:25

uhm, ik ga/ging niet meer met mijn ouders op vakantie.

Voor een weekendje wil mijn tante nog wel eens voeren maar dan ligt alles klaar.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:26

altijd naar pensionstalling.. al is vakantie stalling wel duurder...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:10

Het hebben van dieren schept verplichtingen, een hiervan is dat wij niet samen op vakantie gaan.

leefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:26

Bij ons in de straat hebben heel veel mensen paarden. Mijn beide buren hebben paarden en ik woon bijna naast de manege. Ik ga meestal op vakantie in de zomervakantie o.i.d en ik zet mijn paarden dan altijd gewoon op het land met 6 grote bakken water. We hebben een schuur waar alle spullen en het voer in staat, meestal geven we de sleutel van de schuur dan aan een van de buren die dan, als het nodig is wat extra kan bijvoeren met bijvoorbeeld hooi.
De dekens liggen er ook in dus mocht het slecht weer worden kunnen ze de dekens nog op doen.
Mijn oom zorgt altijd voor de andere huisdieren (konijnen, duiven e.d) en die vult het water van de paarden aan, daar heb je eigenlijk geen ervaren persoon voor nodig, iedereen kan wel water in en bak doen lijkt mij. (als je daarna alles maar weer goed afsluit)
Bij ons gaat dit altijd goed.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:33

Ik spreek altijd van te voren af met mijn moeder wanneer zij op vakantie gaan en dan zorgen wij dat we andere weken gaan. Zodat mijn moeder voor mijn paard kan zorgen en ik voor haar paard als zij weg is :)
Anders heb ik een buren met ook paarden, dus als ik eens een dagje weg ben doet zij het :)

LiekeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:36

Bij ons gaat mijn paard een of twee weken in pension, en de shetlander blijft 24/7 buiten in een weitje. Hij wordt hier wel door iemand verzorgt.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:37

je familie inschakelen :) ik ga als ik op vakantie ga niet meer dan een weekje weg.
dan zorg ik dat er hooi en water is voor 2 dagen en dan komt de fam het weer vullen en kom ik 2 dagen later meestal weer thuis. maar meestal staan ze gewoon op de wei en is alleen water nodig..
ik heb van die grote slowfeeder hooi netten daar past een hoop hooi in..
mocht het nodig zijn, maar das als ik in de winter op vakantie ga..

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:43

mijn paarden zijn dan verzorgd door stalgenootjes :j

of ik zet ze bij een trainingsstal (nog niet gebeurd maar is handig om achter de hand te hebben :j )

maar meestal, nemen we ze gewoon mee :D

npdgm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:37

ik moet vanaf vandaag naast mijn eigen ponys ooko de de ponys van de buren die in de zelfde wei staan verzorgen, dus kun je als je op vakantie gaan zorgen dat kenissen ervoor willen zorgen.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:00

Wij regelen meestal familie of vrienden.
Door alleen in het weideseizoen weg te gaan maken we het ze zo gemakkelijk mogelijk.
Dan hoeven ze alleen maar tot 8 te tellen en het water te checken :D
Mijn ervaring is dat als er gemest moet worden en paarden naar buiten/binnen moeten en er dekens gewisseld moeten en gevoerd moet worden het gegarandeerd mis gaat.
Zo deed een kennisje ooit in plaats van 1 pak hooi per dag 1 plak per dag bijvoeren, waren wij blij dat we maar een weekendje weg waren -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:02

Vriendinnen nemen het dan over :) of zelfs mijn vader als iedereen tegelijk weg is :+